//
کدخبر: ۳۵۶۵۷۳ //

تعویض‌های طلایی لیگ؛ یحیی در صدر

ارسلان مطهری و حامد پاکدل را می‌توان ذخیره‌های طلایی لیگ بیست‌ویکم دانست.

تعویض‌های طلایی لیگ؛ یحیی در صدر
به گزارش فرتاک نیوز،

ذخیره طلایی از آن القابی است که کمتر بازیکنی دوست دارد آن را داشته باشد. رسیدن به لقب ذخیره طلایی نیازمند این است که یک بازیکن در تفکرات اصلی سرمربی جایی نداشته باشد و بیشتر روی نیمکت حضور داشته و به عنوان یک منجی به زمین بیاید. اگرچه این اتفاق می‌تواند جذاب باشد اما کمتر بازیکنی به ایفای این نقش علاقه دارد. منجی شدن بازیکنان تعویضی البته یک امتیاز مثبت برای مربیان هم محسوب می‌شود. مربیانی که با یک تصمیم و یک تعویض می‌توانند ورق بازی را برگردانده و تیمشان را به گل یا نتیجه برسانند. برتری در نیمه دوم که ملقب به نیمه مربیان است سهم بیشتری از پیروزی‌ها را نصیب کادرفنی می‌کند. براین اساس یحیی گل‌محمدی را باید یکی از بهترین مربیان در زمینه تعویض دانست. اگرچه در ظاهر تعویض‌های دیرهنگام این مربی در بعضی از موارد مانند دربی به پرسپولیس ضربه زده اما او در کل آمار خوبی در این زمینه دارد. پرسپولیس با زدن 9 گل توسط بازیکنان تعویضی‌اش رکورددار لیگ برتر بوده است.

آلومینیوم اراک در رده دوم قراردارد و 7 بازیکن تعویضی این تیم توانسته‌اند گل بزنند. از این 7 گل، 5 گل در زمان رسول خطیبی و 2 گل در زمان مهدی رحمتی به‌ثمر رسیده است و خطیبی بعد از یحیی گل‌محمدی و محمد ربیعی بهترین تعویض‌ها را انجام داده است. آلومینیوم اراک با زدن 80درصد گل‌هایش در نیمه دوم رکورد عجیبی را از خود به جای گذاشته است. مس رفسنجان با 6 گل بازیکنان تعویضی هم در رده سوم قرار دارد. هوادار تهران تنها تیم لیگ برتری بود که هیچ کدام از بازیکنان تعویضی‌اش نتوانستند گل بزنند. صنعت نفت آبادان هم با زدن 47درصد گل‌هایش در نیمه دوم کمترین گل زده در نیمه مربیان را به خود اختصاص داده است.

در میان بازیکنان باید به ارسلان مطهری و حامد پاکدل به عنوان ذخیره‌های طلایی نام برد که هر کدام 3 گل زده‌اند. بازیکنانی که با وجود این آمار نتوانستند به تفکرات سرمربیانشان برای حضور در ترکیب اصلی راه پیدا کنند. در میان بازیکنان دو گله هم می‌توان به نام‌هایی مانند محمدرضا سلیمانی و فراز امامعلی ( مس رفسنجان)، فرشید باقری (گل‌گهر)، میلاد جهانی (ذوب‌آهن و سپاهان) پیمان رنجبری (پیکان)، میثم مجیدی (آلومینیوم) و عیسی آل‌کثیر(پرسپولیس) اشاره کرد.

در کل نگاهی به دقایق گل‌های به‌ثمر رسیده در لیگ برتر نشان می‌دهد که در دقیقه 75 تا 90 بیشترین تعداد گل به ثمررسیده است. 104 گل زده یعنی حدود 25درصد از گل‌های لیگ در پانزده دقیقه پایانی زده شده است. همچنین حدود 60درصد گل‌های لیگ هم در نیمه دوم بوده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۵۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان