//
کدخبر: ۳۶۶۰۰۲ //

قدوس در محاصره باند فرانسوی - دانمارکی

سامان قدوس در برنتفورد به بازیکنی ذخیره بدل شده و در5 بازی اخیر تنها 18 دقیقه فرصت حضور در ترکیب این تیم انگلیسی را به دست آورده.

قدوس در محاصره باند فرانسوی - دانمارکی
به گزارش فرتاک نیوز،

با ادامه چنین روندی، این احتمال وجود دارد قدوس حتی جایگاه متزلزل خود را در تیم ملی نیز از دست بدهد. هر چند همه می‌دانیم بازی در لیگ برتر انگلیس تا چه اندازه دشوار است اما اسکوچیچ که ثابت کرده اعتقاد چندانی به قدوس ندارد، فقط به بازی سامان در ترکیب اصلی برنتفورد رضایت می‌دهد. در غیر این‌صورت شاید مثل جام جهانی 2018 دوباره شاهد نیمکت‌نشینی قدوس باشیم.

سامان قدوس بر این باور بود که با جدایی کریستین اریکسن بتواند فرصت بیشتری برای عرض اندام در ترکیب برنتفورد به دست بیاورد. ستاره دانمارکی بعد از نیم‌فصل درخشش و احیا به منچستریونایتد رفت تا برنتفورد برای پست بازیساز با خلأ مواجه شود. با این حال جدایی اریکسن هم باعث نشد تا نظر توماس فرانک، سرمربی دانمارکی برنتفورد نسبت به قدوس تغییر کند. هافبک تیم ملی که فصل قبل در حسرت بازی 90 دقیقه‌ای ماند و البته دقایق حضورش در زمین کمی بیشتر از 500 دقیقه بود، با امیدواری به فصل 2023-2022 لیگ برتر نگاه می‌کرد اما در 5 هفته ابتدایی هرگز اتفاقات ویژه‌ای برای او رخ نداده و بیشتر از اینکه در ترکیب برنتفورد بازی کند، به نیمکت این تیم چسبیده است.

قدوس هفته اول و مقابل لسترسیتی حتی در لیست برنتفورد حضور نداشت. هفته دوم برابر منچستریونایتد در لیست بود اما فرصت بازی به دست نیاورد. هفته سوم مقابل فولام از دقیقه 83 وارد زمین شد و جانشین یان ویسا شد. جالب اینکه نتیجه بازی هنگام ورود قدوس به زمین 2 بر 2 بود اما در پایان این فولام بود که توانست گل برتری را وارد دروازه برنتفورد کند. هفته چهارم هم برنتفورد به مصاف اورتون رفت اما قدوس 90 دقیقه روی نیمکت نشست و برای ورود او به زمین دستوری از سوی توماس فرانک صادر نشد. برای هفته پنجم برابر کریستال‌پالاس اما قدوس از دقیقه 79 وارد زمین شد و شکست یک بر صفر برنتفورد تبدیل به تساوی یک بر یک شد. البته قدوس در آخرین بازی برنتفورد، جانشین آرون هیکی اسکاتلندی شد و این بار بازی در دفاع راست روش چهار دفاعه را تجربه کرد.

5 هفته و تنها 18 دقیقه بازی. این آمار سامان قدوس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر است. برنتفورد این فصل بازی با روش 3-3-4 را در دستور کار قرار داده. روشی که در آن ستاره‌های فرانسوی و دانمارکی توانسته‌اند برای بازی در ترکیب اصلی از قدوس سبقت بگیرند. سامان در تمام سال‌های اخیر نشان داده که تخصص بازی در هافبک میانی یا گوش راست و چپ را دارد. در سمت راست هجومی برنتفورد، برایان امبیموی فرانسوی حضور دارد. بازیکنی 23 ساله و چپ‌پا که فصل قبل 4 گل در 35 بازی به ثمر رساند.

برای سمت چپ خط هجومی هم یک ستاره 25 ساله و فرانسوی دیگر به‌نام یان ویسا در ترکیب برنتفورد حضور دارد. با وجود این دو بازیکن، سخت است سامان قدوس بتواند به ترکیب ثابت برسد و در لیست اصلی توماس فرانک قرار بگیرد. برای مرکز خط میانی هم یک بازیکن دانمارکی جلوتر از سامان قدوس قرار گرفته. توماس ینسن که عضو تیم ملی دانمارک هم هست، به‌عنوان بازیساز اصلی برنتفورد وارد زمین می‌شود. با توجه به وجود چنین بازیکنان آماده‌ای، کار برای حضور سامان در ترکیب ثابت برنتفورد سخت شده است. او باید بجنگد تا برای دقایقی اندک وارد زمین شود، مگر اینکه نظر توماس فرانک نسبت به او تغییر کرده  و با دیدگاهی جدید به هافبک ایرانی تیمش نگاه کند. همه می‌دانیم بازی در لیگ برتر انگلیس تا چه اندازه دشوار است اما اسکوچیچ که ثابت کرده اعتقاد چندانی به قدوس ندارد، فقط به بازی سامان در ترکیب اصلی برنتفورد رضایت می‌دهد. در غیر این‌صورت شاید مثل جام جهانی 2018 دوباره شاهد نیمکت‌نشینی قدوس باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان