//
کدخبر: ۴۲۳۳۶۷ //

مصدومیت، اخراج، زمین و تعویض‌ بد/ بهانه‌هایی برای فرار از یک‌واقعیت بزرگ

پرسپولیس دیشب مقابل النصر عربستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

مصدومیت، اخراج، زمین و تعویض‌ بد/ بهانه‌هایی برای فرار از یک‌واقعیت بزرگ
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را با شکست خانگی دو بر صفر مقابل النصر پشت سر گذاشت تا تمام امیدهایش را به شکست الدحیل و استقلال تاجیکستان برای صعود به عنوان تیم دوم گره بزند.

در یک بازی فوتبال اتفاقات و احتمالات نقش قابل توجهی دارند و شاید اگر مهدی ترابی مصدوم نمی‌شد، گل‌محمدی گزینه بهتری به جای شهاب زاهدی را وارد زمین می‌کرد، میلاد سرلک اخراج نمی‌شد، زاهدی ضربه سرش را وارد دروازه می‌کرد و یا گل بخودی اسماعیلی فر النصر را پیش نمی‌انداخت و خیلی اما و اگر‌های دیگر، ممکن بود سرخپوشان با کسب امتیاز هفته اول را پشت سر بگذارند.

اما باخت پرسپولیس ابعادی فراتر از کسب امتیاز در این دیدار دارد و شکست نخوردن آنها ظلم به واقعیات فوتبال بود.

در اینکه النصر از نظر فنی یک که هیچ بلکه چندین سروگردن از نماینده کشورمان بالاتر بود شکی نیست اما فراموش نکنیم تفاوت ما با عربستان و خیلی از کشور‌های دیگر آسیا و حاشیه‌ خلیج فارس سر به فلک کشیده و در آینده‌ای نچندان دور به جای کسب امتیاز باید به فکر تلاش برای شکست آبرومندانه باشیم.

اگر بازیکنان و مربیان گرانقیمت تیم‌های عربی را فاکتور بگیریم، بسیار پارامتر‌های دیگری برای برتری رقبا نسبت به باشگاه‌های ما وجود دارد.

باید پذیرفت در کنار امکانات، زیر ساخت و توانایی‌های مالی، رفتار حرفه‌ای تک تک افراد در باشگاه‌های عربی از مدیر و کادر فنی تا بازیکن و حتی هوادار اختلاف فاحشی با امروز ورزش و فوتبال کشور ما دارد.

از زمین وحشتناک آزادی تا استقبال از رونالدو و خیلی موضوعات دیگر همگی از شکست‌های ما مقابل ورزش حرفه‌ای دیگر کشور ها بود.

باور کنید دوران تک برد‌ها و موفقیت‌های اتفاقی ما هم به پایان رسیده و همانطور که سال‌هاست چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی دستمان از رسیدن به موفقیت در سطح قاره کوتاه مانده، نزدیک شدن به موفقیت هم آرزو خواهد شد.

ما تا زمانی که به خود ، استعداد و سرمایه‌های عظیمی همچون هواداران فوتبال احترام نگذاریم دیگر روی موفقیت را نخواهیم دید

چند سال است که فوتبال ما درگیر تجهیز VAR بوده و این امر صورت نگرفته است، اما به لطف حضور تیم‌های عربی در ایران ناگهان چند روزه این اتفاق رخ می‌دهد.

فکر کردن به عدم توانایی مالی کشوری همچون ایران در تامین منابع مالی تجهیز VAR و بهبود کیفیت چمن بزرگترین استادیوم کشور واقعا غیر قابل باور است.

اندیشه و شایستگی مدیریتی بزرگترین تفاوت شرایط حال حاضر  کشور‌های عربی و ایران نه تنها در ورزش و فوتبال بلکه در خیلی از حوزه‌های دیگر است و نباید این ضعف‌ها پشت بهانه‌هایی بزرگ همچون اشتباهات فردی، داوری،  بدشانسی و .. پنهان شود و  پذیرفت  دیگر رقیبی قدرتمند برای آنها به شمار نخواهیم آمد و هر آنچه هم که داریم به لطف استعداد‌های ذاتی جوانان است و ما در پرورش استعداد‌ها، مدیریت ساخت و استفاده از ابزار و امکانات ضعیف هستیم که شکست ما از همین جا سرچشمه می‌گیرد.

پوریامنصوری

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان