//
کدخبر: ۳۶۳۲۷۶ //

پرسپولیسِ لیگ بیست‌ودوم، پر مُهندس‌ترین تیم تاریخ!

بهترین پاسورهای ادوار گذشته لیگ برتر رقابت جالب‌توجهی برای تصاحب عنوان برترین پاسور فصل جدید رقابت‌های لیگ دارند.

پرسپولیسِ لیگ بیست‌ودوم، پر مُهندس‌ترین تیم تاریخ!
به گزارش فرتاک نیوز،

بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران کمتر از 8 روز دیگر آغاز می‌شود و یکی از رقابت‌های جذاب لیگ، نبرد بازیکنان برای تصاحب عنوان برترین پاسور لیگ است و بازیکنان متعددی در سالیان گذشته موفق شده‌اند این افتخار را به‌دست بیاورند که تراکم حضور آن‌ها در فصل جدید لیگ برتر باعث شده تا حساسیت و جذابیت بازی‌ها دوچندان شود.

6 پاسور برتر 7 فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در لیگ بیست‌ودوم حضور دارند. از سعید صادقی که فصل گذشته با رکوردشکنی عنوان مهندس لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آورد تا سروش رفیعی که بهترین پاسور لیگ بیستم شد و میلاد جهانی که مشترکاً عنوان برترین گل‌ساز لیگ نوزدهم را در کنار مهدی قایدی تصاحب کرد.

محمد کریمی هافبک جوان سپاهان هم که در لیگ هجدهم بهترین پاسور لیگ شد، همچنان در جمع طلایی‌پوشان است و بازگشت دوباره کاوه رضایی به فوتبال ایران در شرایطی که او در لیگ شانزدهم بهترین پاسور لیگ شده بود، تنور رقابت برای کسب عنوان «مهندس لیگ» را داغ‌تر کرده است. به این فهرست بلندبالا، باید نام مهدی ترابی را هم اضافه کرد که در لیگ پانزدهم برترین پاسور لیگ شده است.

ترافیک مهندسان در خط هافبک پرسپولیس

سعید صادقی که فصل گذشته در گل‌سازی رکوردشکنی کرد و مهندس لیگ بیست‌ویکم شد، به عنوان یکی از بمب‌های نقل‌وانتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوسته و سرخ‌پوشان در کنار خرید صادقی، سروش رفیعی را هم جذب کرده‌اند که در لیگ بیستم برترین پاسور لیگ شده بود. جذب صادقی و رفیعی در شرایطی انجام شده که به این فهرست باید نام وحید امیری که در لیگ سیزدهم یرترین پاسور برتر لیگ شد و مهدی ترابی که در لیگ پانزدهم عنوان مهندس لیگ را به‌دست آورد را هم اضافه کرد.

یحیی گل‌محمدی برای چینش خط هافبک پرستاره تیمش دردسر شیرینی دارد و بازیکنان بازی‌ساز متعددی در اختیار او هستند که می‌توانند فصلی رویایی را در پرسپولیس سپری کنند. ترافیک حضور هافبک‌های خلاق در جمع سرخ‌پوشان پایتخت باعث شده تا گل‌محمدی درخواست جذب یک مهاجم باکیفیت خارجی را به مدیران باشگاه بدهد تا بعد از رفع مشکل تیمش در بازی‌سازی، مشکل تمام‌کنندگی و گلزنی سرخ‌پوشان هم برای لیگ بیست‌ودوم برطرف شود.

سعید صادقی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، وحید امیری و امید عالیشاه که در سالیان گذشته همواره در نقش رقیب برای رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ تلاش می‌کردند، حالا همگی در یک تیم هستند و رقابت جذابی را برای کسب عنوان برترین پاسور لیگ خواهند داشت.

دو ستاره بازی‌ساز در اصفهان

محمد کریمی هافبک جوان طلایی‌پوشان اصفهانی خیلی زود توانست جایگاه خود را در ترکیب سپاهانی‌ها ثابت کند و بعد از درخششی که در لیگ هجدهم داشت و برترین پاسور لیگ شد، رفته‌رفته به یکی از مهره‌های کلیدی طلایی‌پوشان بدل شده و حالا امیدوار است در فصل جدید زیرنظر سرمربی نامداری چون ژوزه مورایس بتواند روزهای اوج خود در سپاهان را تجربه کند و دوباره برترین پاسور لیگ فوتبال ایران شود.

میلاد جهانی که در دوران حضورش در صنعت نفت آبادان در لیگ نوزدهم توانسته بود با مهدی قایدی مشترکاً برترین پاسور لیگ برتر شود، حالا در سودای کسب عنوان برترین پاسور لیگ در لباس سپاهان است. با حضور بازیکنان مشهوری چون مانوئل فرناندز پرتغالی، جهانی کار دشواری برای رسیدن به ترکیب اصلی طلایی‌پوشان دارد اما با این‌حال در تمرینات سپاهانی‌ها پرانگیزه حاضر شده تا بتواند نظر مورایس را جلب کند و در ترکیب اصلی سپاهان برای رسیدن به عنوان مهندس لیگ تلاش کند.

کاوه در سودای تکرار روزهای خوش

ستاره باتجربه استقلال بعد از گذراندن فصلی رویایی در جمع آبی‌پوشان به فوتبال بلژیک رفت و حالا در بازگشت دوباره‌اش به استقلال دو هدف را مشترکاً دنبال می‌کند. هم اینکه بتواند در کورس آقای گلی حضور داشته باشد و هم اینکه مجدداً طعم شیرین برترین پاسور شدن را در لیگ ایران بچشد. رضایی در تنها سال حضورش در استقلال در لیگ شانزدهم، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با 9 پاس‌گل، برترین پاسور فصل شد.

مهاجم آبی‌پوشان پایتخت در لیگ شانزدهم 7 گل هم برای استقلال به‌ثمر رساند و در کورس آقای گلی هم قرار داشت تا آماری جالب‌توجه از او به‌ثبت رسیده باشد. رضایی که در دوران حضورش در فوتبال ایران ناکام در کسب عنوان آقای گلی بوده، حالا در تلاش است بتواند در بازگشت دوباره‌اش به رقابت‌های باشگاهی در ایران، این افتخار را به‌دست آورد و موازی با این هدف، بی‌شک تلاش مهاجم آبی‌پوشان رسیدن دوباره به عنوان برترین پاسور لیگ خواهد بود.

محسن آذرباد، مهدی مهدی‌پور در کنار بازیکنان خارجی تازه‌وارد و باتجربه‌ای چون مانوئل فرناندز و وسلی گومز دوس‌سانتوس می‌توانند دیگر گزینه‌هایی باشند که احتمال حضورشان در کورس کسب عنوان برترین پاسور لیگ وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان