//
کدخبر: ۴۱۰۷۵۹ //

ترکیب تیم استقلال، همین حالا مشخص شد

گمانه‌زنی‌ها در مورد ترکیب فصل بعد استقلال ادامه دارد.

ترکیب تیم استقلال، همین حالا مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر جواد نکونام بخواهد با همین بازیکنانی که در تمرینات روزهای اخیر حضور داشته‌اند لیگ را شروع کند، ترکیب استقلال چگونه خواهد بود؟ این سؤالی است که هم جذابیت‌هایی به‌دنبال خود دارد و هم اینکه سبب نگرانی خواهد شد. استقلال اکنون در برخی از پست‌ها فاقد بازیکنان ایده‌ال است و به جز یکی، دو پست که خیال نکونام از داشتن مهره‌های کافی آسوده است دربرخی پست‌ها نیاز قطعی به جذب بازیکن وجود دارد.

تکلیف استقلال در پست شماره یک هنوز مشخص نیست. بعد از ماجراهایی که برسر حضور علیرضا بیرانوند در استقلال به وجود آمد و پیامد آن برکناری حجت کریمی از سمتش در این باشگاه، گزینه‌ مطمئنی برای پست شماره یک به خدمت گرفته نشده است و به نظر می‌رسد هم جواد نکونام و هم باشگاه استقلال دچار نوعی سردرگمی هستند و مسیر را برای انتخاب دروازه‌بان خود گم کرده‌اند. بعد از منتفی شدن حضور بیرانوند صحبت از جذب یک دروازه‌بان اسپانیایی هم شد اما خیلی زود این ماجرا هم منتفی شد تا دوباره پروژه بازگرداندن سید حسین حسینی جدی‌تر دنبال شود.

به هرحال تا زمانی که حسینی با استقلال قرارداد منعقد نکند نمی‌توان او را دروازه‌بان استقلال درلیگ بیست و سوم دانست واکنون اگر نکونام بخواهد تیمش را چیدمان کند باید از علیرضا رضایی استفاده کند. گلر نامطمئنی که برسردریافتی او دراستقلال نیز بحث‌های متعددی به وجود آمد.

درپست مدافعان میانی نیز اوضاع استقلال مطلوب نیست. بعد از جدایی عارف غلامی و رافائل سیلوا فقط آرمین سهرابیان به خدمت گرفته شده است و درحالی که تصور می‌شد باشگاه استقلال با محمد حسین مرادمند به توافق نهایی خواهد رسید، اما این مدافع بی‌حاشیه بعد از اولین نشستی که با مسئولان پیشین باشگاه برگزار کرد، بدون اینکه توافقی انجام دهد، باشگاه را ترک کرد. مرادمند اکنون با استقلال قرارداد ندارد و حرفه‌ای هم نیست که از او انتظارداشته باشیم درتمرینات شرکت کند. به همین دلیل او را باید از ترکیب کنونی استقلال کنار بگذاریم و از زوج آرمین سهرابیان و روزبه چشمی بهره بگیرد. زوجی که چندان هم مطلوب نکونام نیست وسرمربی استقلال ترجیح می‌دهد از روزبه در پست هافبک بهره بگیرد اما درشرایط فعلی روزبه باید در پست دفاع میانی استقلال به میدان برود.

درجناحین اما دست سرمربی استقلال باز است. او برای دفاع راست حردانی و یامگا را در اختیار دارد و دردفاع چپ سلمانی و جلالی. این پست نقطه اطمینان سرمربی استقلال محسوب می‌شود و به‌دلیل تعدد بازیکن خیال نکونام را آسوده کرده است. به همین دلیل هیچ بعید نیست یامگا به خواست سرمربی استقلال در خط حمله به کار گرفته شود و استقلال به سه مهاجم که دو تای آنها گرایش کمتری به هجوم دارد و یک نفر به‌عنوان مهاجم رأس بازی می‌کند، درلیگ به میدان برود.

چیدمان خط میانی استقلال نیز درشرایط کنونی دشوار نیست. زبیرنیک نفس، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور می‌توانند در پازل سه هافبک به استقلال قرار بگیرد و برای نکونام بازی کنند. ضمن اینکه بازیکنانی همچون حامدی فر، صادقی و حتی جلالی نیز قابلیت بازی دراین پست را دارند.

در خط سه نفره هجومی استقلال نیز همان طور که گفته شد یامگا به احتمال زیاد گوش راست خواهد بود، مهرداد محمدی گوش چپ و ارسلان مطهری در رأس بازی خواهد کرد.

برای این پست نیز دست سرمربی استقلال با وجود اینکه نسبت به جذب لااقل یکی، دو مهاجم طراز اول احساس نیاز می‌شود، اما چندان خالی نیست و نکو از بازیکنانی همچون رمضانی و بابایی نیز می‌تواند بهره بگیرد.

حال اگر سیدحسین حسینی و محمد حسین مرادمند نیز در روزهای آتی با استقلال قرارداد ببندند ترکیب استقلال ایده‌آل‌تر به نظر خواهد رسید هرچند که داشتن بازیکنانی با خصوصیات حسین‌زاده یا قایدی برای استقلال یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود و اگر مدیران آینده این باشگاه بتوانند چنین بازیکنانی را به خدمت بگیرند، قوای فنی آبی‌ها قابل توجه خواهد شد.

ضمن اینکه با وجود اعلان رسمی رسانه‌های روس مبنی بر جذب محبی اما بازهم فرصت برای متقاعد کردن این بازیکن برای بازگشت وجود دارد، به شرط آنکه مدیریت در باشگاه استقلال سریع و بدون فوت وقت عمل کرده و اجازه ندهد زمان بیش از این ازکف برود.

دروازه‌بان: علیرضا رضایی

مدافعان میانی: آرمین سهرابیان و روزبه چشمی

مدافعان کناری: صالح حردانی و جعفر سلمانی

هافبک ها: آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، زبیرنیک نفس

مهاجمان: آرتور کوین یامگا، مهرداد محمدی، ارسلان مطهری

ذخیره‌ها: سینا سعیدی فر، ابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور، امیرعلی صادقی،

بلاتکلیف‌ها: سعید مهری، سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند

جدا شده‌ها: رافائل سیلوا، عارف غلامی، مهدی قایدی ، محمد محبی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان