//
کدخبر: ۳۹۰۳۴۰ //

دلیل انتخاب قلعه‌نویی از زبان رئیس فدراسیون/ تاج: برکناری ممبینی درست نیست

رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به انتخاب سرمربی تیم ملی واکنش نشان داد.

 مهدی تاج در پایان مراسم برترین‌های سال فوتسال ایران در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت: خدا را شکر مراسم خوبی برگزار شد و برترین‌های فوتسال در دو بخش آقایان و بانوان انتخاب شدند. این رسم و سنت خوبی است که قدیمی‌های فوتسال آن را آغاز کردند و از این بابت خوشحال هستم.

وی درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: از ابتدا هم گفتیم که نیت ما و گزینه‌های فدراسیون هم داخلی است و هم خارجی. دوستان با سانچز مذاکره کردند. او گزینه‌ای بود که از نظر ما قابل قبول بود و پولش را می‌توانستیم از طریق قطر پرداخت کنیم، اما او دو اختلاف جدی با فدراسیون فوتبال داشت؛ یکی بحث قرارداد 4 ساله بود که ما نمی‌خواستیم مدت قرارداد وی اینقدر باشد و می‌خواستیم تا پایان جام ملت‌ها با او قرارداد امضا کنیم. موضوع دوم هم بحث اعداد و ارقام بود. همزمان که با سانچز مذاکره کردیم با قلعه‌نویی هم صحبت می‌کردیم. اینگونه نبود که چون با سانچز به توافق نرسیدیم، قلعه‌نویی را انتخاب کنیم. به نظر من انتخاب خیلی خوبی است. 

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه قلعه‌نویی از حضور در تیم ملی انصراف داده بود، تصریح کرد: تصور می‌کردند که فدراسیون می‌توانست روند بهتری داشته باشد، اما ما هم بارها اعلام کرده بودیم که نمی‌خواستیم کسی ناراحت شود. ما باید بهترین گزینه را انتخاب می‌کردیم. قلعه‌نویی چهره شناخته شده‌ای است و نتایج بسیار خوبی در لیگ برتر داشته است. او سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد. ضمن احترام به کسانی که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم، فکر می‌کنم قلعه‌نویی بتواند با کمک فدراسیون، باشگاه‌ها و رسانه‌ها و بازیکنان بتواند به تیم ملی کمک کند.

تاج درمورد مبلغ قرارداد قلعه‌نویی، عنوان کرد: اعداد و ارقام را من نمی‌توانم اعلام کنم، اما به هر حال مبلغ مربیان داخلی کمتر از خارجی‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مراسم معارفه قلعه‌نویی فردا برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: من خودم حضور ندارم، اما امروز به صورت تصویری با وی صحبت کردم. حدود دو ساعت در حضور محصص و نبی و ... با قلعه‌نویی صحبت کردیم. قلعه‌نویی برنامه‌اش را به ما توضیح داد و من خیلی خوشحال شدم که وی برنامه‌ای مدون و خوبی برای اداره تیم ملی دارد. این نشان می‌دهد که وی روی این موضوع کار کرده است و درمورد پوست‌اندازی و آینده تیم ملی صحبت شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا قلعه‌نویی از دستیاران خارجی هم در تیم ملی استفاده خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: بله؛ یک دستیار خارجی در کادر فنی تیم ملی حضور خواهد داشت. این موضوع در حال رایزنی است. دستیاران ایرانی وی هم معرفی شده است. قلعه‌نویی خودش درمورد برنامه‌ها و دستیارانش صحبت خواهد کرد.

تاج درمورد مجمع فدراسیون فوتبال و موضوع حذف بند عزل رئیس فدراسیون از طریق اعضای هیأت رئیسه، تصریح کرد: اینگونه نیست؛ برخی از بندها تغییراتی داشته است. هر سال AFC و فیفا هم همین کار را می‌کنند. هر سال اصلاحاتی صورت می‌گیرد. فدراسیون فوتبال هم سال‌ها بود که بندهای اساسنامه را تغییر نداده بود. 

وی درخصوص آخرین شرایط ورود VAR اظهار داشت: قولی که فدراسیون فوتبال داده بود این بود که VAR باید واقعاً اجرایی شود و خدا را شکر این کار در حال انجام است. حدود 10-12 نفر درحال آموزش هستند. قطری‌ها برای آموزش به ما کمک کردند و فیفا هم همکاری‌های داشته است. پس از آن هم آموزش داوران آغاز خواهد شد. این پروسه کمی وقت‌گیر است.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد برکناری ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: اصلاً چنین چیزی وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان