//
کدخبر: ۳۹۹۵۶۷ //

داور به جای خود، این استقلال قهرمان نیست

استقلال بعد از مصاف پر گل با هوادار 3 مسابقه برگزار کرد که حاصل آن یک شکست، یک پیروزی و یک تساوی بود. با 2 گل خورده و 2 گل زده.

داور به جای خود، این استقلال قهرمان نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

اشتباهات داوری علیه استقلال در 3 هفته اخیر را نمی توان رد کرد. به زعم برخی کارشناسان داوری برخورد توپ به دست گولسیانی در دربی پنالتی بود و البته برخی از کارشناسان داوری هم به ضرس قاطع تصمیم پیام حیدری را تایید می کنند. گل تیم صنعت نفت به استقلال هم به زعم بسیاری از کارشناسان داوری در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. این ها قابل تایید و احترام هستند اما این  ها تنها بخشی از بازی های استقلال در سه هفته اخیر بودند. این صحنه ها را اگر کنار بگذاریم، باید به این نکته مهم اشاره کنیم، استقلال در سایر دقایق این بازی ها آن استقلال همیشگی نبود. تا پیش از دربی معدل گل زده استقلال در بازی های دور برگشت 2.45 بود اما استقلال ریکاردو ساپینتو در 3 هفته اخیر ودر 3 بازی 2 گل زده! این با آماری که استقلال در بازی های دور برگشت و تا پیش از دربی ثبت کرده بود، فاصله زیادی دارد.

استقلال نه در دربی خوب بازی کرد و نه در دو بازی بعدی. با اینکه هم در بازی با پارس جنوبی و هم در بازی با صنعت نفت موقعیت گل خلق کرد. نکته ای که حتی مورد اشاره عبدالله ویسی، سرمربی تیم صنعت نفت بود. او در پایان بازی گفت خوش شانس بودیم که دو بار توپ به تیر دروازه ما برخورد کرد. با همه این اوصاف می توان تکرار کرد؛ استقلال در سه هفته اخیر آن تیم خوب همیشگی نبود. تیمی که وقتی در بازی با گل گهر گل خورد، روند بازی را تغییر داد. تیمی که وقتی در نیمه اول به گل نرسید، (بازی با هوادار) در نیمه دوم جشنواره گل براه انداخت. استقلال خوب بازی نمی کند! این مورد تایید بازیکنان استقلال هم هست. نمونه اش روزبه چشمی در پایان بازی با صنعت نفت در کنار اشاره به مشکلات تیم و داوری ها علیه استقلال گفت؛ قبول دارم که استقلال این روزها خوب بازی نمی کند.

قبول داشتن این اشتباهات بیشتر به جای اشاره به مشکلات داوری به تیم استقلال کمک خواهد کرد. اشتباهات داوری همیشه وجود داشته و دارد. همه تیم ها از اشتباهات داوری منتفع و متضرر می شوند و در بین تیم ها تنها درصد سود و زیان متغییر است. استقلال از اشتباهات داوری متضرر شد، همان طور که همه تیم ها متضرر شدند. نمی شود گفت همه تیم ها تنها از اشتباهات داوری متضرر می شوند. پس اینطوری چه تیمی از اشتباهات داوری سود می برد؟

ریکاردو ساپینتو و استقلال. نقطه تحول استقلال از جایی آغاز شد که سرمربی پرتغالی در پایان بازی با مس رفسنجان در دور رفت گفت ما خوب نبودیم و در این بازی ها به اندازه همه بازی های گذشته به تیم حریف فرصت دادیم. در مسابقه ای که امیر عرب براقی داور بازی می توانست برخورد توپ به دست مدافع مس را برای استقلال پنالتی بگیرد و کارشناسان داوری هم رای به پنالتی دادند. بعد از این بازی بود که استقلال هم در فاز دفاع و هم در فاز حمله به تیم خوبی تبدیل شد. فاصله 8 امتیازی را جبران و به صدر رسید و تبدیل به تهاجمی ترین تیم لیگ برتر شد. اکنون استقلال در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ برتر باید به جای اشاره مکرر به اشتباهات داوری روی بازی خوب متمرکز شود. اینطوری حتی اگر قهرمان لیگ برتر نشود، لیگ برتر را به اتفاقات خوب به پایان خواهد برد و از همه مهمتر شانس قهرمانی اش در جام حذفی افزایش پیدا خواهد کرد.

به نظر ریکاردو باید دوباره دست به کار شود. همان طور که بعد از بازی با مس رفسنجان این کار را انجام داد. پنالتی به جای خود. گل آفساید حریف به جای خود. آیا این ها نکته های مهمی برای رسیدگی نیستند. ریکاردو ساپینتو می گوید یک توپ و یک گل! چرا استقلال باید با یک توپ از سوی حریف بازی را واگذار کند؟ آیا این ها بیانگر مشکلاتی در خط دفاعی نیست؟ آیا استقلال در بازی های قبلی برای گلزنی تنها نیازمند پنالتی از سوی داور بود؟

استقلال بپذیرد که خوب بازی نمی کند و در ادامه خوب بازی کند، حتی با اشتباهات داوری هم برنده خواهد شد. این در گذشته هم وجود داشته و در خیلی از بازی ها که برنده شد، اشتباهات داوری علیه این تیم هم رخ داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان