//
کدخبر: ۳۵۵۳۴۳ //

دروازه پرسپولیس مثل جهنم است؛ گل محمدی به فکر باشد

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: حالا که حامد لک از پرسپولیس رفته راحت تر دربارش صحبت می کنم و می گویم که او به خاطر نداشتن یک رزرو خوب به شدت افت کرد و حالا همین خطر در انتظار بیرانوند است.

 دروازه پرسپولیس مثل جهنم است؛ گل محمدی به فکر باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهروز سلطانی پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفت‌وگویی، درباره جدایی حامد لک و اضافه شدن علیرضا بیرانوند به کادر دروازه بانان تیم پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

علیرضا بیرانوند پس از یک فصل ناموفق به پرسپولیس برگشته. شرایطی او را چطور پیش بینی می کنید؟

باید بگویم هرچقدر بازیکنان ایرانی در لیگ های خارجی می توانند مسیر موفقیت را خوب طی کنند دروازه بانان ایرانی به هیچ عنوان موفق نمی شوند.

چرا؟ به چه دلیل این حرف میزنید؟

من خودم مدتی عضو باشگاه بایرلورکوزن آلمان بودم و در طول آن مدت فقط ۲۰ دقیقه توانستم بازی کنم و همیشه نیمکت نشین بودم. چون شرایط تمرینی و بازی در خارج با ایران زمین تا آسمان فرق میکند. سانتر ها فرق می کند، شوت ها فرق می کند و به طور کلی کلاس کار فوتبال اروپا با ایران فرق می کند. البته علیرضا بیرانوند به اروپا رفت تا به لحاظ مالی برایش شرایط بهتری فراهم شود که از این نظر حق داشت اما دروازه بانان ایرانی در اروپا تبدیل به دروازه بانان درجه دو و سه می شوند.

اما الان امیر عابدزاده در اسپانیا بازی می کند و شرایطش هم بد نیست؟

امیر عابدزاده فوتبالش را در همان فضا شروع کرده و از ابتدا با سبک و سیاق فوتبال اروپا آشنا بوده ولی به طور کلی دروازه بانانی که در ایران رشد کرده اند در اروپا موفق نیستند.

جدایی حامد لک را چطور دیدید؟

زمانی که حامد لک دروازه بان پرسپولیس بود وظیفه ما به عنوان پیشکسوت این بود که از او حمایت کنیم. حتی اگر گل بد می خورد هم انتقاد بدی از اونمی کردیم. سعی کردیم به او روحیه بدهیم چون دروازه بان تیم مان بود اما حالا که از پرسپولیس رفته باید بگویم عملکرد خیلی بدی داشت. این موضوع دو دلیل مهم داشت.

چه دلایلی؟ لطفاً در این باره توضیح می دهید؟

یکی این که ما نمی دانیم مربی دروازه‌بانان پرسپولیس با او چطور تمرین می کرد. چون در تمرینات حضور نداشتیم و دوم این بود که حامد لک یک نیمکت نشین قوی پشت سرش نداشت. کسی که به لک نزدیک باشد. وقتی دروازه بان بداند تحت هر شرایطی اگر گل بد یا گل خوب بخورد یا حتی اگر به تمرین نرود فیکس می شود انگیزه اش را از دست می دهد. من هم جای گل محمدی بودم در هر بازی حامد لک را بازی می دادم. چون سابقه خوبی داشت. اما شرایط در پرسپولیس و استقلال متفاوت است.

چطور؟

دروازه بانی در پرسپولیس و استقلال از تیم ملی سخت تر است. من خودم زمانی که درون دروازه تیم ملی می ایستادم خیلی راحت بودم، چون فشاری روی من نبود اما دروازه پرسپولیس برایم مثل جهنم بود. چون اگر یک گل می خوردم فردا از سبزی فروش محله تا رئیس بانکی که آنجا حساب داشتم مرا سوال و جواب می کردند. ضمناً وقتی گوهری نیمکت‌نشین حامد لک می شود طبیعی است که او نگرانی بابت نفر پشت سرش نداشته باشد. ای کاش لک در پرسپولیس می ماند.

به خاطر بیرانوند می گویید؟

بله! چون حالا نگرانی هایی که فصل قبل در رابطه با حامد لک داشتیم در رابطه با بیرانوند در حال تکرار شدن است. اگر لک می ماند هر دوی این دروازه‌بانان شرایط خوبی را در فصل بعد تجربه می‌کردند. چون یک گوشه چشمشان به نیمکت بود که مبادا اشتباه کنند و نیمکت نشین شوند.

در واقع می‌خواهید بگویید باز هم نگران دروازه پرسپولیس هستید؟

صددرصد! ای کاش در این حد فاصل گل محمدی و درویش یک دروازه بان خوب که حداقل ۱۰ درصد کمتر از بیرانوند باشد را به پرسپولیس اضافه کنند. مادامی که بیرانوند رزرو قوی نداشته باشد او هم ضعیف می شود. در حال حاضر بیرانوند با سابقه حضور در جام جهانی و شرایط سنی خوبی که دارد به هیچ عنوان قابل قیاس با گوهری نیست. اصلا گوهری کجا و بیرانوند کجا! البته بیرانوند هم باید یادش باشد هر سالی که دروازه بان سنش بالاتر می‌رود باید تمریناتش را دو برابر کند. ولی بدون رزرو خوب او هم افت خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان