//
کدخبر: ۳۸۰۹۳۹ //

از باز ماندن پرونده کی‌روش تا رقابت مجیدی و قلعه‌نویی

وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنان نامعلوم است.

از باز ماندن پرونده کی‌روش تا رقابت مجیدی و قلعه‌نویی
به گزارش فرتاک نیوز،

نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از حذف تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در شرایطی روز گذشته با حضور ۱۰ عضو برگزار شد که بررسی وضعیت نیمکت تیم ملی در شرایطی که این موضوع در دستورجلسه نبود، مورد بحث تبادل و نظر اعضا قرار گرفت.

احسان اصولی در جریان برگزاری جلسه روز گذشته در گفت و گویی با سایت فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: در این خصوص همکاران در حال گفت و گو هستند. برخی اطلاعات فنی و شرایطی که باید مدنظر داشته باشیم، در حال بررسی است. این مباحث همچنان ادامه دارد. بلافاصله پس از به نتیجه رسیدن که ممکن است در این جلسه باشد یا به جلسات آتی و اطلاعات بیشتر و تکمیلی نیاز باشد، صحبت خواهیم کرد.

موضوع مسلم این است که روز گذشته تنها صحبت‌های مقدماتی درخصوص آینده تیم ملی انجام شده و هنوز مدیران فدراسیون در این مورد بسیار مهم به تصمیم قاطع و واحدی نرسیده‌اند.

هرچند در روزهای اخیر اخباری درمورد توافق نهایی قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون قطر در رسانه‌های این کشور منتشر شده اما برخی مسئولان رده بالای فدراسیون تا زمان قطعی نشدن عقد قرارداد وی با میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، امید خود را برای ادامه همکاری با مربی پرتغالی از دست نخواهند داد و به همین دلیل احتمال حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ هنوز از بین نرفته است.

از طرفی مخالفت صریح برخی اعضای هیات رئیسه با حضور کی‌روش یا هر مربی ایرانی دیگری روی نیمکت تیم ملی و تلاش آن‌ها برای انتخاب یک مربی ایرانی، شانس امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی را هم برای برعهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی به شکل قابل توجهی بالا برده است. امروز حتی رسانه الخلیج امارات از آغاز مذاکرات فدراسیون با سرمربی فعلی تیم اتحاد کلبا خبر داده است اما ظاهرا آرای موافق حضور قلعه‌نویی در تیم ملی به نسبت شاگرد سابق خود در هیات رئیسه بیشتر است.

در کنار این مسائل باید دید آیا به جز کی‌روش، فدراسیون همانگونه که تعدادی از اعضای هیات رئیسه موافق انتخاب سرمربی خارجی دیگری به جز کی روش هستند؟ این در شرایطی است که تبعات قرارداد بد با ویلموتس در صورت انتخاب این روند باید بسیار مورد توجه مهدی تاج و همکارانش قرار بگیرد تا جلوی تکرار ضررهای اینچنینی برای فوتبال کشور در صورت اعتماد به سرمربی خارجی گرفته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان