//
کدخبر: ۳۵۸۹۵ //
ضدونقیض‌گویی‌های باشگاه گسترش فولاد، سکوت استقلالی‌ها

پشت پرده انتقال شجاعیان به استقلال چیست؟/ دیروز چک، امروز حواله؛ همه چیز مبهم است

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد در حالی که ۴۸ ساعت پیش از دریافت چک اسپانسر استقلال برای صدور رضایت‌نامه شجاعیان خبر داده بود، امروز اعلام کرد که از آنها حواله گرفته است!

پشت پرده انتقال شجاعیان به استقلال چیست؟/ دیروز چک، امروز حواله؛ همه چیز مبهم است
به گزارش فرتاک نیوز،

 اگر انتقال داریوش شجاعیان از گسترش فولاد تبریز به استقلال، گران‌ترین نقل‌وانتقال تاریخ فوتبال ایران نباشد، قطعاً یکی از گران‌ترین‌ها بوده است. باشگاه استقلال برای صدور رضایت‌نامه این بازیکن یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرد و اگر شجاعیان طبق آنچه قرار بود از گسترش فولاد بگیرد (مطابق گفته نصیرزاده)، 850 میلیون دریافت کند، این انتقال برای باشگاه استقلال 2 میلیارد و 350 تومان آب خورده است.

موضوع مهم در این میان نحوه پرداخت پول رضایت‌نامه به باشگاه گسترش فولاد است. هوشنگ نصیرزاده در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه 29 خرداد با تسنیم داشت گفت: «باشگاه استقلال 600 میلیون تومان به‌صورت نقد پرداخت کرده و سه چک 300 میلیون تومانی هم داده است. اولین چک آنها به‌تاریخ هفته اول لیگ برتر (اوایل مردادماه) است و آخرین چک نیز در آذرماه پاس خواهد شد. چک برای اسپانسر است، اما در قرارداد این بند را قرار دادیم که اگر چک‌های آنها پاس نشود، همان لحظه می‌توانیم جلوی بازی کردن شجاعیان را بگیریم.» (لینک مصاحبه)

نصیرزاده اما امروز در تغییر موضعی 180 درجه‌ای گفته که «سه تعهد مالی استقلال به صورت حواله است و ما خواسته‌ایم این حواله‌ها تبدیل به چک شوند.»

اینکه چگونه در 48 ساعت چک تبدیل به حواله می‌شود نکته‌ای مهم است. یعنی مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد که یک فرد حقوقی است نمی‌داند باشگاهش چک گرفته یا حواله؟ نکته دیگر اینکه نصیرزاده اشاره‌ای به نوع حواله نکرده؛ حواله سکه، خودرو یا کت‌وشلوار؟

نکته دیگر اینکه چک‌هایی که از سوی باشگاه استقلال (یا هر باشگاه دیگری) صادر می‌شود باید «دو امضایی» باشد و علاوه بر مدیرعامل، یک عضو هیئت مدیره هم آن را امضا کند. این اتفاق در این انتقال رخ نداده و شاید دلیل این موضوع این باشد که مسعود معینی و حسن زمانی به عنوان دو عضو هیئت مدیره حاضر به امضای چک نشدند و امضای افتخاری هم به تنهایی برای صدور چک کافی نبود. شاید به همین دلیل بود که نصیرزاده دو روز پیش در گفت‌وگو با تسنیم گفت که چک اسپانسر برای این انتقال در اختیار باشگاه است و جالب اینکه او تاریخ چک‌ها را هم اعلام کرده بود (چک اول برای هفته اوایل مرداد و چک سوم آذرماه). حال اینکه او چگونه امروز حرفی دیگر می‌زند جای سؤال دارد.

با این اظهارات ضدونقیض، ابهامات درباره این انتقال همچنان باقی است و سکوت مسئولان استقلال و تناقض‌گویی مسئولان گسترش فولاد بر ابهامات می‌افزاید. آیا پشت پرده‌ای در این انتقال وجود دارد که هیچ‌کس حاضر به شفاف‌سازی نیست؟

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان