//
کدخبر: ۳۶۴۹۰۸ //

حسینی با سیستم ساپینتو بلیت حضور در جام جهانی قطر را از دست می دهد؟

یکی از عوامل مهم قهرمانی فصل گذشته استقلال ثبات دفاعی این تیم و کم گل خوردن شاگردان فرهاد در لیگ بیست و یکم بود.

حسینی با سیستم ساپینتو بلیت حضور در جام جهانی قطر را از دست می دهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 ویژگی مهمی که این فصل کمی با تردید و ابهام راجع به آن می‌‌توان قضاوت کرد. در دو بازی اول فصل استقلالی‌ها مقابل سپاهان و ملوان آمار ۳ گل خورده را داشتند. آماری که اگر بخواهیم به آن دقیق‌تر نگاه کنیم نگرانی‌هایی را برای تیم و هواداران بوجود می‌آورد. فرهاد مجیدی فصل گذشته برای اینکه سه بار باز شدن دروازه‌اش را از کنار زمین ببیند به ۱۱۷۰ دقیقه زمان نیاز داشت، در حالی که تیم ساپینتو فقط در ۱۱۷ دقیقه سه گل از رقبا دریافت کرد. در فصل‌های اخیر کاملاً این قضیه ثابت شده است که اگر تیمی بهترین خط دفاعی را داشته باشد شانس بی‌چون و چرای قهرمانی آن فصل است. اتفاقی که باعث کمرنگ شدن عملکرد مهاجمان و پایین آمدن آمار گلزنی آنها در لیگ‌های چند فصل اخیر شده است. از لحاظ نفرات، بازیکنان خط دفاع استقلال همان بازیکنان فصل گذشته هستند اما کاملاً مشخص است که دیگر فلسفه، آن فلسفه فصل قبل نیست. بسیاری از کارشناسان علت بر هم خوردن رکورد باخت و گل خوردن‌های استقلال را سیستم جدید و هجومی ساپینتو می‌دانند.

سرمربی پرتغالی اصرار به سیستم هجومی برای تیمش دارد و علاقه‌ای به پارک اتوبوس در مقابل دروازه‌بانش ندارد. یکی از تردیدهایی که در خط دفاعی ساپینتو به چشم می‌خورد حضور روزبه چشمی در این پست است، بازیکنی که سرعت پایینش شاید در این پست کار دست تیم بدهد و در ضدحمله‌ها سیدحسین را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کند. روزبه چشمی همیشه ثابت کرده که در پست هافبک دفاعی نقش مؤثر و قدرتمندتری را ایفا می‌کند. حال بزودی با بازگشت مرادمند و سیاوش یزدانی به ترکیب اصلی تیم شاید دیگر نیازی به استفاده از روزبه چشمی در پست‌های دفاعی نباشد. شاید استقلال هجومی ساپینتو در نهایت با این سیستم بتواند برنده از میدان خارج شود، مثل بازی با ملوان، اما دود این راحت گل خوردن‌های تیم فقط در چشم یک نفر خواهد رفت؛ سیدحسین حسینی! کاپیتان و شماره یک استقلال که فصل گذشته با ۱۸ کلین‌شیت دستکش طلایی لیگ را به نام خود ثبت کرد و به رکورد فوق‌العاده نیلسون رسید چالش جدیدی را این فصل در مقابل خود می‌بیند. پس از فصل درخشانی که حسینی در لیگ بیست و یکم از خود به جای گذاشت همه حسینی را مستحق شماره یک شدن تیم ملی می‌دانستند، اتفاقی که حالا با سیستم جدید ساپینتو شاید به خطر بیفتد.

سید حسین در فصلی که در آن جام جهانی برگزار خواهد شد حالا باید خود را به بهترین شکل با سیستم هجومی ساپینتو عادت دهد. سیستمی که شاید حضور بهترین دروازه‌بان فصل گذشته را برای رسیدن به جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دهد، حتی به عنوان ذخیره! هیچ‌کس به توانایی‌های سید حسین درون دروازه شکی ندارد اما گل نخوردن تنها ملاک انتخاب دروازه‌بان برای یک تیم نمی‌تواند باشد. در حدود سه ماه تا شروع جام جهانی وقتی تمام دروازه‌بان‌های برتر ایرانی برای دیده شدن به دنبال بهترین نمایش خود در لیگ داخلی و خارجی هستند ساپینتو باید فکری به حال خط دفاعی خود برای کمتر گل خوردن بکند، در غیر این صورت حسینی خیلی راحت قافیه را به رقبای سر سخت خود خواهد باخت و بلیت حضور در جام جهانی قطر که شاید آخرین فرصت برای حضور این دروازه‌بان در این رقابت‌ها باشد، از دست می‌دهد.

برنامه ویژه برای حسینی

ساپینتو تمرینات اختصاصی برای شماره یک تیمش ترتیب داده و در روزهایی که بازیکنان استراحت می‌کنند سید حسین حسینی به تمرینات اختصاصی زیر نظر مربی دروازه بان های تیم می‌پردازد تا بتواند به بهترین شکل در رقابت های لیگ برتر حضور پیدا کند. ساپینتو و غلامپور امیدوارند که استقلال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نماینده شماره یک خود را داشته باشد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان