//
کدخبر: ۳۸۲۳۴۸ //

آمار قابل توجه ستاره جذاب استقلال!

کوین یامگا بازیکن فرانسوی استقلال باز هم در یک دیدار دیگر ناجی تیمش شد تا استقلال در بحرانی‌ترین روزهای خود از باتلاقی که به نظر می‌رسید در آن گرفتار شده سربلند بیرون بیاید.

آمار قابل توجه ستاره جذاب استقلال!
به گزارش فرتاک نیوز،

نواختن چهار پنالتی در یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای همراه با سه بار موفقیت در باز کردن دروازه دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور، کار هر بازیکنی نیست.

این بازیکن با تسلطی فوق‌العاده پشت ضربه پنالتی، یکی از مطمئن‌ترین پنالتی‌زنان سال‌های اخیر تیم استقلال بوده است. یامگا در دیدار با تراکتور ابتدا ضربه اول پنالتی‌اش در خلال مسابقه را در دقیقه ۱۱۰ تبدیل به گل کرد؛ ضربه‌ای دقیق و فنی. این فرانسوی چندپسته سیه‌چرده در دقیقه دوم وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم ۱۵ دقیقه اضافه، باز هم پشت ضربه پنالتی ایستاد و بار دیگر تیمش را به گل رساند.

پنالتی کوین یامگا به محمدرضا اخباری

او ابتدا پنالتی اولش را از دست داد که به دلیل جلو آمدن محمدرضا اخباری (دروازه‌بان تراکتور) پذیرفته نشد. اما دوباره پشت ضربه ایستاد و این بار توپ را تبدیل به گل کرد که بار دوم کوپال ناظمی داور مسابقه آن را به دلیل ورود بازیکنان به محوطه جریمه نپذیرفت. اما تکرار سه‌باره ضربه پنالتی در دقیقه چهارم وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم بازی که قرار بود در دقیقه ۱۲۲ زده شود، این نگرانی را برای کادرفنی و هم‌تیمی‌های یامگا به وجود آورده بود که مبادا تحت تاثیر خستگی و فشار مسابقه، این بازیکن نتواند پنالتی‌اش را تبدیل به گل کند اما این بازیکن ۲۴ ساله استقلالی با دقت و اطمینان کامل ضربه‌اش را تبدیل به گل کرد تا استقلال برنده بازی شود.

این دو پنالتی به علاوه گل‌های قبلی این بازیکن که اکثرشان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده، مشخص می‌کند چرا ساپینتو با خیال راحت می‌تواند نسبت به ضربات پنالتی‌اش به این بازیکن فرانسوی تیمش تکیه کند.

نگاهی دوباره به آمار گلزنی یامگا در فصل گذشته و فصل جاری مشخص می‌کند این بازیکن تا چه اندازه در نواختن ضربات پنالتی تبحر دارد.

پنالتی زدن آرتور کوین یامگا

کوین یامگا که در فصل گذشته با به ثمر رساندن ۱۰ گل بهترین گلزن تیم قهرمان لیگ بیست‌ویکم به شمار می‌رفت. بدون شک سوپرستاره این تیم در فصلی بود که در کل فصل (پیش) ۳۹ بار دروازه حریفانش را باز کرد و این بازیکن توانست بیش از یک‌چهارم گل‌های تیمش را به تنهایی بزند. او در حال حاضر نیز همراه با محمد محبی در حالی بیشترین تعداد گل زده استقلال را به خود اختصاص داده که در اغلب مسابقات تیمش در پست دفاع راست به زمین رفته است.

با دقیق‌تر شدن در گل‌های به‌ثمررسیده توسط این مهاجم در دوران سرمربی‌گری فرهاد مجیدی مشخص می‌شود او از ۱۰ گل زده‌اش ۵ گل یعنی ۵۰ درصد آن‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود.

* در هفته دوم دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن که با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید، یامگا در دقیقه ۲۷ و ۹۰+۵ هر دو گل استقلال را در جریان بازی زد.

* در هفته چهارم بازی مقابل فجرسپاسی که با نتیجه یک بر یک تمام شد، کوین یامگا از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۰ اولین گل بازی را به ثمر رساند.

* در هفته سیزدهم و مصاف با آلومینیوم اراک باز هم کوین یامگا از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند تا بازی در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

* در هفته چهاردهم و دیدار مقابل مس رفسنجان که استقلال با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد، کوین یامگا در دقایق ۹ و ۶۱ دو بار و هر دو دفعه از روی نقطه پنالتی ضربات مستقیم خودش را تبدیل به گل کرد.

کوین یامگا

* در هفته پانزدهم دیدار با نفت مسجدسلیمان کوین یامگا گل سوم استقلال را در جریان بازی و در دقیقه ۵۸ زد تا تیمش سه بر صفر برنده شود.

* در هفته هفدهم و بازی برگشت مقابل ذوب‌آهن که با حساب یک بر صفر به سود استقلال تمام شد، باز هم یامگا در دقیقه ۵۴ به داد تیمش رسید.

* هفته بیست‌ویکم و مصاف با گل گهر آخرین بازی یامگا بود که در آن موفق به گل‌زنی شد. او در دقیقه پنجم وقت‌های تلف‌شده نیمه اول (۵+۴۵) و دقیقه ۸۹ از روی نقطه پنالتی هر دو گل استقلال را زد تا این تیم با نتیجه ۲ بر یک برنده شود.

این آمار مشخص می‌کند ۵ گل از ۱۰ گل زده‌شده توسط یامگا در فصل قبل از روی نقطه پنالتی بوده است. اما این بازیکن در فصل جاری اولین گلش را در خلال بازی با مس کرمان در هفته سوم و در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند تا تیمش یک بر صفر برنده شود. دومین گل یامگا در این فصل هم در دقیقه ۴۵ بازی مقابل نساجی مازندران از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، بازی هفته ششم که با نتیجه سه بر یک به سود استقلال تمام شد.

پنالتی یامگا

سومین گل بازیکن فرانسوی استقلال در مصاف با گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم به ثمر رسید. روزی که شاگردان ساپینتو با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند. گل یامگا از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸+۹۰ مسابقه به ثمر رسید.

چهارمین گل یامگا نیز که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید در بازی اخیر مقابل صنعت نفت آبادان در هفته سیزدهم بود که تک‌گل سه امتیازی استقلال هم به شمار می‌رفت.

مجموع گل‌های زده لیگ برتری این دو فصل او عدد ۱۴ را نشان می‌دهد که ۸ گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و مشخص می‌کند ۶۰ درصد گل‌های یامگا از روی نقطه پنالتی بوده است. حالا هم با این دو گل آخر منجر به صعود در جام حذفی، بدون شک مروارید سیاه تیم استقلال را باید بهترین پنالتی‌زن همه سال‌های گذشته این تیم دانست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان