//
کدخبر: ۳۷۰۳۰۰ //

نیاوردن VAR به فوتبال ایران پشت پرده دارد/ استقلال ضرر بیشتری کرد

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه قضاوت داوران در لیگ سر و صدای زیادی به پا کرده، گفت: یکی از تیم‌هایی که بیش از همه نسبت به اشتباهات داوری متضرر شده استقلال است.

نیاوردن VAR به فوتبال ایران پشت پرده دارد/ استقلال ضرر بیشتری کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در یکی دو هفته اول لیگ، استقلال نمایش خوبی نداشت اما هر چه از زمان بازی‌ها گذشت این تیم منسجم‌تر شد و توانست نتایج خوبی هم بگیرد. آنها مقابل فولاد می‌توانستند برنده شوند اما اتفاقاتی رخ داد که اجازه گلزنی به استقلال داده نشد. در هفته‌های ابتدایی روی اشتباهات گل خوردیم اما توانستیم هم اشتباهات را برطرف کنیم و هم بر روی گل‌های تاکتیکی به گل دست پیدا کنیم.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر در خصوص داوری برای استقلال و حتی دیگر تیم‌ها افتاده است و اینکه آوردن سیستم VARمی تواند این مشکلات را حل کند، گفت: متأسفانه مشکلات داوری می‌تواند با آوردن سیستم VAR حل شود اما می‌خواهم از نگاهی دیگر به این موضوع نگاه کنم.

وی ادامه داد: سرمربی تیم ملی را که دراگان اسکوچیچ بود برکنار کردیم و کارلوس کی روش را آوردیم تا بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم. این تغییر هزینه مالی زیادی برای فوتبال ما داشت چون هم باید مطالبات اسکوچیچ را پرداخت می‌کردیم و هم باید به کارلوس کی روش و دستیارانش پول پرداخت می‌کردیم تا آنها هدایت تیم ملی را به عهده بگیرند. این نشان می‌دهد که ما هزینه بالایی بابت رفتن و آمدن اسکوچیچ و کی روش پرداخت کرده ایم. آیا نمی‌توانستیم با همه این تغییرات پولی هم بابت خرید سیستم داوری بدهیم تا مشکلات حل شود.

وی افزود: به اعتقاد من با شناختی که از فوتبال کشورمان دارم نیاوردن سیستم VAR پشت پرده‌ای دارد که اجازه نمی‌دهد این اتفاق رخ دهد. یکی از تیم‌هایی که از اشتباهات داوری و نبود این سیستم ضرر کرده استقلال است. البته صدای سایر تیم‌ها درآمده اما بیشتر از هر تیمی این استقلال بوده که ضرر کرده است.

عضو پیشین هیأت مدیره استقلال ادامه داد: در همین دیدار استقلال برابر فولاد سه پنالتی استقلال گرفته نشد و دو امتیاز به راحتی از استقلال گرفته شد. در بازی‌های گذشته هم اگر نگاه کنیم اشتباهات داوران چند امتیاز را از استقلال گرفت البته برخی می‌گویند اشتباهات داوری به سود استقلال هم تمام شده اما در آن دیدارها استقلال با دو یا سه گل نسبت به حریف، برتری داشته است و حتی اگر آن تیم بدون اشتباه داوری هم می‌خواست نتیجه بگیرد باز برابر استقلال شکست می‌خورد. بنابراین اگر به نفع استقلال هم سوت زده شده هیچ تأثیری در روند بازی نداشته چون آبی پوشان برد را به دست آورده بودند.

عبدیان در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می‌تواند با تمام این اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد به قهرمانی دست پیدا کند گفت: امسال نسبت به سال پیش تیم‌های لیگ برتری قوی‌تر شدند. ۵ تیم استقلال، پرسپولیس، گل گهر، سپاهان و فولاد خوزستان در کورس قهرمانی هستند و همه به دنبال این خواهند بود تا بتوانند در پایان فصل، جام را بالای فصل ببرند.

وی ادامه داد: در استقلال اتفاقات خوبی رخ داده است. این تیم هماهنگ‌تر و با انگیزه تر نسبت به ابتدای فصل بازی می‌کند. بازیکنانش در حال رسیدن به آمادگی هستند. به طور مثال مهدی قایدی الان ۵۰ درصد بازی‌هایش را انجام می‌دهد و اگر او در شرایط آرمانی کامل قرار بگیرد می‌تواند در کنار محبی بهترین بازی‌ها را انجام دهد. مرادمند با اینکه مدتی دور از میادین بود اما عالی بازی کرد و فکر می‌کنم می‌تواند در لیست بازیکنان اعزامی به جام جهانی هم باشد.

عضو پیشین عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان لیگ راه زیادی باقی مانده است. فوتبال ما برای اینکه اشتباهات داوری اش کم شود نیاز به سیستم VAR دارد. با آمدن این سیستم هیچ تیمی متضرر نخواهد شد. حق به حق دار می‌رسد و مطمئنم استقلالی که این قدر از داوری ضرر دیده شرایطش بهتر خواهد شد. آبی پوشان به دنبال قهرمانی هستند و اگر همین روند را ادامه دهند مطمئناً در پایان فصل می‌توانند جام را بالای سر ببرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان