//
کدخبر: ۳۷۶۹۰۶ //

تکلیف استادیوم عجیب جام‌جهانی چه می‌شود؟/ چشم ایرانی‌ها به دنبال یکی از استادیوم‌های جام‌جهانی!

یکی از اهالی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده است تجهیزات استادیوم ۹۷۴ را به تهران بیاورد و این استادیوم ۴۰ هزار نفری را در تهران برپا کند.

تکلیف استادیوم عجیب جام‌جهانی چه می‌شود؟/ چشم ایرانی‌ها به دنبال یکی از استادیوم‌های جام‌جهانی!
به گزارش فرتاک نیوز،

استادیوم ۹۴۷ یکی از ۸ استادیوم شهر دوحه است که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ بود. ۶ بازی از مرحله گروهی در این استادیوم برگزار شده و قرار است بعد  از پایان جام  جهانی این استادیوم برچیده و در یکی از دیگر کشورها برپا شود. این استادیوم از ۹۴۷ کانتینر کشتی ساخته شده است. عدد ۹۴۷ هم بیانگر کد بین المللی کشور قطر است.

به دنبال انتشار این خبر در فضای مجازی یکی از اهالی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده است تجهیزات این استادیوم را به تهران بیاورد و این استادیوم ۴۰ هزار نفری را در تهران برپا کند. فدراسیون فوتبال ایران رابطه بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال قطر دارد اما هنوز درخواست رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص مطرح نشده است.

در تهران دو استادیوم آزادی و تختی برای میزبانی از بازی های بین المللی وجود دارد که استادیوم آزادی نیاز به بازسازی جدی دارد و استادیوم تختی سال هاست بلااستفاده مانده است و تهران دست که نیاز به یک استادیوم بین المللی دیگر دارد تا با ساخت آن استادیوم آزادی هم مورد بازسازی قرار گیرد. این استادیوم از آنجایی که محل دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس است، نمی‌تواند به منظور بازسازی از حالت استفاده خارج شود.

ایران در صورت وارد کردن این استادیوم به تهران می‌تواند تعداد کانتینرهای آن را به ۹۸۰ تغییر دهد تا این عدد بیانگر کد بین المللی ایران باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان