//
کدخبر: ۴۱۳۳۶۴ //

شکایت باشگاه‌های لیگ برتری از باشگاه خاص!

باشگاه‌های انگلیسی معتقدند نیوکاسل قوانین مالی را با روابط مالکان عربستانی خود دور می‌زند.

شکایت باشگاه‌های لیگ برتری از باشگاه خاص!
به گزارش فرتاک نیوز،

با انتشار اخباری درباره قریب‌الوقوع بودن انتقال آلن سنت‌ماکسیمین، ستاره فرانسوی نیوکاسل به الاهلی عربستان، دیگر باشگاه‌های انگلیسی از این انتقال احتمالی عصبانی هستند و سایت اتلتیک در گزارشی نوشته که این باشگاه‌ها قصد دارند از نیوکسل به لیگ برتر شکایت کنند.

نیوکاسل در مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان قرار دارد و این صندوق مالکیت چند باشگاه فوتبال عربستان از جمله الاهلی را هم عهده‌دار است. اخیرا در عربستان این صندوق مالکیت چهار باشگاه بزرگ این کشور از جمله الاهلی را به دست گرفت و سپس استراتژی جذب بازیکنان بزرگ از اروپا به فوتبال عربستان آغاز شد.

بر اساس گزارش سایت اتلتیک چند باشگاه لیگ برتری از اینکه نیوکاسل می‌تواند به باشگاه دیگری که مالکیتش با آن مشترک است بازیکن بفروشد عصبانی هستند. این گزارش حاکی است چند باشگاه لیگ برتری قصد دارند شکایت مشترکی به لیگ برتر ارسال کنند.

گفته می‌شود سنت‌ماکسیمین با قراردادی ۴۰میلیون یورویی راهی الاهلی خواهد شد. طبق قوانین لیگ برتر انگلیس هر بازیکنی که ارزش قراردادش بالاتر از یک میلیون پوند باشد توسط این لیگ بررسی می‌شود تا قیمت فروش او بالاتر از آن‌چه «ارزش بازار» خوانده می‌شود نباشد.

در صورتی که الاهلی عضو یوفا بود این انتقال به دلیل مالکیت مشترک دو باشگاه نقض می‌شد. رقبای نیوکاسل در انگلیس معتقدند قرارداد الاهلی با نیوکاسل برای واگذاری سنت‌ماکسیمین طوری طراحی شده که نیوکاسلی‌ها بدون اینکه با نقض قوانین فرپلی مالی اروپا مواجه شوند بتوانند مبلغ قابل توجهی به دست آورده و در بازار تابستانی هزینه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان