تاریخ انتشار: 1402/02/04 20:25
کد خبر: 7324

عبدی: بازی با پرسپولیس بخشی از موفقیت احتمالی ما در آسیا است/ تفاوتی بین کره‌جنوبی و افغانستان نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: تفاوتی بین کره‌جنوبی و افغانستان نیست.
عبدی: بازی با پرسپولیس بخشی از موفقیت احتمالی ما در آسیا است/ تفاوتی بین کره‌جنوبی و افغانستان نیست

حسین عبدی درمورد دیدار امروز تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان مقابل پرسپولیس، اظهار داشت: از باشگاه پرسپولیس و کادرفنی‌اش که چنین فرصتی را به بچه های تیم ملی نوجوانان دادند تا آیندگان فوتبال این مملکت بتوانند تجربه بی‌مثالی را کسب کنند و برای آینده آماده شوند، تشکر می‌کنم. اطمینان دارم اگر در جام ملت های آسیا موفق باشیم دربالایی‌اش به خاطر همین بازی است زیرا از این بازیکنان و بالاتر از پرسپولیس در آسیا نداریم.

وی افزود: بازی خیلی خوبی بود. البته تجربه کم بچه‌ها و استرسی که مقابل پرسپولیس بر آن ها مستولی بود سبب شد گل‌های خیلی ساده‌ای بخوریم اما همین که توانستیم تا دقایق آخر در بازی بمانیم و بتوانیم گل بزنیم شاید خیلی از تیم‌های لیگ برتری برابر پرسپولیس نتوانستند انجام بدهند و این کار فوق‌العاده بود. بازیکنان ما توانستد در بازی بمانند و تا دقیقه ۹۰ بجنگند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان عنوان کرد: ما بازی‌های تدارکاتی زیادی نداریم و فقط در داخل تهران تمرین کرده‌‌ایم. امیدوارم در بازی‌های تدارکاتی که ان‌شاءالله قرار است برای ما انجام بدهند، این بازی نقش زیادی داشته باشد. 

عبدی درخصوص اینکه آیا اردوهای خارجی هم برای تیمش در نظر گرفته شده است، توضیح داد: از هشت ماه قبل به این طرف فقط به اردوی بلاروس رفته‌ایم که قبل از آن فقط ۲ روز تمرین کردیم. حدود ۸ مصدوم در این اردو داشتیم و مسابقات روی چمن مصنوعی و در سالن سرپوشیده برگزار شد. دمای هوا منفی ۱۵ درجه و شرایط برای اعزام مهیا نبود اما به اصرار فدراسیون رفتیم.

وی افزود: اکنون باید خودمان را آماده کنیم. البته ۸_۷ مصدوم داریم که در زمان اتمام تمرینات باشگاهی دچار آسیب دیدگی مزمن شدند. امروز بازی نکردند و جزء نفرات اصلی ما هستند. به همین دلیل نوبت به بچه‌های دیگر رسید تا مقابل پرسپولیس خودشان را نشان بدهند. مهدی تاج و هدایت ممبینی به ما قول صد در صد داده‌اند که ۲ اردو برویم. البته هنوز چیزی را اعلام نکرده‌اند و زمان می‌گذرد. اکنون فقط حدود ۴۰ روز زمان به شروع مسابقات زمان باقی مانده و اگر بخواهند کاری انجام بدهند، زمانش الان است. از مسئولان خواهش می‌کنم به فدراسیون و این تیم کمک کنند زیرا تنها تیمی است که قابلیت راهیابی به جام جهانی را دارد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درخصوص برتری سرخ‌پوشان در دربی صد، پاسخ داد: معمولا دربی‌هایی که من تجربه کردم، پس از من برگزار شد و پس از بچه های فعلی برگزار می‌شود، همیشه پرهیجان است. پیش از بازی‌ هم گفتم ممکن است بازی چندان باکیفیتی نباشد اما هیجان زیادی به خاطر شرایط ۲ تیم دارد.

عبدی گفت: به عنوان یک پرسپولیسی نه به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان می‌گویم خیلی از این برد خوشحال هستم. بازی خیلی پرتنشی بود اما همین که بچه‌ها توانستند با کسب ۳ امتیاز، خودشان را به قهرمانی نزدیک کنند، امیدوارکننده است. ان‌‌شاءالله بتواند قهرمانی را هم به دست آورد‌.

وی درمورد کیفیت پرسپولیس در بازی امروز، توضیح داد: پرسپولیس همیشه خوب است و از بازی‌اش  لذت می‌بریم. امیدوارم همیشه قهرمان باشد و فکر می‌کنم از معدود تیم‌های آسیا است که در صورت خوب حمایت و مدیریت شدن می‌تواند در جام باشگاه‌های جهان مثل الهلال نقش آفرینی کند. این تیم پتانسیل رسیدن به چنین کاری را دارد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان درمورد اینکه سال گذشته مدعی شد هدفش رسیدن این تیم به نیمه نهایی جام جهانی است‌ و در شرایط فعلی آیا می‌توانند به چنین هدفی برسند یا از رسیدن به آن دلسرد شده‌اند، گفت: ما پلن‌های مختلفی داشتیم. در پرسپولیس اینگونه بار امده‌ایم که هرچه شرایط سخت‌تر باشد و ما را در تنگنا بگذارند یا اگر زمین تمرین مناسب، بازی‌های دوستانه بین‌المللی نداریم یا برخلاف ما که فقط در تهران بوده‌ایم، تیم‌های دیگر تمام دنیا را گشته‌اند یاد گرفته‌ایم سخت‌تر کار کنیم تا این نقصان‌ها جبران شود.

عبدی عنوان کرد: اکنون در چنین موقعیتی با پرسپولیس بازی می‌کنیم و اطمینان دارم می‌توانیم بهترین‌ها را داشته باشیم‌. بچه‌های ما واقعا لیاقت بهتر از این‌ها را دارند. باید حمایت شوند. بچه‌ها با این تحریم و بی‌پولی می‌جنگند و فدراسیون هم بیشتر باید حمایت کند. همانگونه که تیم ملی جوانان در ۸ ماه گذشته قبل از اعزام ۳ اردوی خارجی داشت اما ما هیچ اردویی نداشتیم. این موضوع مقداری به ما لطمه می‌زند و امیدوارم بهترین‌ها رقم بخورد. البته قول می‌دهم که بچه‌ها فوتبالی اجرا می‌کنند که همه سورپرایز خواهند شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد اینکه با توجه به هم گروهی با کره جنوبی، قطر و افغانستان تا چه اندازه می‌توان به رسیدن به جام جهانی و حتی قهرمانی در آسیا امیدوار بود، پاسخ داد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. درصدی از موفقیت بستگی به مربی و بازیکن خوب یا اجرای موفق دارد. ناگهان یک شوت می‌زنند و به گل می‌رود که نمی‌توان کاری کرد. آن بحث دیگری است اما هیچ تیمی به اسم ضعیف یا قوی نیست. بین کره و افغانستان تفاوتی وجود ندارد. همه می‌خواهند قهرمان شوند و برای همین می‌جنگند. ما دنبال نشان دادن لیاقت خودمان برای آینده هستیم تا ابتدا به جام جهانی و سپس به قهرمانی آسیا برسیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45x6d2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جشنواره گل پرسپولیس بعد از برد دربی