//
کدخبر: ۳۵۷۸۶۸ //

وضعیت نگران کننده خط دفاعی استقلال

تیمی که فصل گذشته صاحب عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر شد، تا امروز تنها یک نفر از مدافعان فصل قبل خود را به صورت قطعی در اختیار دارد.

وضعیت نگران کننده خط دفاعی استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال استقلال در حالی فصل گذشته به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید که توانست رکوردهای زیادی را هم در تاریخ این مسابقات جا به جا کند که مهم‌ترین آنها ثبت رکورد قهرمانی بدون شکست و البته با کمترین میزان گل خورده در تاریخ ۲۱ ساله رقابتهای لیگ برتر بود.

با اینکه در ثبت این آمار و رکوردها سیدحسین حسینی سنگربان ملی پوش آبی پوشان نقش پررنگی داشت، اما قطعاً نمی‌توان از اهمیت حضور مدافعانی که در ترکیب‌های ۳ و ۴ نفره خط دفاعی برای این تیم به میدان رفتند به راحتی عبور کرد.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت ۵+۱ بازیکن استقلال در دستان ساپینتو

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در ۳۰ بازی فصل گذشته جمعاً از ۸ بازیکن در پست دفاع وسط استفاده کرد و با استفاده از این ۸ بازیکن ترکیب‌های مختلفی را ساخت که عمدتاً همه ترکیب‌های وی نیز جواب داد و آبی‌ها خیلی کم به حریفان خود موقعیت گل دادند.

وضعیت نگران کننده خط دفاعی استقلال/ آبی‌ها فعلا یک مدافع دارند!

محمد دانشگر با جدایی از استقلال همبازی مسعود ریگی در سپاهان شد

سرمربی استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر از محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، عارف غلامی، عارف آقاسی، رافائل سیلوا و ابوالفضل جلالی در قلب دفاعی تیمش استفاده کرد. از این جمع یزدانی، مرادمند و آقاسی به دلایل مختلف در میانه راه از جمع آبی پوشان جدا شدند و به ازای آنها غلامی، جلالی و سیلوا در میانه راه به ترکیب این تیم اضافه شد؛ و محمد دانشگر به همراه روزبه چشمی تنها نفراتی بودند در تمام طول فصل حضور داشتند.

محمد دانشگر که به تازگی از جمع آبی پوشان جدا و به تیم سپاهان پیوسته، نه تنها یکی از دو مدافع میانی بود که از ابتدا تا انتهای فصل در اختیار سرمربی بود، بلکه بیشترین میزان حضور را هم در بین مدافعان به خود اختصاص داد و پر کارترین مدافع فصل گذشته این تیم بود. این مدافع بوشهری با در ۲۳ بازی جمعاً به میزان ۱۷۵۱ دقیقه در میدان حضور داشت تا با این آمار پر کار ترین مدافع میانی آبی پوشان باشد.

از جمع ۸ مدافعی که فصل گذشته در نقش دفاع میانی برای استقلال به میدان رفتند، در حال حاضر تنها ابوالفضل جلالی و روزبه چشمی هستند که به طور حتم می‌توان گفت برای فصل آینده در اختیار سرمربی استقلال قرار دارند و محمد دانشگر هم قطعاً از این تیم جدا شده است. سرنوشت ۵ مدافع دیگر این تیم در ابهام قرار دارد و هنوز تکلیف آنها به طور کامل مشخص نیست.

وضعیت نگران کننده خط دفاعی استقلال/ آبی‌ها فعلا یک مدافع دارند!

روزبه چشمی تنها مدافعی است که قراردادش را تمدید کرده است

سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که در میانه راه فصل گذشته به دلیل اعزام به خدمت سربازی از جمع آبی پوشان جدا شدند، با اینکه صحبت از بازگشت آنها هست اما هنوز چیزی در این خصوص قطعی نشده است. عارف آقاسی هم در نیم فصل گذشته به صورت قطعی از استقلال جدا شد و به فولاد بازگشت.

عارف غلامی و رافائل سیلوا هم نفراتی هستند که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده و گمانه زنی های متفاوتی در خصوص توافق یا عدم توافق آنها با آبی پوشان به گوش می رسد. اما چیزی که مشخص است این است که تا امروز هیچ چیز در خصوص آنها مشخص نیست.

آنچه در مورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر و ادامه همکاری آنها با استقلال می‌توان گفت این است که از جمع ۸ مدافع میانی که فصل گذشته برای این تیم به میدان رفتند، تنها حضور روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی برای فصل بعد قطعی است که البته جلالی نیز یک مدافع چپ تخصصی است که تنها در یکی دو بازی که مجیدی با کمبود بازیکن در پست دفاع میانی مواجه بود از او استفاده کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان