//
کدخبر: ۳۵۵۴۳۰ //

مقایسه ۴ بازیکن برتر استقلال و پرسپولیس؛ جنگ ستارگان!

مقایسه عملکرد ترابی با مهدی‌پور، امیری با حسین‌زاده، نعمتی با یزدانی و عالیشاه با یامگا را در این گزارش می‌خوانید.

مقایسه 4 بازیکن برتر استقلال و پرسپولیس؛ جنگ ستارگان!
به گزارش فرتاک نیوز،

در فصل قهرمانی استقلال، مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده نمایشی بهتر از بقیه داشتند. مهدی ترابی و وحید امیری هم ستاره‌های قرمزپوش لیگ بودند. آقای کلین‌شیت فصل، حسین حسینی بود که با توجه به نمایش دور از انتظار دروازه‌بان‌های پرسپولیس، عملکرد او با گوهری و لک فاصله زیادی دارد. لک 2 برابر حسینی اشتباه فردی تاثیرگذار داشت و گوهری هم به طور میانگین 2 برابر حسینی گل خورد. در ادامه مقایسه عملکرد بهترین بازیکنان دو تیم را می‌خوانید.

مهدی مهدی‌پور یا مهدی ترابی؟

بهترین بازیکن استقلال در فصل قهرمانی، مهدی مهدی‌پور بود. مهدی ترابی هم در این فصل نمایشی بهتر از بقیه هم‌تیمی‌هایش داشت و در جدول فنی «متریکا»، جزو 5 بازیکن برتر فصل هم قرار گرفت. ترابی خلاق‌ترین بازیکن فصل بود و به طور میانگین در هر بازی 2.6 موقعیت می‌ساخت. مهدی‌پور هم با توجه به اینکه در دقایق بیشتری بازی کرد، در میانگین نه، ولی در مجموع بیشترین پاس‌کلیدی را بین همه بازیکنان حاضر در لیگ داشت. از آن‌جایی که پرسپولیس بالاترین نرخ بهره‌وری از موقعیت را بین همه تیم‌های لیگ داشت، پاس‌های کلیدی ترابی بیشتر از مهدی‌پور تبدیل به گل شد. در این فصل ترابی علاوه بر 3 گلی که زد و یک پنالتی که گرفت، با 10 پاس‌گل، دومین پاسور برتر فصل بود. از 64 پاس‌کلیدی مهدی‌پور هم 7 پاسش با یک ضربه تبدیل به گل شد. 

 

وحید امیری یا امیرحسین حسین‌زاده؟

در لیگ بیست‌ویکم، وحید امیری فقط یک گل زد و امیرحسین حسین‌زاده با 8 گل، بهترین گلزن استقلال در جریان بازی بود. امیری یک پاس‌گل بیشتر از حسین‌زاده داد. ستاره استقلال که در فاکتورهای شوت و شوت در چارچوب بهترین بازیکن تیمش بود، نزدیک به 2 برابر امیری در هر بازی با شوت دروازه حریفان را تهدید می‌کرد. امیری هم در عملکردهای دفاعی معدل بالاتری از حسین‌زاده داشت. امیری که جزو فعال‌ترین بازیکنان فصل در کار با توپ بود، به طور میانگین در هر بازی نزدیک به 2 برابر حسین‌زاده لمس توپ داشت. هر دو، تکنیکی‌ترین بازیکن تیم‌شان هم بودند؛ امیری با میانگین 1.4 دریبل موفق و حسین‌زاده با متوسط 1.0 دریبل موفق در هر بازی.

 

سیاوش یزدانی یا علی نعمتی؟

در فصلی که استقلال رکورد کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر را شکست، به اندازه‌ای در خط دفاع تغییر داشت که این رکورد تاریخی را نتوان به نام کسی نوشت. در این بین اما، سیاوش یزدانی با حضور در 17 مسابقه، حضور بیشتر و قابل قبولی داشت. علی نعمتی، بهترین مدافع فصل گذشته پرسپولیس هم فقط در 3 بازی بیشتری نسبت به یزدانی حضور داشت تا مقایسه عملکرد این دو، دارای صلاحیت شود. نعمتی که تا پیش از دربی گلی در لیگ برتر نزده بود، راه گلزنی را یاد گرفت و در 7 هفته پایانی 4 گل زد. سیاوش یزدانی یک گل زد و یک پاس‌گل داد. نعمتی در عملکردهای دفاعی و نبردهای یک‌مقابل‌یک، فعال‌تر از یزدانی بود اما مدافع استقلال موفقیت بالاتری در نبردهایش داشت. علی نعمتی در نبردهای هوایی هم بیشتر از یزدانی ضربه سر اول را زد. سیاوش یزدانی با دقت پاس 91.9درصد، دومین بازیکن دقیق فصل بود و در بازی‌سازی از عقب زمین مشارکت پررنگ‌تری داشت.

امید عالیشاه یا کوین یامگا؟

 

امید عالیشاه بعد از مهدی ترابی، برای پرسپولیس بیشترین موقعیت را با پاس‌کلیدی ساخت. او بعد از وحید امیری، دومین بازیکن تکنیکی تیمش بود و بیشترین دریبل موفق را داشت. عالیشاه بیشتر از همه پرسپولیسی‌ها در نیمه زمین حریف خطا گرفت. عملکردی که منجر به یک گل و 4 پاس‌گل شد. کوین یامگا هم برای اثبات توانایی‌هایش در استقلال کمتر از نیم‌ساعت زمان لازم داشت. او در همان اولین حضورش، 2 گل برای استقلال زد. پنالتی‌زن اول استقلال که 2 پنالتی در این فصل برای تیمش گرفت، تنها استقلالی بود که تعداد گل‌های زده‌اش دو رقمی شد. ضربات پنالتی، این شانس را به یامگا داد که شوت در چارچوب و نرخ بهره‌وری بالاتری از عالیشاه داشته باشد. امید هم که حدودا نصفِ دقایق یامگا در این فصل بازی کرد، در خلق موقعیت موثرتر از ستاره خارجی استقلال بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۴۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان