//
کدخبر: ۴۲۲۲۶۰ //

پسر محبوب ژنرال؛ فیکس‌ترین بازیکن قلعه نویی!/ نه سردار، نه کاپیتان؛ فقط پرنس پارسی!/ حضور این ۵ نفر در جام ملت های آسیا قطعی است

امیر قلعه نویی آمده که در ترکیب تیم ملی تغییر ایجاد کند اما کدام بازیکنان مد نظر او هستند؟

پسر محبوب ژنرال؛ فیکس‌ترین بازیکن قلعه نویی!/ نه سردار، نه کاپیتان؛ فقط پرنس پارسی!/ حضور این ۵ نفر در جام ملت های آسیا قطعی است
به گزارش فرتاک نیوز،

در فوتبال هر مربی سلیقه‌ای دارد و به بعضی بازیکنان بیشتر اهمیت می‌دهد. اصطلاح فوتبالی «پسر آقای مربی» برای همین بازیکنان است که می‌تواند ستاره تیم هم نباشد، کاپیتان تیم نباشد و فقط مورد توجه سرمربی باشد!

امیر قلعه نویی در پایان فیفا دی شهریور به ۷ بازی ملی رسید و این زمان مناسبی است تا بتوانیم افکار او را بسنجیم. پسر محبوب ژنرال کیست؟ مردی که در همین مدت کوتاه به ۱۱ بازیکن برای اولین بار اجازه پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی در زمین را داد، در هر اردو نفرات تازه‌ای را دعوت کرد و خلاصه اینکه برای هر پست و جایگاه ثابت هر بازیکن چند گزینه رقیب در ذهن دارد. اما کدام بازیکنان نزد قلعه نویی از اعتماد و اعتبار بیشتری برخوردارند؟ به عبارت دیگر کدام بازیکنان در این هفت مسابقه در تیم قلعه نوعی مهره‌های بی‌جانشین بودند؟

برای اهمیت موضوع فقط یک مثال کافی است؛ معمولاً مربیان به دروازه‌بان ثابت خود دست نمی‌زنند و این پست نیمی از موفقیت هر تیم است. در تمام سال‌های اخیر علیرضا بیرانوند جایگاه ثابت و بدون تهدیدی داشته و هر مربی آمده به بیرو دست نزده است. اما در ۷ مسابقه تیم امیر بیرانوند ۴ بازی کرده و پیام نیازمند ۵ بازی! در این مدت هم حسین پورحمیدی دعوت شده و هم محمدرضا اخباری، یعنی دروازه‌بان‌های لیگ برتری هم حالا می‌توانند مدعی دفاع از قفس توری تیم ملی باشند! تکلیف دروازه‌بان‌هایی که این تجربه را داشته‌اند که دیگر مشخص است از سید حسین حسینی تا رشید مظاهری یا حتی علیرضا حقیقی!

اما فیکس‌ترین بازیکن قلعه نویی کیست؟ «مهدی طارمی» ستاره فوتبال ایران تنها بازیکنی است که در هر ۷ مسابقه تیم امیر قلعه نویی در ترکیب اصلی ایران بوده و جایگاهی بدون تهدید داشته است. به جز طارمی هیچ بازیکنی چنین شرایطی را نداشته؛ نه «سردار آزمون» و «حسین کنعانی زادگان» که هر دو در اردوهایی دعوت نشدند و نه حتی کاپیتان تیم ملی «احسان حاج صفی» که در همه اردوها دعوت شده است! حتی لژیونرهایی مثل «جهانبخش» یا «سعید عزت اللهی» نیز چنین شرایطی را ندارند!

اما به جز طارمی دو نفر دیگر هم هستند که در هر هفت مسابقه برای ایران بازی کرده‌اند. جالب اینکه هر دو نفر آماری مشترک دارند؛ یعنی در ۵ بازی یکی از ۱۱ مرد اصلی ما بودند و در ۲ مسابقه دیگر به عنوان بازیکن تعویضی و جانشین وارد میدان شدند. این دو نفر، دو لژیونر نامدار ما یکی کاپیتان «احسان حاج صفی»  و دیگری «محمد محبی» هستند. تکلیف کاپیتان با بیش از ۱۲۰ بازی ملی که مشخص است، تمام  فوتبالی‌ها هم می‌دانند محبی بازیکن مورد علاقه امیر قلعه نویی است و نزد کادر فنی تیم ملی چنان جایگاهی دارد که پیراهن شماره  ۱۰ تیم ملی را به او تقدیم کردند.

در رتبه سوم دو بازیکن که در ۶ مسابقه از این ۷ بازی حضور داشتند؛ اینجا هم هر دو نفر رکوردشان مشترک است! یعنی ۴ بازی در ترکیب اصلی و ۲ بازی به عنوان یار جانشین به زمین آمدند. یک فرق بین آنها هست؛ «رامین رضاییان» اگر مصدوم نبود مقابل آنگولا هم فرصت بازی پیدا می‌کرد! او برابر بلغارستان مصدوم شد تا صالح حردانی به جایش به اردو دعوت شود و برابر آنگولا بازی کند. اگر رامین سالم بود قطعاً او هم هر هفت بازی را تجربه می‌کرد.

اما کاپیتان دوم استقلال روزبه چشمی؛ او در ۴ مسابقه در ترکیب اصلی بود و در ۲ بازی به عنوان یار جانشین به میدان آمد. چشمی در جام کافا در دیدار مقابل افغانستان استراحت کرد تا امیر بتواند سعید مهری را در این پست محک بزند. این پنج بازیکن تنها مهره‌های ثابت حاضر در ذهن امیر قلعه نویی هستند که می‌توانند به حضور در جام ملت‌های آسیا تحت هر شرایطی امیدوار باشند!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان