//
کدخبر: ۳۷۱۱۸۲ //

این نام را به خاطر بسپارید؛ «گابریل» مردی برای تمام فصول

یک پدیده دیگر باز هم از سانتوس در راه اروپاست.

این نام را به خاطر بسپارید؛ «گابریل» مردی برای تمام فصول
به گزارش فرتاک نیوز،

 باشگاه سانتوس مفتحر است به این که نیمار جونیور را به دنیای فوتبال معرفی کرده. با این افتخار، باشگاه برزیلی در سال‌های اخیر همواره مورد رصد تیم‌های بزرگ قاره سبز بوده تا بتوانند نیمار بعدی را هم از فوتبال برزیل استخراج کنند. سانتوس این بار نه یک نیمار بلکه یک ستاره با قابلیت‌های متفاوت را به ظهور رسانده و نام «آنجلو» به عنوان یک احیاگر «جوگوبونیتو»ی سلسائو این روزها در بین استعدادیاب‌های باشگاه‌های مطرح اروپا دست به دست می‌شود. آنجلو گابریل به زودی تبدیل به یکی از گزینه‌های بزرگان قاره سبز برای رقابت در جذب یک پدیده خواهد شد و این موضوع در بازی متفاوت، جذاب و تکنیکی و مبتنی بر توانایی‌های فردی او کاملا هویداست. او را با رونالدینیو مقایسه می‌کنند. اگر چه هنوز برای نزدیک شدن به این اسطوره راه زیادی دارد اما آنجلو از آن دسته بازیکنانی خواهد بود که به فوتبال زیبایی بیش‌تری خواهد بخشید.

مشخصات فردی؛ تکنیکی و دریبل‌زن

متولد: 21 دسامبر 2004 در برازیلیا

ویژگی‌های جسمانی: 172 سانتی متر قد، چابک و دارای ساق‌های سریع و غیر قابل پیش‌بینی

پست تخصصی: وینگر راست، هافبک هجومی

اولین باشگاه حرفه‌ای: سانتوس، برخاسته از آکادمی سانتوس

باشگاه فعلی: سانتوس(با قیمت تخمین زده شده حدود 10 میلیون پوند)

اولین تجربه حضور در لیگ برزیل: 15 سال و 10 ماهگی به عنوان بازیکن تعویضی منچستر در مقابل فلومیننزه

کارنامه ملی: 6 بازی برای تیم‌ کمتر از 17 ساله‌های برزیل

سبک فوتبال: اگر رونالدینیو را به خاطر می‌آورید باید بدانید یکی از خصوصیات بازی این اسطوره فوتبال برزیل غیرقابل پیش‌بینی بودن حرکاتش در مقابل بازیکنان مستقیم بود. اگر چه آنجلو هنوز با رونایدینیو فرسنگ‌ها فاصله دارد اما او هم مانند فوق‌ستاره سابق سلسائو با ارائه شمه‌ای از «جوگوبونیتو» و فوتبال زیبا و ناب برزیلی، بازیکنی است که پیش‌بینی حرکاتش برای مدافعان مستقیم را دشوار می‌کند. او همچنین قرار است کار کارگردانان تلویزیونی مسابقات فوتبال را برای پوشش حرکات تکنیکی‌اش سخت کند. آنجلو در لحظه و در میان جریان بازی حرکات تکنیکی جدیدی را ابداع می‌کند و این موضوع مهار او را برای هر مدافعی دشوار خواهد ساخت. در حقیقت مدافعان تیم‌های بزرگ اروپایی باید منتظر مهاجرت ستاره‌ای باشند که قرار است تمرکز و آرامش را از آن‌ها بگیرد و با هنر تکنیک بدیعش این مدافعان را عصبی و مجبور به خطا کند. آنجلو سرعت قابل قبولی هم دارد. با این حال هنوز چشمه گلزنی او شروع به جوشیدن نکرده و باید منتظر بود و دید آیا این ستاره جدید فقط قرار است فوتبال را زیباتر کند و یا خودش را برای باز کردن دروازه رقبا هم مهیا خواهد کرد.

چشم‌انداز؛ سفر قریب‌الوقوع به قاره سبز

پوشیده نیست که حتی نه این فصل بلکه از زمانی که سانتوس یک بازیکن 15 ساله را برای جبران نتیجه مقابل فلومیننزه در یک بازی سخت به میدان فرستاد، استعدایاب‌های فوتبال اروپا نشانه‌های جدید و جذابی را از امریکای لاتین دریاف کردند و با رزرو گردن اولین بلیت‌های برزیل به تماشای استعداد جدید فوتبال این کشور رفتند. اکنون و در 17 سالگی آنجلو گابریل، دیگر عزم تیم‌های مطرح برای خرید او واضح و مبرهن است. با این حال نوع بازی آنجلو و نگاه کم‌تر او به گلزنی به گونه‌ای است که احتیاج دارد سال‌های اول بازی در اروپا را نه روی نیمکت یک تیم بزرگ، بلکه در ترکیب اصلی یک تیم متوسط سپری کند و با ارتقای تمام قابلیت‌هایش سفر دوم فوتبالی خود را در قاره اروپا به مقصد یک برند معروف انجام دهد. کی، کجا و چگونه‌اش معلوم نیست اما کاملا مشخص است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، شاهد یکی دیگر از نقاشان برزیلی فوتبال در آینده نزدیک خواهیم بود و باید نام آنجلو را به خاطر بسپاریم. لنز دوربین‌های پیشرفته ورزشگاه‌های اروپا منتظرند تا به طور اختصاصی در خدمت ساق‌های یک برزیلی هنرمند دیگر قرار بگیرند.

*حسین سعیدی نیکو

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان