//
کدخبر: ۳۵۶۴۱۰ //

شبیخون پرسپولیس به اردوی زردها؛ خرید از حریف به اندازه ۹ سال!

پرسپولیس در اتفاقی کم سابقه در یک فصل 3 بازیکن از سپاهان به خدمت گرفت.

شبیخون پرسپولیس به اردوی زردها؛ خرید از حریف به اندازه 9 سال!
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس و سپاهان از قطب‌های اصلی فوتبال ایران در دو دهه اخیر محسوب می‌شوند و انتقال بین این دو تیم نه در حد جابه‌جایی بین 2 تیم مطرح پایتخت ولی جزو نقل‌وانتقال‌های پر سر و صدا بوده است. پرسپولیس در طول تاریخ بازیکنانی بیشتر از سپاهان جذب کرده ولی در طی سال‌های اخیر بازیکنانی که مستقیم و غیرمستقیم از پرسپولیس به سپاهان رفتند بیشتر شده بود تا اینکه در لیگ پیش‌رو پرسپولیس 3 بازیکن از سپاهان جذب کرد.

انتقام شیرین پرسپولیس از سپاهان

پوستر باشگاه سپاهان برای دیدار فصل گذشته با پرسپولیس، پوستر جنجالی از آب درآمد. این باشگاه از 3 بازیکن سابق پرسپولیس فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و شهریار مغانلو برای طرح این پوستر استفاده کرد. پرسپولیس در این فصل سروش رفیعی را مجدداً به خدمت گرفت و دانیال اسماعیلی‌فر و گئورکی گولسیانی را هم جذب کرد. سپاهان در اکثر فصول از جمله تیم‌های قدرتمند در بازار نقل‌و انتقالات بوده و به سختی بازیکن از دست داده است و از لیگ سیزدهم تا پیش از این فقط 2 بازیکن به طور مستقیم از سپاهان به پرسپولیس پیوستند. در آغاز لیگ هفدهم، شجاع خلیل‌زاده و در لیگ نوزدهم، سعید آقایی از سپاهان به پرسپولیس آمدند با توجه به این آمار پرسپولیس در این دوره بیش از مجموع 9 فصل قبلی از سپاهان بازیکن گرفته است.

به جز این دو بازیکن، بازیکنان مطرح زیادی هم از سپاهان مستقیماً به پرسپولیس منتقل شدند که جلال حسینی معروف‌ترین آنهاست. محسن بنگر و جلال اکبری هم از جمله بازیکن‌های شاخص سپاهان بودند که به پرسپولیس پیوستند. داود سیدعباسی، عادل کلاه‌کج، رضا محمدی و محمدرضا مهدوی از جمله دیگر بازیکنانی هستند که از سپاهان به مقصد پرسپولیس جابه‌جا شدند.

پرسپولیسی‌های سپاهان

سپاهان هم در تاریخ خود از پرسپولیسی‌های زیادی بهره برده است. ادموند بزیک که در سال‌های قبل از لیگ برتر در پرسپولیس بازی می‌کرد در آغاز لیگ برتر به سپاهان پیوست و با آقای گلی، نقش به سزایی در قهرمانی این تیم داشت. ابراهیم توره هم از جمله دیگر بازیکنانی است که با جدایی از پرسپولیس و پیوستن به سپاهان به قهرمانی رسید. این بازیکن بهترین گلزن سپاهان در تاریخ لیگ برتر است.

مهرداد میناوند هم از جمله چهره‌های جذابی است که از پرسپولیس به سپاهان رفته است. شهاب گردان هم پس از عدم درخشش در پرسپولیس به سپاهان پیوست. شایان مصلح و شهریار مغانلو آخرین بازیکنانی بودند که از پرسپولیس مستقیماً به سپاهان ملحق شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان