//
کدخبر: ۳۷۴۷۷۴ //

حمله ستاره پرسپولیس به رکورد خودش و اسطوره استقلال/ این ملی پوش در قطر تاریخ‌ساز خواهد شد

علیرضا بیرانوند این فرصت را دارد که به تنهایی رکورد بیشترین بازی یک گلر در جام جهانی را به تنهایی مال خود کند.

حمله ستاره پرسپولیس به رکورد خودش و اسطوره استقلال/ این ملی پوش در قطر تاریخ‌ساز خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

می خواهیم تاریخ ساز شویم؛ این جمله ای است که در چند وقت اخیر چند بار از زبان علیرضا بیرانوند شنیدیم. ستاره تیم ملی در جام جهانی گذشته که با گرفتن پنالتی رونالدو حسابی سر زبان‌ها افتاد، در چند وقت اخیر و در مصاحبه‌هایش بارها تکرار کرده است.

بیرانوند حتی در دیدار با رئیس جمهور هم این جمله را بر زبان آورد و اعلام کرد تیم ملی می خواهد در جام جهانی تاریخ ساز شود. اینکه تیم ملی می تواند به دور بعد صعود کند و به قول علیرضا تاریخ ساز شود را نمی دانیم و به خیلی از مسائل بستگی دارد. با این حال خود بیرانوند می تواند با قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل انگلیس تاریخ سازی کند و به تنهایی رکورددار شود. علیرضا تنها گلر فوتبال ماست که در دو دوره مقدماتی جام جهانی بازی کرده و به همراه تیم ملی طعم صعود به جام جهانی را چشیده است.

همچنین بیرانوند در کنار مرحوم حجازی، علیرضا حقیقی و ابراهیم میرزاپور، تنها گلرهایی هستند که توانستند ۳ بازی در جام جهانی به میدان بروند و از این حیث بالاتر از نفراتی چون احمدرضا عابدزاده و نیما نکیسا قرار دارند که به ترتیب ۲ و یک بازی در جام جهانی انجام دادند. بیرانوند که همین حالا هم در کنار مرحوم ناصر حجازی، علیرضا حقیقی و میرزاپور در بین گلرهای ایرانی رکورددار بازی در جام جهانی به حساب می آید، با انجام یک بازی دیگر که دور از دسترس هم نیست، می تواند به تنهایی رکورددار شود و خودش را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کند.

در این بین فقط حقیقی در فوتبال فعالیت می کند ولی چند سالی است که دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود و کی‌روش برخلاف جام جهانی برزیل هم نظری روی دعوت از او نداشت تا حقیقی جام جهانی را از خانه تماشا کند. به طور حتم بازی کردن در جام جهانی و رکورددار شدن، انگیزه اصلی علیرضا برای بازگشت به پرسپولیس بود و نمایش‌های عالی او در ۱۱ بازی ابتدایی پرسپولیس هم گواه این مسئله است. گفتنی است بیرانوند در این فصل ۸ کلین شیت داشته و تنها ۳ بار دروازه اش باز شد.

حمله ستاره پرسپولیس به رکورد خودش و اسطوره استقلال/ این ملی پوش در قطر تاریخ ساز خواهد شد

علیرضا بعد از ۲ فصل حضور در فوتبال اروپا، دوباره به ایران برگشت تا در سال منتهی به جام جهانی خودی نشان دهد و دوباره به گلر شماره یک تیم ملی تبدیل شود. نکته جالب در این خصوص این است که با بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، روحیه و اعتماد به نفس این تیم هم بالاتر رفته و این موضوع کاملا مشخص است. ضمن اینکه مشکلات پرسپولیس در چارچوب دروازه هم که در فصل قبل خیلی این تیم را اذیت کرده بود، برطرف شده و همین موضوع یکی از دلایل صدرنشینی تیم گل محمدی یه حساب می آید.

علیرضا بیرانوند با نمایش‌های خوبش در این فصل کاری کرد تا سرمربی تیم ملی به گلر دیگری جز او فکر نکند و به طور حتم انتخاب اول کی‌روش در جام جهانی بیرانوند خواهد بود. بیرانوند که ۲ سال نه چندان خوب را در بلژیک و پرتغال پشت سر گذاشت، برای بازگشت به ایران انگیزه‌های خاصی داشت. انگیزه‌هایی که قطعا در تصمیم علیرضا تاثیرگذار بود و راه را برای بازگشت ستاره تیم ملی به ترکیب اصلی هموارتر کرد.

اصلی‌ترین انگیزه علیرضا به طور حتم حضور ثابت در جام جهانی بود. بیرانوند در چند بازی تیم ملی غایب بود و حتی در آخرین دیدار دوستانه تیم ملی در زمان اسکوچیچ مقابل الجزایر نیمکت نشین بود، ولی با بازگشت کی‌روش و البته آمادگی علیرضا، شرایط کاملا تغییر کرد. بیرانوند که چندی قبل از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده بود، حالا با آمادگی کامل و انگیزه زیاد راهی قطر شده تا دومین جام جهانی خود را تجربه کند و با حضور در حداقل یک دیدار، تاریخ ساز شود. به غیر از بیرانوند، حسینی، نیازمند و عابدزاده هم در اردوی تیم ملی در قطر حضور دارند و برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی رقابت خواهند کرد.

هرچند نمی شود چیزی را با اطمینان گفت، ولی به احتمال فراوان بیرانوند گلر اصلی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود و مقابل انگلیس به میدان خواهد رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان