//
کدخبر: ۳۷۳۳۵۳ //
یادداشت سردبیر؛

چادرملو اردکان؛ چالش‌های جدی تیم متمول لیگ یکی/ گرداب مدیریتی یا فنی؟!

دلایل عدم نتیجه گیری چادرملو اردکان در لیگ یک چه می‌باشد؟

چادرملو اردکان؛ چالش‌های جدی تیم متمول لیگ یکی/ گرداب مدیریتی یا فنی؟!

نادر دارستانی؛ لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل جاری یک مهمان ناخوانده در خود دید و آن هم تیم متمول چادرملو اردکان بود که با خرید امتیاز قشقایی شیراز گام در این رقابت‌ها گذاشته است.

مدیران چادرملو در اولین گام نسبت به انتخاب سعید اخباری به عنوان سرمربی اقدام نمودند و قراردادی دو ساله با او منعقد گردید تا برنامه‌های بلند مدت باشگاه را از نظر فنی با اندیشه‌های او پیش ببرند.

سعید اخباری نیز بر همین اساس اقدام به یارگیری و جذب بازیکنان نمود تا در این رقابت‌ها حضوری موفق  داشته باشد تا بتواند برنامه‌ها و اهداف مدیران باشگاه را در ابعاد فنی محقق نماید.

با آغاز رقابت‌های لیگ دسته اول و از آن جایی که این تیم از لحاظ بودجه با مشکلی مواجه نبود، این تصور وجود داشت که چادرملو اردکان یکی از تیم‌های مدعی صعود خواهد بود و می‌تواند معادلات لیگ دسته اول فوتبال کشور را در این فصل بهم بزند، اما نتایج 11 هفته گذشته این تیم چنگی به دل نزد تا آنها در شرایط مناسبی بسر نبرند.

 چادرملو اردکان-سعید اخباری

چادرملو اردکان در طی یازده هفته گذشته لیگ دسته اول فوتبال کشور با کسب 2پیروزی، 5 تساوی و 4 شکست و با 11 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است، جایگاهی که اصلا نمی‌تواند خواسته‌های مدیران صنعتی چادرملو اردکان را برآورده نماید و بدون تردید از لحاظ فنی تا این لحظه قابل دفاع نمی‌باشد.

اما وقتی واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که پازل ناکامی‌های چادرملو در این فصل یک بخش  از آن اختصاص به ابعاد فنی دارد و به طور قطع و یقین ابعاد دیگری هم در این ناکامی نقش داشته‌اند که اگر بیشتر از عوامل فنی نباشد کم‌تر هم نخواهد بود؛ ضعف‌هایی در حوزه مدیریتی و حمایتی که باید دید که آیا در خارج از مستطیل سبز حمایت‌ها و هماهنگی‌ها وجود دارد یا این که تنها در حد حرف می‌باشد؟!

یکی از بزرگترین آفت‌های باشگاه‌های نوظهور ورزشی که حامی آن‌ها بنگاه‌های اقتصادی - صنعتی هستند؛ عدم تجربه مدیران ارشد آنها در ورزش و تنش‌های بسیار بالای مدیریتی است که شرایط را به گونه‌ای رقم میزند تا آن‌ها نتوانند حضور و حتی نظارت کافی در باشگاه ورزشی تحت حمایت خود داشته باشند که همین موضوع آن‌ها را به ناچار مجبور به انتخاب‌هایی خارج از مدیران بنگاه اقتصادی خود برای مدیریت در باشگاه میکند، انتخاب‌هایی که بیشتر براساس دوستی و ارتباط شکل می‌گیرد نه براساس شایستگی؛ و بعضا مدیران و عوامل اجرایی باشگاه چون می‌دانند مهمانی بیش نیستند بیشتر به فکر منافع خود هستند تا موفقیت‌های احتمالی و به همین دلیل در سال اول فعالیت نمی‌توان به موفقیت آنها چندان امیدوار بود.

خوشه طلایی ساوه - چادرملو اردکان

بدون تردید برای کسب موفقیت یک باشگاه در رقابت‌های مهم، عوامل مختلفی تاثیرگذار است که می‌توان به در اختیار داشتن منابع مالی کافی و استفاده بجا و منطقی در هزینه‌ها، بهره گیری از مدیران با تجربه و کاربلد و گماردن آنها در مسئولیت‌ها که به دور از روابط دوستانه و تنها براساس شایستگی انتخاب شوند، وجود کادر فنی توانمند همراه با عوامل مختلف فنی و اجرایی که شامل: دستیاران فنی، پزشک، مشاور رسانه، تدارکات و...  می‌باشد که نبود و یا ضعف در هر یک از این عوامل می‌تواند یک باشگاه را از مسیر موفقیت دور کرده و به بیراهه بکشاند.

هم چنین برای کسب موفقیت، هماهنگی و تعامل با هیات‌های فوتبال استانها بسیار ضروری است چرا که با حمایت‌های عوامل اجرایی هیات‌های مذکور که بسیار دارای اهمیت است مسیر را برای کسب موفقیت‌ها هموارتر می‌نماید و در نهایت نیز حضور و حمایت‌های هواداران پرشور است که می‌تواند یک تیم را در راه رسیدن به موفقیت  همراهی نماید.

digikaldow_first_frame

حال سوال این است که آیا در چادرملو اردکان این عوامل به درستی انتخاب و به کار گمارده شده‌اند؟! آیا هر یک از آنها به وظایف خود به درستی عمل نموده‌اند؟! آیا هماهنگی بین علی عطایی به عنوان مدیرعامل چادرملو اردکان و کادر فنی و دیگر عوامل اجرایی باشگاه وجود دارد یا این موضوع نادیده گرفته شده است؟! آیا ارتباط با رسانه‌ها بخوبی صورت گرفته است و مدیر رسانه‌ای وظیفه خود را درست انجام می‌دهد یا این که او نیز باری به هر جهت به وظایف خود عمل می‌کند؟! و... خیلی از مباحث دیگر که می‌تواند تاثیرگذارد باشد.

جان کلام این که اگر چادرملو اردکان به اهداف مورد نظر خود حداقل تا پایان هفته یازدهم دست نیافته و این چنین شاهد عدم نتیجه‌گیری هستیم، ضعف و عدم هماهنگی در ابعاد مختلف می‌باشد که باید برای رفع نواقص در همه ابعاد، منطقی و بدور از احساس تصمیم‌گیری شود و گرنه ممکن است در پایان فصل شاهد از هم پاشیدگی تیمی باشیم که با اهداف بزرگ گام در این رقابتها گذاشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان