//
کدخبر: ۳۹۶۵۸۳ //

«یحیی» و جورچینی به نام خط دفاعی؛ گلزن دربی، قربانی حضور ستارگان باتجربه می‌شود؟

سرمربی پرسپولیس به دنبال بهترین ترکیب دفاعی برای تیمش در مسابقه دربی پایتخت است.

«یحیی» و جورچینی به نام خط دفاعی؛ گلزن دربی، قربانی حضور ستارگان باتجربه می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از ثبت 2 کلین‌شیت پیاپی مقابل تیم‌های مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی، در کرمان روی غفلت مدافع خودی دروازه‌شان باز شد تا در هفته ماقبل دربی پایتخت، شاگردان یحیی گل‌محمدی گل دریافت کنند و بدون ثبت کلین‌شیت به استقبال دربی بروند. شرایطی که مشابه آن در اردوی استقلال هم اتفاق افتاد تا 2 تیم پرطرفدار فوتبال ایران نتوانند در آخرین بازی‌شان پیش از رویارویی در دربی پایتخت، کلین‌شیت داشته باشند.

پرسپولیس در شرایطی در کرمان دروازه‌اش باز شد که یحیی گل‌محمدی در ساختار دفاعی تیمش تغییرات مهمی را اعمال کرده بود و با تغییر آرایش بازی سرخ‌پوشان، دوباره زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی را در میانه دفاع شکل داده و از دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی در سمت راست‌وچپ خط دفاعی پرسپولیس استفاده کرده بود تا وحید امیری به خط هافبک سرخ‌ها منتقل شود.

دغدغه مهم «گل‌محمدی»؛ ستاره‌ای که آماده نیست!

مرتضی پورعلی‌گنجی پیش از تعطیلات فیفادی در دیدار حساس مقابل سپاهان اصفهان دچار آسیب‌دیدگی شد و بعد از مصدومیت به وجود آمده برای پورعلی‌گنجی، سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت به سراغ انتخاب جانشین برای مدافع میانی تیمش رفت و از علی نعمتی در 2 دیدار مقابل مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی در نقش دفاع میانی استفاده کرد و نعمتی را در کنار گیورگی گولسیانی قرار داد.

سرخ‌پوشان پایتخت در غیاب پورعلی‌گنجی مشکلی برای ثبت کلین‌شیت نداشتند و نعمتی توانست نمره قابل‌قبولی در پست دفاعی میانی بگیرد اما در شب بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی به خط دفاعی پرسپولیس، این مدافع باتجربه نتوانست در کرمان شب خوبی را تجربه کند و عملکرد پراشتباهی را داشت تا در آستانه دربی پایتخت، یحیی گل‌محمدی نسبت به چینش ترکیب دفاعی تیمش مردد شود. البته که به نظر می‌رسد با توجه به تجربه بیشتر مرتضی پورعلی‌گنجی، بازهم او در ترکیب دفاعی پرسپولیس در کنار گیورگی گولسیانی قرار بگیرد.

گل‌به‌خودی علیه مدافع مورد علاقه «یحیی»؟

وحید امیری در لیگ بیست‌ودوم به مدافع چپ تخصصی سرخ‌پوشان پایتخت تبدیل شده و در بیشتر دیدارهای فصل جاری در ساختار دفاعی پرسپولیس قرار گرفته است. البته که توانایی بازی امیری در پست هافبک میانی و هافبک چپ باعث شده تا گل‌محمدی در صورت نیاز در جایگاه ستاره تیمش تغییراتی را ایجاد کند که به نظر می‌رسد برای مسابقه دربی بازهم ستاره باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت باید در پستی متفاوت به میدان برود.

امیری که در مصاف با مس کرمان به خط هافبک پرسپولیس منتقل شده بود، احتمالاً برای دیدار دربی به پست دفاع چپ بازخواهد گشت و علی نعمتی که سابقه گلزنی در دربی پایتخت را هم در کارنامه خود دارد، بعد از نمایش ضعیف در کرمان و ثبت گل‌به‌خودی، به نیمکت منتقل خواهد شد تا احتمالاً ترکیب دفاعی سرخ‌ها در مصاف حساس با حریف سنتی‌شان با حضور مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری شکل بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان