//
کدخبر: ۴۰۸۵۱۳ //

خداحافظی حسین ماهینی از فوتبال| تصمیم جدید ماهینی

حسین ماهینی با انتشار پستی از دنیای فوتبال خداحافظی و پا به عرصه مربیگری گذاشت.

خداحافظی حسین ماهینی از فوتبال| تصمیم جدید ماهینی
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین ماهینی کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس با انتشار پستی از فوتبال خداحافظی کرد. این مدافع 37 ساله در لیگ برتر به جز پرسپولیس برای سایپا، نساجی، ذوب‌آهن، ملوان و استقلال اهواز هم بازی کرد. این بازیکن 25 بازی برای تیم ملی انجام داد و 5 پاس گل در عرصه ملی در کارنامه او به چشم می‌خورد.

دو بار در یک قدمی قهرمانی آسیا

اوج دوران بازیگری ماهینی در دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس اتفاق افتاد. ماهینی تنها بازیکن ایرانی است که با 2 تیم مختلف به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت ولی هر دو بار از رسیدن به جام ناکام ماند. ماهینی در لیگ قهرمانان آسیا 2010 به همراه ذوب‌آهن به دیدار نهایی راه یافت و در آن بازی مغلوب سئونگام ایلهوا چونما و به نایب‌قهرمانی رسید. حسین ماهینی دیدارهای پایانی لیگ قهرمانان آسیا 2018 را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داد. پرسپولیس در آن دوره به فینال لیگ قهرمانان رسید و در بازی پایانی مغلوب کاشیما آنتلرز شد تا دست ماهینی باز هم از جام قهرمانی کوتاه بماند.

7 جام قهرمانی برای ماهینی

ماهینی در پرسپولیس 159 بازی در تمام رقابت‌ها به میدان رفت. این بازیکن 3 گل برای پرسپولیس زد. 13 پاس گل داد و یک پنالتی گرفت. این بازیکن یکی از بازیکنانی است که در پرسپولیس پرستاره لیگ دوازدهم توسط محمد رویانیان به خدمت گرفته شد. مقطع اول حضور ماهینی در پرسپولیس 3 فصل طول کشید که با موفقیت همراه نبود. این بازیکن برای گذراندن خدمت سربازی به اجبار از پرسپولیس جدا و به ملوان پیوست.

ماهینی در لیگ شانزدهم به پرسپولیس بازگشت و عضوی از تیم فراموش‌نشدنی برانکو ایوانکوویچ شد. ماهینی در آن سال‌ها پس از جلال حسینی کاپیتان دوم پرسپولیس محسوب می‌شد و توانست با این تیم به 3 قهرمانی متوالی در لیگ دست یابد. این بازیکن با پرسپولیس به 3 قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام‌حذفی دست یافت. با جدایی برانکو از پرسپولیس، نقش ماهینی در پرسپولیس کم‌رنگ شد و در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم تنها در 2 بازی به میدان رفت و در نهایت در نیم‌فصل دوم به نساجی مازندران پیوست تا دوران پرافتخار این بازیکن در پرسپولیس پایان یابد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۵۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان