//
کدخبر: ۳۶۸۰۹۶ //

درخواست فوری کی روش از فدراسیون فوتبال

کارلوس کی‌روش رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به همان مردی است که در گذشته سراغ داشتیم. نخستین مصاحبه‌های او در بازگشت به ایران، رنگ و بوی متفاوتی داشتند اما حالا نشانه‌های جدیدی از همان ویژگی‌های همیشگی این مربی ظاهر شده است.

درخواست فوری کی روش از فدراسیون فوتبال
به گزارش فرتاک نیوز،

 این موضوع البته نقدهایی را نیز به همراه داشته است. حالا خیلی‌ها باور دارند که کی‌روش برخلاف وعده‌های تاج و صحبت‌های خودش، چندان عوض نشده و همان رویه قبلی را در پیش خواهد گرفت اما شاید فوتبال ایران در این مقطع بیشتر از هر زمان دیگری به یک مربی مقتدر نیاز داشته باشد.

کی‌روش اخیرا پیگیر بخشش محرومیت کنعانی‌زادگان شده است. این بازیکن به‌خاطر حواشی خاصی که در اردوی تیم ملی داشت، دو جلسه از همراهی تیم محروم شد و اردوی قطر را هم از دست داد. کنعانی بر اساس رأی کمیته انضباطی نمی‌تواند تیم ملی را روبه‌روی اروگوئه همراهی کند. این در حالی است که تیم ملی در این اردو فقط ۲بازی خواهد داشت و تا زمان شروع جام‌جهانی نیز چیز زیادی باقی نمانده است. محرومیت تیم ملی به‌دست فدراسیون، از آن دست تصمیم‌هایی است که چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. به همین‌خاطر هم کی‌روش علیه این تصمیم موضع گرفته و خواستار بخشش این بازیکن شده تا او را روبه‌روی اروگوئه در ترکیب قرار دهد. کنعانی مهره مهمی برای تیم ملی ایران است و بدون شک کی‌روش جایگاه ثابتی در ترکیب تیم برای او در نظر دارد. در چنین شرایطی طبیعی به‌نظر می‌رسد که سرمربی تیم ملی قصد داشته باشد او را روبه‌روی رقیب خوبی مثل اروگوئه محک بزند.

این نخستین‌بار نیست که مرد پرتغالی برای استفاده از ستاره‌های تیم ملی پافشاری به خرج می‌دهد. او قبلا هم در پرونده بازیکن‌های سرباز قبل از جام ملت‌ها پافشاری زیادی داشت و سرانجام توانست این بازیکنان را با خودش به اردو ببرد.

مسئله مهم دیگر تیم ملی، تطابق برنامه‌های این تیم با برنامه لیگ است. کی‌روش قبلا هم نشان داده که اهل کوتاه‌آمدن نیست و برنامه‌هایش باید به‌طور کامل اجرایی شوند. در این صورت به‌نظر می‌رسد برنامه این فصل لیگ برتر نیز تغییر خواهد کرد. دوران مدارا با فدراسیون در تیم ملی دیگر سپری شده است. شاید اسکوچیچ اهل اعتراض نبود و با هر تصمیمی کنار می‌آمد اما کی‌روش راه و روش خاص خودش را دارد. وضعیت فدراسیون هنوز پایدار نشده و ناهماهنگی‌های زیادی در این نهاد دیده می‌شود.

در چنین شرایطی طبیعی به‌نظر می‌رسد که کی‌روش حساسیت زیادی به خرج بدهد و به‌دنبال پیاده‌شدن ایده‌هایش در این تیم باشد. همه توقع دارند تیم ملی در اوج قدرت به جام‌جهانی برسد و بهترین نمایش‌های ممکن را در این جام داشته باشد. این اتفاق بدون رسیدن به بیشترین سطح از هماهنگی و بالاترین استاندارد از برنامه‌ریزی ممکن نخواهد شد.

در توانایی فنی کارلوس کی‌روش تردیدی وجود ندارد. او مربی بزرگی برای تیم ملی است اما در این زمان کم تا رسیدن جام‌جهانی، ایران بیشتر از هر چیزی به یک مربی مقتدر نیاز دارد. فراموش نکنیم که در همین ماه‌های گذشته، چه جوی در رختکن تیم وجود داشته و بازیکن‌ها چطور در فضای مجازی علیه هم صف‌آرایی کرده‌اند.

کی‌روش صاحب چیزی است که هرگز در دوران اسکوچیچ در تیم ملی دیده نشده و آن، اقتدار مربی است. کی‌روش از یک‌سو می‌تواند کنترل خوبی روی رختکن تیم ملی داشته باشد و اجازه ندهد که بازیکن‌ها هرگز در هر شرایطی روبه‌روی هم بایستند و سوژه رسانه‌های زرد شوند و از سوی دیگر، می‌تواند شرایط فدراسیون را نیز کنترل کند و جلوی بی‌نظمی مفرط در اطراف تیم ملی را بگیرد. حالا همه دوباره در اوج جدیت برای جام‌جهانی آماده می‌شوند. این تورنمنت هرگز شوخی‌بردار نبوده و نخواهد بود. برای درخشش در این جام نیز، به همین جدیت و همین اقتدار نیاز داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان