//
کدخبر: ۴۱۲۳۰۲ //

دل‌نگرانی‌های بزرگ یحیی؛ از سربازی سرلک تا ماموریتی سخت به نام جذب عزت‌اللهی؟

خط هافبک پرسپولیس برای حضور در فصل جدید هنوز تکمیل نشده و این مسئله به دغدغه کادرفنی سرخ‌پوشان پایتخت تبدیل شده است.

دل‌نگرانی‌های بزرگ یحیی؛ از سربازی سرلک تا ماموریتی سخت به نام جذب عزت‌اللهی؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه با توجه به موفقیت‌های فصل گذشته و کسب 3 عنوان قهرمانی، به دنبال آن بوده تا نقاط ضعف خود را تقویت کند. یحیی گل‌محمدی از مدیران باشگاه درخواست جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان، مسعود ریگی و شهاب زاهدی را داشت که هر 3 بازیکن به عضویت تیم پرسپولیس در آمدند و در نقطه مقابل، شاکله فصل گذشته سرخ‌پوشان پایتخت هم حفظ شد اما همچنان دغدغه کادرفنی پرسپولیس برطرف نشده و گل‌محمدی به دنبال آن است تا تیمش در خط هافبک و البته خط حمله تقویت شود.

یحیی گل‌محمدی در پست هافبک با وجود آنکه میلاد سرلک، مسعود ریگی و سینا اسدبیگی را در اختیار دارد، به دنبال جذب سعید عزت‌اللهی است. در خط حمله هم بعد از آنکه قرارداد عیسی آل‌کثیر تمدید نشد، پرسپولیسی‌ها در حال حاضر مهدی عبدی و شهاب زاهدی را در اختیار دارند و همین مسئله باعث شد تا گل‌محمدی درخواست جذب مهاجم خارجی بدهد؛ البته که گفته می‌شود اولویت اول سرمربی سرخ‌ها، جذب شهریار مغانلو بوده که امکان انتقال او به پرسپولیس میسر نیست و همین مسئله باعث شده تا گل‌محمدی به سراغ گزینه‌های خارجی برود.

دغدغه‌ای به نام سرلک!

میلاد سرلک با وجود آنکه قراردادش را با پرسپولیس به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده اما همچنان گمانه‌زنی‌ها درباره آینده کاری او ادامه دارد. سرلک در اردوی فروردین‌ماه تیم ملی حضور داشت اما غیبت او در اردوی اخیر تیم ملی دردسرساز شده و همین مسئله او را به خروج از فهرست پرسپولیس نزدیک کرده است. گفته می‌شود که معافیت ملی سرلک از خدمت سربازی، ابتدای شهریورماه به پایان خواهد رسید و او باید خود را به سازمان نظام‌وظیفه معرفی کند. در این میان استدلال‌های دیگری هم وجود دارد که گفته می‌شود با توجه به احتمال حضور سرلک در اردوی ملی در ماه شهریور، او همچنان می‌تواند در فهرست پرسپولیس باقی بماند!

امیر قلعه‌نویی به نظر می‌رسد که در مسیر سرباز شدن یا نشدن سرلک می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. البته که اردوی ملی از اواسط شهریورماه آغاز خواهد شد و طبق نامه رسمی سازمان نظام‌وظیفه، میلاد سرلک باید از ابتدای شهریورماه خود را برای گذراندن خدمت سربازی آماده کند. همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره آینده کاری سرلک به وجود آید اما به نظر می‌رسد که حدود 40 روز سرنوشت‌ساز در انتظار هافبک پرسپولیس است.

عزت‌اللهی و فاصله‌ای که دورتر می‌شود!

یحیی گل‌محمدی با توجه به شرایط نامشخص سرلک و البته ضعف خط هافبک تیمش، به دنبال جذب سعید عزت‌اللهی است. در روزهای گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس رایزنی‌های خود را برای جذب عزت‌اللهی آغاز کرده‌اند و در شرایطی‌که در روزهای نخست بحث رضایت‌نامه 300 هزار دلاری سعید عزت‌اللهی مطرح بود، حالا باشگاه دانمارکی به دنبال درآمدزایی بیشتر از هافبک ایرانی است و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها مبلغ رضایت‌نامه عزت‌اللهی را افزایش بدهند.

مسئولان باشگاه وایله دانمارک درخواست 600 هزار دلاری برای صدور رضایت‌نامه سعید عزت‌اللهی دارند؛ آن‌هم در شرایطی‌که در روزهای گذشته تیم‌های استقلال و سپاهان هم به جمع مشتریان عزت‌اللهی اضافه شده‌اند و گفته می‌شود که یک تیم ایرانی دیگر هم در حال رصد شرایط این هافبک باتجربه است. با این اوصاف و مبلغ اعلام شده از سوی باشگاه دانمارکی، به نظر می‌رسد که هدف نقل‌وانتقالاتی یحیی گل‌محمدی محقق نخواهد شد و احتمالاً انتقال عزت‌اللهی به پرسپولیس انجام نمی‌شود تا سرمربی سرخ‌ها با دردسری بزرگ مواجه شود. البته که مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا بتوانند رضایت مسئولان باشگاه وایله را جلب کنند و در این زمینه گفته می‌شود که عزت‌اللهی هم مشغول رایزنی برای کاهش مبلغ رضایت‌نامه خود است.

توفیق اجباری برای اسدبیگی؟

گل‌محمدی سودای جذب هافبک خارجی را در صورت ناکامی در مسیر جذب عزت‌اللهی در سر دارد اما به نظر می‌رسد با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا شروع لیگ بیست‌وسوم و طولانی بودن فرآیند جذب هافبک خارجی، گزینه موردنظر یحیی گل‌محمدی نمی‌تواند به هفته‌های آغازین فصل برسد و همین موضوع می‌تواند باعث ملغی شدن خرید هافبک خارجی شود. به نظر می‌رسد که در صورت عدم جذب عزت‌اللهی و البته هافبک خارجی، بیشترین نفع را مسعود ریگی و البته سینا اسدبیگی خواهند برد.

اسدبیگی که در روزهای گذشته نامش در حوالی درهای خروجی باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شد، حالا در صورت عدم حضور سعید عزت‌اللهی و البته ناکامی در حفظ میلاد سرلک، می‌تواند به مهره‌ای کلیدی در ترکیب پرسپولیس برای فصل آینده تبدیل شود. با این اوصاف، احتمالاً سینا اسدبیگی نه‌تنها در فهرست خروج سرخ‌ها قرار نخواهد گرفت بلکه با توجه به شرایط پیش‌آمده می‌تواند به مهره قابل‌اعتماد یحیی گل‌محمدی برای فصل جدید بدل شود؛ البته اگر گمانه‌زنی‌های به‌وجود آمده به قطعیت تبدیل شود و سرخ‌ها در مسیر جذب سعید عزت‌اللهی ناکام بمانند!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان