//
کدخبر: ۳۹۲۱۲۰ //

آخرین تحولات در مونیخ: وضعیت پس از زلزله!

فوتبال جهان هنوز از ضربه ناگهانی بایرن مونیخ به خود نیامده است.

آخرین تحولات در مونیخ: وضعیت پس از زلزله!
به گزارش فرتاک نیوز،

چند ساعتی پس از انتشار خبر برکناری ناگهانی یولیان ناگلزمان، سرمربی جوان بایرن، روزنامه بیلد خبر از حضور قریب الوقوع توماس توخل، سرمربی آلمانی، به جای همتایش در نیمکت بایرن داد. توخل سرمربی تیم‌های ماینتس، دورتموند، پاری سن ژرمن و چلسی بوده و سابقه یک‌بار فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد.

این یک انفجار بزرگ در فوتبال جهان بود. جایی که یکی از خوش‌آتیه‌ترین و قابل بحث‌ترین سرمربیان جهان، یولیان ناگلزمان که تنها ۳۵ سال دارد، فقط پس از ۲۱ سرمربیگری در بایرن مونیخ برکنار شد. آن هم در شریطی که او در لیگ قهرمانان اروپا با رکورد صد درصد پیروزی، از جمله دو پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل پاری سن ژرمن، از کار خود برکنار شده است.

نکته اینجا است که بایرنی‌ها در بوندسلیگا هم شرایط آنچنان بدی ندارند و با وجود شکست مقابل لورکوزن، قرار بود دیدار صدرنشینی را مقابل دورتموند انجام بدهند که پیروزی در آن مسابقه آنها را تبدیل به صدرنشین مطلق جدول بوندسلیگا می‌کرد.

این موقعیت دراماتیک از همین‌جا شکل گرفته است. ظاهرا پس از شکست مقابل لورکوزن، مدیران بایرن در ترس از حذف در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، دست به این کار زده‌اند و با توماس توخل ۴۹ ساله تماس گرفتند که حالا در آستانه امضای قرارداد با یکی از بزرگترین تیم‌های دنیا است. توخل باید از روز دوشنبه مسئولیت تمرینات را بر عهده بگیرد و بایرن را به دیدار باشگاه سابقش (دورتموند) هدایت کند.

1835017

اما سوال این است که ناگلزمان چگونه از بایرن مونیخ جدا شد؟ روزنامه بیلد در این زمینه چنین توضیح داده است: «پس از شکست هفته گذشته در لورکوزن، حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن، با انتقاد از تیم گفت: این مکتب بایرن نیست. انگیزه، ذهنیت، شکست در دوئل‌ها و قاطعیت تیمی بسیار کم؛ من به ندرت چنین چیزی را تجربه کرده‌ام. اما با وجود این انتقاد هم کسی باور نمی‌کرد بایرن در این مقطع اقدام به تغییر مربی کند‌. حتی یولیان ناگلزمان که تا روز چهارشنبه در زیلرتال اتریش مشغول اسکی بود، قصد داشت با باطری‌های شارژشده به مونیخ برگردد.»

اینکه بایرن به این نتیجه رسیده که ناگلزمان یک مقصر درجه اول در این باشگاه است، یک مسئله است و اینکه چگونه ممکن است سرمربی تیم دوم جدول بوندسلیگا (که احتمالا با قهرمانی بایرن به پایان می‌رسد) از کار خود اخراج شود، یک موضوع دیگر. شاید هم بایرن می‌ترسید توماس توخل با توجه به شرایط چند باشگاه مثل رئال مادرید و تاتنهام از دسترس خارج شود و بنابراین زود به این موضوع واکنش نشان داد و با توخل بر سر میز نشست و توافق او را به دست آورد.

بایرن قبلا هم برای به دست آوردن توخل تلاش کرده بود اما پاری سن ژرمن سریع‌تر از آنها در سال ۲۰۱۸ این مربی را استخدام کرده بود. بیلد در این باره نوشته است: «با پنج سال تاخیر، دوباره بایرن و توخل زندگی مشترک را آغاز می‌کنند.»

1835018

بد نیست واکنش روزنامه‌های مشهور جهان را نسبت به این خبر مهم را مرور کنیم:

مارکا: بمب در بوندسلیگا؛ بایرن ناگلزمان را اخراج کرد و توخل جانشین او شد.

اسپورت: بمب در اف سی بایرن؛ ناگلزمان اخراج شد.

سان: توخل برگشته است. مونیخ بعد از اخراج ناگلزمان، توخل را به عنوان سرمربی جدید منصوب کرد.

میرر: شوک در بایرن؛ مونیخ ناگلزمان را اخراج می‌کند و توخل سرمربی می‌شود. سران بایرن تصمیم گرفتند راه خود را از ناگلزمان، مربی جوان و اعجوبه ۳۵ ساله، علی‌رغم رکورد صد درصدی لیگ قهرمانان اروپا جدا کنند.

دیلی میل: غول‌های آلمانی پس از شکست آخر هفته برابر لورکوزن به سرعت وارد عمل شدند.

مترو: توخل بعد از اخراج ناگلزمان به بایرن بله گفت


توتو اسپورت: هیجان در مونیخ؛ ناگلزمان آزاد شد. آخرین شکست بایرن در بوندسلیگا مقابل لورکوزن مرگبار بود.

گاتزتا دلواسپورت: شگفتی در بایرن. ناگلزمان از بایرن خارج شد.

بلیک: بایرن با حکم اخراج، ناگلزمان را سنگ روی یخ می‌‌کند. یک خبر عجیب از آلمان.

1835019

همچنین روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در مقاله‌ای به انتقاد از تصمیم سران بایرن پرداخته است. در این مطلب آمده است: «در ۲۳ ژانویه، الیور کان و حسن صالح حمیدزیچ، مدیران جدید بایرن، قرارداد جدیدی با یولیان ناگلزمان امضا کردند و این مربی فوتبال با انتقالی ۲۵ میلیون یورویی در طول پنج سال به عنوان سرمربی بایرن برگزیده شد. این یک تصمیم کاملا شجاعانه از سوی بایرنی‌ها در برابر مانوئل نویر و زیاده‌خواهی‌های او در در مونیخ بود. ناگلزمان مربی گلرهای مورد علاقه نویر را نمی‌خواست و باشگاه در مقابل کاپیتان خود، پشت سرمربی درآمد. با این حال امروز با اخراج ناگلزمان، آنها برخلاف سبک خود، دوباره به آغوش بازیکنان غلتیده‌اند.»

با این حال کیکر هم با انتشار مقاله‌ای، با اشاره به مشکلات دائمی رختکن و سرمربی جوان بایرن، این موضوع را عامل اصلی برکناری وی دانسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان