//
کدخبر: ۳۵۷۱۳ //

سرخ پوش شدن بمب بزرگ نقل و انتقالات در هاله ای از ابهام!

هنوز بازگشت رونالدو به منچستریونایتد در هاله‌ای از ابهام است و خبرهای متفاوتی در این مورد منتشر می‌شود.

سرخ پوش شدن بمب بزرگ نقل و انتقالات در هاله ای از ابهام!
به گزارش فرتاک نیوز،

 از زمانی که روزنامه «ابولا» خبر داد کریس رونالدو به هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی پرتغال گفته دیگر به رئال‌مادرید برنمی‌گردد شایعه بازگشت این بازیکن به منچستریونایتد، باشگاهی که چند سال در آن توپ زد و اولین توپ طلایش را در جمع شیاطین‌سرخ به دست ‌آورد، سر زبان‌ها می‌چرخد. اگرچه کریس همیشه گفته بود روزی آرزوی بازگشت به یونایتد را دارد ولی چندان این بازگشت برایش ساده به نظر نمی‌رسید. حالا اگر بپذیریم کریس واقعاً تمایلی به جدا شدن از رئال‌مادرید داشته باشد به نظر می‌رسد بهترین فرصت برای او و یونایتد دست داده تا دوباره با یکدیگر همکاری‌شان را از سر بگیرند. با این حال در این مطلب به این موضوع اشاره شده چرا رونالدو می‌تواند به یونایتد برود و چرا نمی‌تواند به یونایتد برود؟

 

رونالدو می‌تواند به منچستر‌یونایتد برود چون...

 

شیاطین‌سرخ پول دارند

اگر کریس قرار باشد از رئال‌مادرید برود باشگاه‌های انگشت‌شماری در دنیا هستند که می‌توانند پول این ترانسفر را بدهند. آن‌طور که روزنامه مارکا نوشته مبلغ حق فسخ قرارداد رونالدو 200 میلیون یورو است. طبیعتاً برای بازیکن 32 ساله این رقم به مراتب می‌تواند پایین‌تر باشد ولی حتی اگر همین 200 میلیون یورو هم باشد باز منچستر‌یونایتد یکی از آن تیم‌هایی است که این پول را دارد. طبق گزارشی که روزنامه معتبر «تایمز» نوشته: مورینیو برای این تابستان 230 میلیون یورو بودجه دارد که می‌تواند هزینه کند. حالا یک برگ دیگر هم در دست شیاطین‌سرخ است که می‌تواند از آن استفاده کند: داوید دخئا. دروازه‌بان اسپانیایی یونایتد چند فصلی است مد نظر رئالی‌هاست و حالا می‌تواند در این معامله حسابی به نفع یونایتد کار کند. اگر فرض بر این باشد که قیمت رونالدو از 200 میلیون یورو کمتر است و دخئا هم چیزی نزدیک به 80 میلیون یورو به فروش برسد آن وقت یونایتد چیزی نزدیک به 100 میلیون یورو برای رونالدو خواهد پرداخت. از طرف دیگر نباید فراموش کرد رونالدو تا 2021 قراردادش را تمدید کرده و باز طبق ادعای مارکا دستمزدش تا سالی 50 میلیون یورو می‌رسد. این رقم با رقم حق فسخ قراردادش روی هم 400 میلیون یورو برای تیمی که کریس را بخواهد هزینه دربرخواهد داشت که در نگاه اول رقمی هولناک است ولی نه برای باشگاهی مثل یونایتد که به دادن پول‌های درشت به ستاره‌های دنیا عادت دارد.

 

رونالدو می‌تواند به منچستر‌یونایتد برود چون...

 

او لیگ برتر را دوست دارد

 

بازگشت به لیگ برتر انگلیس نمی‌تواند چندان هم برای کریس رونالدو بد باشد. نباید گفت‌وگوی او بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا با «سکستا» را فراموش کرد که گفت: «سال‌های زیادی در منچستر‌یونایتد بودم و هواداران آنجا هرگز من را هو نکردند‌؛ حتی برای یک بار هم من هو نشدم. انگلیس می‌تواند یک مورد ویژه با ذهنیتی متفاوت باشد. درست است در اسپانیا راحت و راضی هستم ولی دلم برای انگلیس هم تنگ شده است.» به طور مشخص رونالدو، خاطرات بسیار خوبی از 6 فصل حضورش در یونایتد دارد. او اولین لیگ قهرمانان و اولین توپ طلای دوران حرفه‌ای‌‌اش را در همین تیم یونایتد به دست ‌آورده است. بازگشت به یونایتد و پایان دادن به فوتبال حرفه‌ای‌‌اش در این باشگاه همیشه در گوشه ذهن رونالدو بوده و همواره در مراسم‌های مختلف هم به این موضوع اشاره کرده است. شاید رفتن او از اسپانیا به دوئل مهیجش با لیونل مسی که علاقه‌مندان به فوتبال عاشق آن شده‌اند، پایان دهد ولی بازی‌های سنگین و پرفشاری که در لیگ برتر انگلیس هم انجام می‌شود می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای هواداران فوتبال و البته کریس رونالدو داشته باشد. لیگ برتر جایی است که رونالدو می‌تواند دوباره خودش را ثابت کند.

 

رونالدو به منچستر‌یونایتد نمی‌رود چون...

 

ژوزه مورینیو سرمربی یونایتد است

این موضوع تقریباً مرموز مانده ولی روی هم رفته الان خیلی‌ها می‌دانند کریس رونالدو و ژوزه مورینیو چندان دل خوشی از هم ندارند. این عدم دلخوشی هم به زمانی برمی‌گردد که مورینیو هدایت رئال‌مادرید را در 3 فصل به عهده گرفت و نتوانست نتایج درخشانی با مادریدی‌ها بگیرد. کریس یکی از منتقدان جدی سبک و سیستم هموطن پرتغالی‌‌اش بود که همان داستان‌ها موجب شد رابطه این دو نفر تیره شود. این موضوع فارغ از صحبت‌های تحقیرآمیزی است که مورینیو درباره کودکی سخت کریس رونالدو به زبان آورده بود. خب اگر قرار باشد این موارد در داستان ورود مجدد کریس رونالدو به یونایتد دخیل شود باید گفت کریس ترجیحش به این است که دوباره وارد بازی پرتنش با هموطنش نشود. البته این موضوع هم می‌تواند راه حل داشته باشد. نباید فراموش کرد مدیر برنامه‌های هر دوی اینها همان ژرژ مندس معروف است که تجربه ثابت کرده هرجا که پای پول درشتی در میان باشد توانسته تیره‌ترین روابط را هم بهبود ببخشد. اگر رونالدو واقعاً قصدش ورود به یونایتد باشد مندس با ترتیب دادن یک جلسه ساده 3 نفری می‌تواند تمام دلخوری‌های به وجود آمده را برطرف کرده و مقدمات ورود رونالدو به یونایتد را فراهم کند.

 

رونالدو به منچستر‌یونایتد نمی‌رود چون...

یونایتد مثل رئال پویا نیست

برنامه‌های منچستر‌یونایتد اصلاً در سطح برنامه‌هایی که رئال‌مادرید دارد، نیست. درست است که این فصل شیاطین‌سرخ با قهرمانی در جام اتحادیه و لیگ اروپا تا حدودی توانسته‌اند یک گام رو به جلو بردارند ولی هنوز از آن تیم رؤیایی که سرالکس در اختیار داشت فاصله زیادی دارند. نمونه این سطح اختلاف هم اینکه یونایتد در این فصل به زحمت توانست رتبه ششم لیگ برتر انگلیس را به دست بیاورد و فقط به لطف قهرمانی‌‌اش در لیگ اروپاست که می‌تواند فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. درست است منچستر هنوز هم یکی از بزرگان فوتبال اروپاست ولی مطمئناً بخت زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان نخواهد داشت. این درست همان تضاد برنامه با تیمی مثل رئال‌مادرید است که هر ساله یکی از بخت‌های اصلی فتح لیگ قهرمانان اروپاست و کلاً تیمش را بر محور همین موفقیت می‌چیند. رونالدو با ماندنش در رئال می‌تواند همچنان ویترین افتخاراتش را غنی‌تر از چیزی کند که هست ولی به راه انداختن چنین سناریویی در یونایتد می‌تواند زمان‌بر باشد. حالا با توجه به 32 سالگی، طبیعی است CR7 زمان زیادی برای ساختن چنین سلطنتی که در رئال به راه انداخته، نخواهد داشت. البته نباید این موضوع را هم فراموش کرد بازگشت او به یونایتد می‌تواند محرکی برای به راه افتادن موتور پرافتخارترین لیگ جزیره باشد. ضمن اینکه منچستر هم حالا یکی، دو فصلی می‌شود با هزینه‌های زیاد و خریدن بازیکنان گران‌قیمت دوباره تمایلش برای رسیدن به اوج فوتبال در اروپا را نشان داد. موضوعی که شاید جذابیتی تحریک‌آمیز برای کریس داشته باشد تا بتواند با خیالی راحت‌تر حضور در یونایتد را انتخاب کند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان