//
کدخبر: ۳۶۳۹۸۴ //
وحید مظاهری در گفت وگو با فرتاک ورزشی:

نباید پرسپولیس را با یک بازی قضاوت کرد/ امیدوارم مشکل خط حمله با حضور لوکادیا حل شود

پیش کسوت فوتبال باشگاه پرسپولیس در گفت وگو با فرتاک ورزشی اعلام کرد که نباید این تیم را در یک بازی مورد قضاوت قرار داد.

نباید پرسپولیس را با یک بازی قضاوت کرد/ امیدوارم مشکل خط حمله با حضور لوکادیا حل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید مظاهری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت وگو با فرتاک ورزشی در خصوص بازی اول پرسپولیس در برابر ذوب آهن که در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید گفت: برای آنالیز یا تحلیل بازی پرسپولیس در مقابل ذوب آهن بایستی چند فاکتور مهم در شروع فصل را در نظر گرفت .

وی افزود: اولین موضوعی که بایستی مد نظر باشد میزان تغییرات در تیم‌های مدعی به خصوص پرسپولیس است که تغییرات در این تیم بسیار بوده و برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری می‌باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: دومین موضوعی که بایستی مورد توجه قرار بگیرد این است که با توجه به تغییرات موجود چه اندازه می‌توانیم از لحاظ علمی و عملی هماهنگی بوجود بیاوریم و البته این هماهنگی فقط در بحث فیزیکی و بازی گروهی نیست بلکه هماهنگی ذهنی، هماهنگی دراهداف و هم چنین هماهنگی در تمامی ابعاد باشگاه در خارج از مستطیل سبز است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش بین کادر فنی و بازیکنان به وجود بیاورد.

مظاهری در ادامه افزود: اگر تمامی این فاکتورها را بخواهیم لحاظ کنیم؛ پس جای هیچ گونه نگرانی نمی‌تواند باشد و در طول فصل ایجاد خواهد شد و در نهایت به کسب نتایج مناسب و قهرمانی خواهد رسید و نبایستی دغدغه ای وجود داشته باشد .

مهاجم اسبق پرسپولیس سپس در خصوص بازی با ذوب آهن گفت: پرسپولیس در بازی مقابل ذوب آهن با آرایش  ۱-۴-۲-۳-1 به میدان آمد  و ذوب آهن نیز با چیدمان ۱-۳-۵-۲ که بعضا بیشتر ۱-۳-۶-۱ بازی می‌کرد و البته با توجه به شروع فصل سرعت بازی پرسپولیس نسبت به بازی سپاهان و استقلال قابل قبول‌تر  و حتی سرعت گردش توپ تقریبا مناسب بود.

وی افزود: تلاش برای ایجاد موقعیت خوب بود و از چندین پلن استفاده می‌شد که البته نکته بسیار مهم این هست که تمام این تلاش‌ها باید ختم به نتیجه و گل بشود که پرسپولیس در آن نقطه دچار کمبود بازیکن استاندارد است و امیدوارم با اضافه شدن یورگن لوکادیا این مشکل برطرف شود.

مظاهری در خصوص فاکتورهای یک مهاجم استاندارد گفت:  بازیکن استاندارد بازیکنی هست که در درجه اول فضای مناسب برای ضربه زنی را بشناسد و در درجه دوم خودش را لایق بداند و با اعتماد کامل در اختیار تیم قرار بگیرد و در مراحل بعدی است که آمادگی فیزیکی و ذهنی به کمک این خصیصه‌ها میاید.جدال بی نتیجه پرسپولیس و ذوب آهن از لنز فرتاک ورزشی

ستاره اسبق فوتبال ایران در ادامه صحبت‌های خود گفت: پرسپولیس و هر مدعی دیگری اگر بخواهد فوتبال مدرن بازی کند حتما باید مهاجم یا مهاجمینی در اختیار داشته باشد که بازی با هافبک‌ها را بلد باشد ؛بازی نگهدارنده را بلد باشد و تخریب به موقع معین را بلد باشد که فعلا این خصوصیات در مهاجمین پرسپولیس دیده نمی‌شود اما سپاهان در این فاز مقانلو را دارد و استقلال نیز دو مهاجم با این خصوصیات داشته و در اختیار گرفته است و فولاد هم دو مهاجم با این خصوصیات در اختیار دارد.

مظاهری افزود: در لیگ برتر ایران پرسپولیس متبحرتر از بقیه تیم‌ها در طی دو سال گذشته از فضاها استفاده میکرده و اگر امسال همان روند را داشته باشند باید که وینگرهای آنها در عین اینکه به فکر زوج سازی هستند (ترابی و صادقی) اینتر لب و از لای مدافعین عبور کردن را در دستور کار قرار بدهند.

وی در پایان صحبت های خود گفت: البته نباید تیم‌ها را با یک بازی در مجموع باید به همه تیم‌ها و مربیان ۵ هفته وقت داد ضمن اینکه هر تیمی ثبات بیشتری را رعایت کرده باشد سریعتر به هارمونی میرسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان