//
کدخبر: ۳۸۱۵۹۸ //

فشنگ‌های بدون باروت استقلال و پرسپولیس

آمارها نشان می‌دهند که تعویض‌های یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو در طول نیم‌فصل نخست فقط روی دو گل اثر گذاشته‌اند که جزو ضعیف‌ترین آمارها برای مربیانی است که از ابتدای فصل تاکنون فعالیت کرده‌اند.

فشنگ‌های بدون باروت استقلال و پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس به عنوان صدرنشین و استقلال به عنوان تیم چهارم جدول رده‌بندی که فقط پنج امتیاز با همدیگر اختلاف دارند، جزو تیم‌های موفق نیم‌فصل اول هستند و هر دو تیم برای قهرمانی با دو تیم سپاهان و گل گهر تقابل دارند.

در گزارشی که پیش از این با تیتر «هنر تعویض‌های طلایی/ قلعه‌نویی در صدر» منتشر شده بود، تاثیرگذارترین بازیکنان تعویضی را بررسی کردیم که آمارها نشان می‌دهد شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر از موفق‌ترین بازیکنان هستند.

بررسی اثرگذاری تعویض‌ها به صورت تیمی نشان می‌دهد که استقلال و پرسپولیس جزو تیم‌هایی هستند که کم اثرترین تعویض‌ها را در ۱۵ هفته گذشته انجام داده‌اند و در برخی موارد هم تعویض‌ها تدافعی بوده‌اند و هدف سرمربی این دو تیم جلوگیری از گل خوردن بوده است.

این آمار در حالی است که استقلال و پرسپولیس جزو تیم‌هایی هستند که بازیکنان باکیفیت بسیاری دارند و علاوه بر ۱۱ بازیکن باکیفیت در داخل زمین، حداقل ۴، ۵ بازیکن خوب هم روی نیمکت خود دارند.

جالب‌تر اینکه ساپینتو و گل‌محمدی به ترتیب اولین و سومین مربیانی هستند که بیشترین تعویض را در نیم فصل اول داشته‌اند اما سرخ‌آبی‌ها جزو تیم‌هایی بودند کمترین تاثیرگذاری را بازیکنان استقلال و پرسپولیس در گلزنی داشته‌اند که شامل گل یا پاس گل‌می‌شود. (یک گل و یک پاس‌گل برای هر یک از دو تیم)

ادسون تاوارس، سرمربی برزیلی صنعت نفت، در چهار بازی به عنوان سرمربی از ۱۶ بازیکن نیمکت نشین استفاده کرده و از نظر تاثیرگذاری شامل گل و پاس‌گل با استقلال و پرسپولیس برابری می‌کند!

طبق آمار، تعویض های امیر قلعه‌نویی با ۱۱ تاثیرگذاری روی گل بهترین هستند و جواد نکونام و خوزه مورایس با ۷ و ۶ تاثیرگذاری در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

تیم‌های گل گهر، فولاد، مس رفسنجان، سپاهان، پیکان، مس، هوادار، ذوب آهن، تراکتور (بردیف)، نفت مسجدسلیمان (رضا مهاجری) و نساجی بهتر از استقلال و پرسپولیس بوده‌اند.

فقط ملوان از استقلال و پرسپولیس ضعیف‌تر عمل کرده که با توجه به بازیکنان ذخیره‌ای که در اختیار مازیار زارع هستند، منطقی به نظر می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان