//
کدخبر: ۴۱۷۸۷۷ //

جای خالی این نگاه حرفه‌ای/ آقای خمس از شما ممنون هستیم

تیم تراکتور در دومین دیدار خود در لیگ بیست‌وسوم هم طعم شکست را چشید تا بر خلاف انتظار هوادارانش فعلا در انتهای جدول جا بگیرد.

جای خالی این نگاه حرفه‌ای/ آقای خمس از شما ممنون هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

تراکتور در حالی که با خرید چند مدافع سرشناس و پدیده دروازه‌بان‌های فصل گذشته یعنی حسین پورحمیدی بدنبال ایجاد یک سپر آهنی مقابل دروازه‌اش بود، طی دو بازی آن هم مقابل رقبای اصلی‌اش ۴ بار دروازه خود را باز شده دید.

دو اشتباه مرگبار پورحمیدی در دو بازی، خصوصا شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس نقش زیادی در شرایط فعلی تبریزی‌ها داشت.

اما بی شک نگاه حرفه‌ای و مسئولیت پذیری مردی به نام پاکو خمز مهم و زیبا‌ترین رخداد‌های این دوبازی برای تراکتور و البته فوتبال ایران بود.

با توجه به تابستانه پر سر و صدای تراکتور در خرید بازیکن انتظار‌ها از این تیم به شدت بالا رفت و فشار زیادی بر دوش خمز  احساس شد و شاید خیلی از مربیان دیگر اگر به جای مرد اسپانیایی بودند با اشاره به اشتباهات فردی رخ داده مسئولیت دو شکست را از روی شانه‌های خود کنار زده یا به جدایی دو مهاجم فصل پیش و بهانه‌هایی از این قبیل متوصل می‌شدند.

اما مربی حرفه‌ای مانند خمر در کنفرانس بعد از بازی بسیار با تسلط به واقعیت‌ها اشاره کرده و بدون ایجاد فشار بروی بازیکنان، علاوه بر پذیرش مسئولیت شکست، به دروازه بان جوانش روحیه داد و نیاز خود به او را در ادامه لیگ عنوان می‌کند.

بی شک نشست خبری پس از بازی تداکتور و پرسپولیس درس‌های زیادی داشت و چنین رفتار حرفه‌ای و مسئولیت پذیری از سوی سرمربی یک تیم ، از حلقه‌های مفقود فوتبال ما بوده و باید از حضور چنین مربیان در لیگ برتر بسیار خوشحال و ممنون باشیم.

لیگ‌های عربستان و قطر اگر امروز در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند، نتیجه حضور افرادی با تفکرات حرفه‌ای در طول یک دهه اخیر در تمامی سطوح فوتبالشان است و شاید حضور امثال خمز و موراییس و ...

بتواند پایه‌های رفتار حرفه‌ای در فوتبال ایران را تقویت و به پیشرفت این موضوع کمک کند.

پوریامنصوری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان