//
کدخبر: ۴۱۰۶۲۶ //

از حمایت گل‌محمدی تا صحبت‌های عجیب عابدینی؛ معمای «آقا کریم»

حذف کریم باقری از کادرفنی پرسپولیس با سوال‌های بی‌جوابی روبرو شده است.

از حمایت گل‌محمدی تا صحبت‌های عجیب عابدینی؛ معمای «آقا کریم»
به گزارش فرتاک نیوز،

جدایی کریم باقری از پرسپولیس؛ این خبر یکی از خبرهای مهم هفته گذشته بود که زیر سایه ماجراهای علیرضا بیرانوند قرار گرفت. اسطوره پرسپولیس چند روز پیش خبر داد که برای حضور در فصل جدید با او صحبتی نشده و قراردادش تمدید نخواهد شد. کمک مربی این سال‌های پرسپولیس البته عنوان کرد از این بابت گلایه‌ای ندارد. 

اولین واکنش یحیی به حذف کریم

کاپیتان سابق پرسپولیس که در حدود یک دهه اخیر عضو ثابت کادرفنی تیم بوده، دارای جایگاه ویژه‌ای در اهالی فوتبال است و به همین دلیل خیلی از افراد و رسانه‌ها با عنوان «آقا کریم» از او نام می‌برند. گروهی اخلاق خاص باقری در ایجاد نظم در تیم را از عوامل موفقیت پرسپولیس می‌‎دانند و دور شدن او از پرسپولیس باتوجه بی حاشیه بودنش، اتفاق عجیبی است. این جدایی با حرف و حدیث‌‎های فراوانی همراه شده است. باشگاه پرسپولیس هم در یکی، دو هفته اخیر سعی کرد چندان درباره این موضوع روشنگری نکند.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم توضیح روشنی درباره دلیل جدایی کریم عنوان نکرد و گفت که جلال حسینی باتوجه به سپری کردن دوره مربی‌‎گری جانشین کریم باقری روی نیمکت تیم می‌شود. درویش عنوان کرد که امکان استفاده از تمامی کاپیتان‌های پرسپولیس وجود ندارد. صحبت درویش خیلی زود مورد نقد قرار گرفت. جلال حسینی به تازگی مدرک «B» آسیا را گرفته و طبق قانون او نمی‌تواند روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری بنشیند و باید مانند فصل گذشته فقط در تمرینات پرسپولیس به کار مربی‌گری خود بپردازد. با این حساب حضور حسینی جای باقری منتفی است.

شایعه دیگر درباره کریم این بود که یحیی گل محمدی خواهان حذف او شده است. باتوجه به دوستی دیرینه این دو، این موضوع هم کمی بعید به نظر می‌رسید. باقری چند روز پیش عنوان کرد از باشگاه پرسپولیس فقط گل‌محمدی با او تماس گرفته است. سرمربی پرسپولیس هم امروز با انتشار یک استوری یک‌بار دیگر به رابطه صمیمانه‌اش با هم‌بازی قدیمی‌اش اشاره کرد تا به این شکل پاسخ این شایعه را بدهد. مشکل اصلی پس کجاست؟

 

باقری مثل نکونام مجوز می‌خواهد؟

اخبار غیررسمی مدتی است حکایت از دخالت مسائل غیرورزشی در پرونده جدایی باقری دارد. موضوعی شبیه موضوع وریا غفوری، عارف غلامی و...  این شایعات آنقدر پررنگ شد که خود باقری هفته گذشته موضوع ممنوع‌الکار شدنش را تکذیب کرد. در آنسو حمایت چهره‌هایی مانند رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی، از کریم باقری هم نشان می‌دهد همچنان خیلی‌ها اعتقاد دارند حذف باقری از پرسپولیس تصمیم باشگاه نبوده است. روزنامه شرق در گزارشی در این باره نوشت: «در شرایطی که یحیی خواستار تمدید قرارداد کریم باقری شده ولی شایعاتی به گوش می رسد که کریم باقری نیز مانند جواد نکونام که نیاز به دریافت مجوز برای حضور در باشگاه استقلال داشت، با مشکلاتی سیاسی مواجه شده است. دلیل این موضوع به فعالیت های اینستاگرامی باقری در اعتراضات نیمه دوم سال گذشته برمی گردد».

امیر عابدینی، مدیرعامل پیشین پرسپولیس هم در میان این ابهامات و شایعات، اظهارنظر عجیبی درباره حذف باقری داشته است. او عنوان کرده یک فرد متمول ساکن کانادا که هوادار پرسپولیس است و به این تیم کمک مالی‌می کند، خواستار حذف باقری شده است. بنا بر ادعای عابدینی این فرد رابطه خوبی با کریم ندارد و برای ادامه کمک‌هایش شرط گذاشته که شماره 6 محبوب قرمزها دیگر در کادرفنی حضور نداشته باشد.

به هرترتیب این معما همچنان پیچیده است. چند هوادار پرسپولیس امروز مقابل ساختمان باشگاه به حمیات از کریم باقری پرداختند. به نظر می‌رسد که بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم می‌خواهند در این روزها در این رابطه قدمی بردارند؛ دیروز امید عالیشاه و امروز یحیی گل‌محمدی. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان