//
کدخبر: ۳۵۷۵۱۰ //

سیلوا و چشمی ماندنی شدند؛ بمبی به نام «ثبات»

مدیران استقلال به نظر می‌رسد در جلب نظر دو مدافع کلیدی تیم خود موفق بوده و با آن‌ها برای ادامه همکاری به توافق رسیده‌اند.

سیلوا و چشمی ماندنی شدند؛ بمبی به نام «ثبات»
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نظر می‌رسد ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، لیست نفرات مدنظر خود را به مدیران باشگاه داده و طی چند روز گذشته روند نقل‌وانتقالاتی استقلال شتاب گرفته و آبی‌ها فعالیت چشمگیری در بازار تابستانه داشته‌اند. سجاد شهباززاده و امید حامدی‌فر 2 خرید رسمی استقلال بوده‌اند و خبرها حاکی از توافق آبی‌ها با رضا میرزایی و محمدحسین زواری است تا بر مبنای جوانگرایی، فرآیند نقل‌وانتقالات تابستانی استقلال پیش برود.

آرمان رمضانی و مهدی مهدی‌پور هم طی روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه رسمی با مصطفی آجورلو، به ادامه همکاری با استقلال رضایت دادند و قراردادشان را با پایان لیگ بیست‌وسوم تمدید کردند. مدیران استقلال مهم‌ترین چالش پیش‌روی خود حفظ ساختار دفاعی تیم‌شان می‌بینند. ساختاری که محمد دانشگر از آن به مقصد سپاهان جدا شده و وضعیت ادامه همکاری رافائل سیلوا، روزبه چشمی، عارف غلامی و سیاوش یزدانی نامشخص است. محمدحسین مرادمند طی روزهای گذشته توانسته اقدامات مرتبط با دریافت معافیت سربازی خود را انجام بدهد و او می‌تواند آبی‌ها را در فصل آینده همراهی کند.

چراغ سبز سیلوا برای ادامه همکاری

مدافع برزیلی و بلندقامت استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ویکم به جمع آبی‌پوشان اضافه شد و با امضای قراردادی کوتاه‌مدت تا پایان فصل در جمع شاگردان مجیدی بود. سیلوا در شرایطی به استقلال پیوست که آبی‌ها با شوک جدایی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند و اعزام این دو بازیکن به خدمت سربازی مواجه شده بودند اما مدافع برزیلی نمایش فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت و در دوران حضور این مدافع 28 ساله در ترکیب استقلال، تنها 2 بار دروازه آبی‌ها مقابل رقبا باز شد!

سیلوا که 9 نمایش موفق را از خود در ترکیب استقلال به جای گذاشت، بعد از اتمام فصل با چند پیشنهاد از جمله پیشنهاد ادامه همکاری با استقلال و یا پیوستن به تیم‌های حاشیه خلیج فارس مواجه شد. او در مذاکرات اولیه توافقی را با مدیران باشگاه استقلال نداشت اما طرفین طی روزهای گذشته مذاکرات خود را پیش برده و به نظر می‌رسد اختلافات موجود در مسیر تمدید قرارداد سیلوا با استقلال به حداقل رسیده و این مدافع برزیلی فصل آینده را هم احتمالاً در استقلال خواهد بود.

پیغام اینستاگرامی روزبه چشمی؛ می‌مانم

روزبه چشمی که یکی از کاپیتان‌های استقلال به‌شمار می‌رود و همواره مهره‌ای کلیدی و تاثیرگذار در ترکیب آبی‌ها بوده، با توجه به قابلیت بازی در 2 پست دفاع میانی و هافبک دفاعی در فصل گذشته کمک شایانی به تیمش کرد. چشمی که 6 سال سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد، در پایان لیگ بیست‌ویکم قراردادش با آبی‌ها به اتمام رسید و مورد توجه چند تیم لیگ برتری از جمله سپاهان قرار گرفت.

چشمی اولویت خود را ادامه همکاری با استقلال گذاشته بود و در روزهای اخیر مذاکراتی را با مدیران باشگاه استقلال انجام داده بود. مدافع-هافبک باتجربه آبی‌ها دقایقی قبل در پیامی اینستاگرامی تصویر خود همراه با مدال قهرمانی لیگ برتر را که با استقلال برای او به‌دست آمده بود، منتشر کرد تا به نوعی پالس مثبت برای تمدید قراردادش فرستاده باشد. مدیران استقلال مذاکرات خوبی را با روزبه چشمی انجام داده‌اند و به نظر می‌رسد او هم در صف تمدیدی‌های استقلال خواهد بود و در ترکیب آبی‌ها برای فصل آینده حضور دارد.

غلامی و یزدانی می‌روند، تفضلی و حسینی می‌آیند؟

عارف غلامی مدافع جوان استقلال بعد از مصدومیت پارگی رباط صلیبی بازگشت موفقی به میادین داشت و توانست با درخشش در ترکیب استقلال حتی به تیم ملی هم راه پیدا کند. غلامی جزو بازیکنانی است که قراردادش با استقلال به اتمام رسیده و اولویت او لژیونر شدن است. البته مدافع جوان آبی‌ها از سپاهان هم پیشنهاد دارد و مذاکرات اولیه او با مدیران استقلال برای تمدید قرارداد بی‌نتیجه بوده و آینده همکاری طرفین مشخص نیست، البته که احتمال ادامه همکاری غلامی با استقلال همچنان وجود دارد.

سیاوش یزدانی هم که در آزمون دکتری پذیرفته شده، منتظر اعلام استعلام تحصیلی‌اش است. براساس شنیده‌ها، 10 سال حق استفاده او از معافیت تحصیلی به پایان رسیده و یزدانی فصل آینده در ملوان حضور پیدا کند، با این‌حال مدافع بلندقامت استقلال امیدوار است بتواند از بند و تبصره‌های قانونی برای بازگشت به استقلال استفاده کند و با دریافت معافیت تحصیلی به جمع آبی‌پوشان بازگردد.

مدیران استقلال برای جانشینی دانشگر و با توجه به جدایی احتمالی غلامی و یزدانی، با 2 مدافع وارد مذاکره شده‌اند؛ رایان تفضلی و سیدمحمد حسینی. مدافع بلندقامت و دورگه شاغل در تیم وایکام واندررز که در سالیان گذشته همواره نامش در حوالی استقلال مطرح بوده و این‌بار مذاکرات جدی میان مدیربرنامه‌های او و مدیران استقلال وجود دارد و در فصل منتهی به جام جهانی، احتمال حضور تفضلی در لیگ ایران وجود دارد.

سیدمحمد حسینی مدافع فصل گذشته هوادار که براساس آمار «متریکا»، هفتمین مدافع برتر لیگ بیست‌ویکم بود، دیگر بازیکنی است که زیر ذره‌بین مدیران استقلال قرار دارد و در روزهای گذشته مذاکرات فشرده‌ای میان حسینی و مدیران استقلال انجام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالا او در 48 ساعت آینده به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه خواهد شد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان