//
کدخبر: ۳۵۷۸۵۳ //

ریسک بزرگ آبی ها در خرید بازیکن گران قیمت

مهره خارجی مدنظر استقلالی‌ها شباهت عجیبی با سرمربی این تیم دارد.

ریسک بزرگ آبی ها در خرید بازیکن گران قیمت
به گزارش فرتاک نیوز،

تلاش استقلالی‌ها برای خرید «ژان کارلوس» برزیلی، حتی با تغییر سرمربی هم متوقف نشده است. باشگاه فصل گذشته به‌دنبال این بازیکن بود اما سنگ بزرگی تحت عنوان قرارداد ۷۰۰هزار دلاری، مانع انجام این انتقال شد. حالا گفته می‌شود کارلوس با قراردادی حدود ۱۰۰ هزار دلار ارزان‌تر از رقم فصل گذشته، آماده انتقال به استقلال شده و حتی صفحه رسمی این تیم را هم دنبال کرده است. هر چند که به نوشته مطبوعات برزیلی، این رقم «دو برابر» ارزش واقعی این بازیکن و رقم دستمزد او در فوتبال برزیل است. این هافبک هجومی یک متر و ۷۸سانتی‌متری، به تازگی ۳۰ سالگی را سپری کرده است. او تا امروز هرگز برای بازی کردن از برزیل خارج نشده و این می‌تواند نخستین تجربه حضور او در یک کشور دیگر برای فوتبال تلقی شود. ظاهرا سا پینتو علاقه زیادی به جذب این بازیکن دارد و می‌خواهد او را به هر قیمتی به ترکیب فصل آینده تیمش اضافه کند.

ژان کارلوس ویسنته محصول آکادمی باشگاه پالمیراس است اما تا امروز فقط ۳ بار برای تیم اصلی این باشگاه به میدان رفته است. او بعد از ترک پالمیراس، به سائوبرناردو در دسته‌های پایین‌تر فوتبال برزیل رفت و سپس به ویلانووا قرض داده شد. او یک حضور قرضی کوتاه‌مدت هم در باشگاه مطرح سائوپائولو داشت که دوران چندان موفقیت‌آمیزی نبود. ژان سپس به باشگاه گویاس رفت و از این تیم هم به ۳ باشگاه برزیلی دیگر منتقل شد. او از سال ۲۰۱۹در عضویت باشگاه نائوچیکو قرار دارد. او در همان سال اول با این باشگاه به قهرمانی رقابت‌های سری سی یا همان سطح سوم فوتبال برزیل رسید و مدتی هم در سری بی‌ برای این تیم بازی کرد. او از جهت تغییر مداوم تیم شباهت زیادی به‌خود ساپینتو دارد که تیم‌های زیادی را عوض کرده است. وجه اشتراک دیگر آنها نیز این است که سا پینتو به‌عنوان مربی و کارلوس به‌عنوان بازیکن فقط یک جام مهم به‌دست آوردند. هر دوی آنها نیز مستعد عصبانی شدن هستند و این شباهت سوم‌شان را می‌سازد. ژان اخیرا سابقه ۱۰ جلسه محرومیت را به‌خاطر درگیری فیزیکی با یک بازیکن در فوتبال برزیل داشته است!

پست هافبک هجومی برای آبی‌ها بسیار مهم به‌نظر می‌رسد. این تیم فصل گذشته نیز غیبت یک هافبک خلاق را در ترکیبش احساس می‌کرد. با وجود این آمار آخرین فصل ژان کارلوس در سری بی‌چندان درخشان نیست. او در ۱۱مسابقه سال ۲۰۲۲سری بی، فقط ۲ گل زده و حتی یک پاس گل نداده است. با وجود این شاید حضور در فوتبال ایران، شرایط متفاوتی برای این بازیکن بسازد. ژان پتانسیل زیادی داشته اما تا امروز هرگز به اهدافش در دنیای فوتبال نرسیده است. او حالا در ۳۰ سالگی برای نخستین بار آماده ترک برزیل شده و مقصد احتمالی‌اش هم لیگ برتر ایران است. این خرید گران‌قیمت اما خرید پرریسکی برای استقلال محسوب می‌شود. آنها باید هزینه زیادی برای بازیکنی پرداخت کنند که تا امروز هیچ‌وقت خارج از برزیل، زندگی نکرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان