//
کدخبر: ۳۹۳۱۹ //

کی روش چه حقی دارد مربیان ایرانی را اخراج کند؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال می گوید که اگر کی روش مورد تایید مدیران رده بالای دولتی است نباید از این موقعیت سوء استفاده کند.

کی روش چه حقی دارد مربیان ایرانی را اخراج کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 صحبت های جالبی در مورد مصاحبه اخیر کی روش انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

از نظر شما مصاحبه شدید الحنی که علیه سرمربی تیم ملی انجام داید، در شان دبیر کل فدراسیون فوتبال بود؟

من یک سال و نیم کلامی حرف نزدم و در این مدت به من انگ زدند که ترسو هستم و ادبیات سخیف را بلد نیستم. اما من اگر حرفیزدم جمع بندی تمام حرف هایی بود که در این چند سال ایشان به من نسبت دادند و باید جای نشان می دادم که من هم می توانم مثل خودشان رفتار کنم.

 

فکر می کنید چرا فدراسیون در این سال ها حمایتی از شما نکرده است؟

اصلا اهمیتی ندارد چراکه بحث من بحث منافع ملی است. من می گویم وفتی مسوولان رده بالای کشور موافق حضور یک مربی هستند نباید از آن سوء استفاده شود و البته این موضوع نباید از طرف دو طرف صورت بگیرد. رییس فدراسیون، دبیرکل و اعضای هیئت رییسه جایگاه مشخصی دارند  و نباید این جایگاه از طرف سرمربی تیم ملی که در بهترین حالت می تواند در مورد دپارتمان تیم های ملی مورد صحبت کند مورد تعرض قرار بگیرد.

 

شما دقیقا از چه رفتار کی روش انتقاد دارید؟

من می گویم ایشان که حتی یک ساعت سابقه اجرایی ندارد حق ندارد در مورد من صحبت کند. من سال ها سابقه کار اجرایی در این کشور را داشته ام و ایشان حق ندارند در مورد من صحبت کنند. مگر من در مورد مسائل فنی اعتراض می کنم و یا حرفی می زنم؟ ایشان سالی 6 میلیارد از ما پول نمی گیرند که دانش فنی شان را به ما بفروشند بلکه باید این دانش را نهادینه کنند. تا حرف هم می زنیم می گویند آقای کی روش دانش فنی اش بالا است ولی این دانش فایده ای برای ما ندارد.

 

منظور شما از نهادینه شدن این دانش چیست؟

حرف من این است که ایشان باید مربی های ایرانی را هم پرورش بدهند. آقای کی روش چه حقی دارد که دستیاران ایرانی اش را اخراج کند. ایشان چه حقی دارد به من، دستیارن ایرانی اش، آقای ترابیان و طباطبایی توهین کنند؟ آقای نکونام فرد محترمی است که به او توهین شد و در آن زمان من خواستم که صحبتی نکند. من می دانم ایشان چه حرف های توهین آمیزی به آقای ساکت زده است.

 

شما جلسه جدیدی با آقای کی روش برگزار کرده اید یا از همان جلسه 10  ساعته 2 سال پیش صحبت می کنید؟

نه جلسه مربوط به همان دو سال پیش است که فایل صوتی 5 ساعت آن موجود است که در آن او به وزیر ورزش، ارکان فدراسیون و مردم ایران توهین کردند. این که کار درستی نیست. سوال من این است که مربیانی که باشگاه ها را قهرمان می کنند می توانند برای آنها خط مشی استراتژیک تعیین کنند؟ اگر هم می گویند او در بین مردم محبوب است باید بگویم مردم نتایج تیم ملی و مردم را دوست دارند.

 

فکر نمی کنید این دعوا باعث می شود یک نفر از بین شما از فدراسیون فوتبال جدا شود؟

دو نفر می توانند با هم اختلاف داشته باشند ولی کارشان را انجام بدهند. من زمانی که تیم ملی درگیر جام جهانی بود حرفی زدم؟ الان هم اگر حرفی می زنم در راستای منافع ملی است. الان هم چه باشم و چه نباشم حرفم را می زنم چون فکر می کنم ایران و ایرانی ارزش بسیار بالایی دارند و نباید به آنها توهین شود.

 

فکر می کنید چرا مدیران فدراسیون فوتبال هیچ وقت از شما حمایت نکرده اند؟

شاید دلیلش این باشد که تیم ملی در شرایط حساسی قرار داشت و یا آنها نمی خواهند حرفی بزنند و حاشیه ای درست کنند. شاید این موضوع به روحیات محافظه کار مدیران فدراسیون فوتبال هم برگردد ولی من شخصا کسی نیستم از این مسائل ساده بگذرم. ناراحت هم نیستم چون برایم پستی که دارم مهم نیست.

 

اگر شما رییس فدراسیون بودید آیا با کی روش کار می کردید؟

من نمی توانم این حرف را بزنم ولی باید بگویم که من به هرقیمتی حاضر نبودم هر کاری را انجام بدهم و همه باید در حیطه وظایف شان رفتار می کردند.

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان