//
کدخبر: ۴۲۹۱۴ //

کاپیتان تیم ملی ومنتخب آسیا ۶۲ ساله شد

افرادی نادر در تاریخ فوتبال ایران در پست‌ها و دوران حضورشان منحصر به فرد بوده‌اند، شماری از افرادی که حضورشان در این فهرست منحصر به فرداست دایی، مهدوی کیا، علی کریمی، خداداد عزیزی، علی پروین، محمد پنجعلی، ناصر محمد خانی، ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده، حسن روشن، نکونام و مرحوم همایون بهزادی هستند.

 کاپیتان تیم ملی ومنتخب آسیا 62 ساله شد
به گزارش فرتاک نیوز،

عملکرد پنجعلی از چند جهت قابل وصف است. او تنها ایرانی است که در یک تیم فراملی (منتخب آسیا) بازوبند کاپیتانی را بسته است، اولین کاپیتان زیر 23 سال یک تیم  لیگی بوده است، اولین مرد فوتبال ملی است که در سن بیش از 35 سالگی بازی کرده است، این خصوصیات فنی دوران بازیگری است، پنجعلی در فوتبال ما با این خصال، در اذهان خواهد ماند.

سید محمدرضا پنجعلی قمی، نام کامل یکی از اساطیر فوتبال ایران است که در منطقه نظام آباد تهران متولد شد.

پنجعلی فوتبال باشگاهی را کمی دیر و از 18 سالگی آغاز کرد،  3 سال در برق بود و سال 55 به ابومسلم رفت و یک سال بعد، در حالی که هنوز 22 ساله نشده بود کاپیتان تیم فوتبال ابومسلم مشهد شد.

در اردوی تیم ملی،  به علی پروین نزدیک شد و به واسطه حضور او، به پرسپولیس رفت. او خصلت چشمان باز و نخبه شناس مربیان و بزرگان اطرافش یعنی ناصر ابراهیمی و پروین را داشت و فوتبالیست‌های موثری را در دوران بازی و مربیگری به پرسپولیس معرفی کرد که معروف‌ترین آنها مرتضی کرمانی، هادی عقیلی، ابراهیم اسدی، خسرو حیدری و... بودند

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان