//
کدخبر: ۴۱۴۴۲۲ //

دردسر تازه برای استقلال|شکایت یک استقلالی سابق

مدافع برزیلی استقلال نسبت به عدم دریافت مطالبات خود به فیفا شکایت کرده است.

دردسر تازه برای استقلال|شکایت یک استقلالی سابق
به گزارش فرتاک نیوز،

رافائل سیلوا یکی از چهره‌های موفق فوتبال ایران در سالیان گذشته محسوب می‌شود. مدافع برزیلی که در لیگ بیست‌ویکم و بعد از سرباز شدن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، به عنوان بازیکن آزاد بعد از پایان کار بازار نقل‌وانتقالات زمستانه به استقلال اضافه شد، توانست در همان فصل انتظارات را برآورده کند و عملکرد چشمگیری داشت و به خوبی توانست خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت را رهبری کند و کارنامه موفق او زمینه‌ساز قهرمانی استقلالی‌ها شد.

سیلوا با توجه به عملکرد چشمگیرش در لیگ بیست‌ویکم، بعد از آنکه با آبی‌ها قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد، با پیشنهاد تمدید دو ساله قراردادش موافقت کرد و در جمع آبی‌پوشان پایتخت ماندگار شد تا همچنان در فوتبال ایران کارش را پیش ببرد. با وجود عملکرد پرفرازونشیب استقلالی‌ها در فصل گذشته، یکی از چهره‌های ثابت ترکیب استقلال، رافائل سیلوا بود؛ به‌طوری‌که مدافع برزیلی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام جمعاً 33 برابر تیمش به میدان رفت.

مدافع 31 ساله اهل کشور برزیل نتوانست درخشش خود در لیگ بیست‌ویکم را در لیگ بیست‌ودوم تکرار کند اما بازهم جزو چهره‌های شاخص استقلال بود و مهم‌ترین ویژگی این مدافع باتجربه، برتری در نبردهای هوایی بود. در شرایطی‌که جواد نکونام نسبت به استفاده از سیلوا در ترکیب تیمش برنامه‌ریزی کرده بود، فسخ یک‌طرفه و ناگهانی مدافع برزیلی باعث شد تا همه معادلات علیه استقلال تغییر کند و حالا گفته می‌شود که احتمال اعمال محکومیتی سنگین علیه آبی‌ها وجود دارد!

دردسر 40 میلیاردی برای استقلالی‌ها؟

سیلوا در شرایطی تصمیم به فسخ قراردادش گرفت که 310 هزار دلار از مطالبات فصل گذشته خود را دریافت نکرده بود و گفته می‌شود که میزان دریافتی او در فصل گذشته حدود 60 درصد بوده است. با وجود آنکه مدیران باشگاه استقلال در تلاش برای جلب رضایت مدافع برزیلی بودند اما این تلاش‌ها ثمری نداشت تا رافائل سیلوا به سراغ فسخ قرارداد برود؛ آن‌هم در شرایطی‌که با فسخ انجام شده، او حالا نه‌تنها مطالبات فصل گذشته‌اش را می‌خواهد، بلکه به دنبال دریافت مبلغ قرارداد فصل جدید خود هم از استقلالی‌ها است!

رافائل سیلوا برای فصل جدید 500 هزار دلار با استقلالی‌ها قرارداد داشت تا جمعاً شکایتی 810 هزار دلاری علیه استقلال در کمیته تعیین‌وضعیت فیفا به‌ثبت برسد. در نقطه مقابل، استقلالی‌ها با جمع‌آوری اسناد و مدارک به دنبال آن هستند تا فسخ سیلوا را غیرقانونی قلمداد کنند. در این میان هنوز مدافع برزیلی برای فصل جدید تیمی را انتخاب نکرده اما در صورت انتخاب تیم جدید، غرامت 500 هزار دلاری او از آبی‌ها ملغی خواهد شد. آبی‌ها که به تازگی موفق شدند مطالبات چهره‌هایی مانند آندره‌آ استراماچونی و لئوناردو پادووانی را پرداخت کنند، امیدوارند که بتوانند در دعوای حقوقی با سیلوا، پیروز شوند و با پرداخت حدود 300 هزار دلار، پرونده جنجالی ایجاد شده را ببندند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان