//
کدخبر: ۳۵۴۹۲۶ //

حرف‌های بی پرده با علیرضا محبی؛مرد اول فوتبال کرمانشاه

علیرضا محبی زنگنه را می توان از قدیمی ترین روسای هیات های ورزشی در کرمانشاه دانست. مردی که زمستان سال گذشته برای چهارمین دوره متولی سکان هدایت فوتبال کرمانشاه به دستانش سپرده شد و باوجود اینکه 12 سال ریاستش بر هیات فوتبال را تا حدودی با آرامش پشت سر گذاشته بود، اما طی پنج ماه گذشته شاهد یکی از پرحاشیه‌ترین و پر تنش‌ترین دوران فوتبال این دیار با حضور او بوده ایم.


حرف‌های بی پرده با علیرضا محبی؛مرد اول فوتبال کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

اختلافات هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان و از طرفی تیر انتقاداتی که از هر سو این هیات را به دلیل ضعف عملکردش نشانه رفته، باعث شد تا میزبان محبی زنگنه باشیم و خودش بیشتر در این رابطه برایمان توضیح دهد.

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری در کرمانشاه، درخصوص حواشی ای که طی ماه های گذشته دامن پر مخاطب ترین رشته ورزشی در کرمانشاه را گرفته گفت: انتخابات هیات فوتبال استان دی ماه ۱۳۹۹ برگزار شد که اکثریت اعضای مجمع به من رای دادند و همین سرآغاز اختلافات جدی اداره کل ورزش و جوانان با هیات شد، چراکه مدیرکل این اداره روی انتخاب برادرش کار کرده بود، اما رای نیاورد.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش های زیادی که مدیرکل ورزش و جوانان به منظور جمع کردن رای برای برادرش داشت و حتی در جلسه ای که با حضور طیب صفری(دبیر کنونی هیات)، ساسان سهامی(دبیر پیشین هیات)، مجتبی جوهری(مدیرکل اسبق ورزش و جوانان) و جلال عزیزی(معاون ورزش و جوانان) برگزار شد، اعلام کرد که تنها دو روز برای انتخاب برادرش رایزنی کرده و توانسته یازده رای بگیرد و اگر انتخابات عقب می افتاد، قطعا رای های بیشتری جمع می کرد.

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه ادامه داد: تصور این بود که برادر مدیرکل در این انتخابات پیروز می شود و حتی خود را برای برگزاری یک جشن مهیا کرده بودند که این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه اختلافات بین اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال از سال ۱۳۹۸ شروع شده بود، گفت: از این سال به بعد پولی به هیات ندادند و در این سال که تیم کرمانشاه را به مسابقات المپیاد استعدادهای بدتر اعزام کردیم و حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه شد، با کلی دوندگی و رفت و آمد ۵۵ میلیون تومان آن را پراخت کردند. از سال گذشته هم که دیگر هیچ بودجه ای نگرفته ایم و هر چکی که نام هیات فوتبال پای آن باشد را امضا نمی کنند. با اینحال از روش های مختلفی همچون مسائل مالی تلاش می کنند تا برایمان مشکل ایجاد کنند.

محبی زنگنه با ادامه دار خواندن مشکلاتی که از زمان انتخابات هیات فوتبال شکل گرفته تاکنون، گفت: این موضوع باعث شده تا اداره کل ورزش و جوانان هیچکدام از زمین های چمن را در اختیار هیات های ما قرار ندهد و طبق ماده ۸۸ و ۲۷ به بخش خصوصی واگذار کند. این مشکل بویژه در سه شهرستانی که به برادر مدیرکل رای نداده بودند بیشتر دیده می شود.

وی به دخالت های اداره کل ورزش و جوانان استان در عزل و انتصاب روسای هیات های فوتبال شهرستان ها اشاره کرد و عنوان کرد: براساس آیین نامه ها عزل و نصب روسای هیات ها تنها بر عهده هیات استان است و روسای تربیت بدنی شهرستان ها تنها می توانند گزینه معرفی کنند و حق جابجایی ندارند، با اینحال پس از انتخابات شاهد دخالت هایی بودیم و حتی در یک مورد کار به دستگاه قضایی کشیده شد و در نهایت خودشان عقب نشینی کردند.

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه به مشکلات مالی این هیات اشاره کرد و گفت: اختلافاتی که با اداره کل ورزش و جوانان داریم باعث شده تا روسای هیات های ما با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاداتی که نسبت به تاخیر برگزاری جلسه انتخاب نواب این هیات علیرغم گذشت پنج ماه از انتخابات شده، گفت: بارها به فدراسیون نامه دادیم که زمان برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب نواب را برایمان مشخص کند که به دلیل آشفتگی های فعلی آن هنوز تعیین نکرده و از طرفی باتوجه به اینکه اساسنامه جدید هیات ها تصویب شده، منتظر ابلاغ آن به استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به مشکلات زیرساختی که فوتبال کرمانشاه با آن دست به گریبان شده گفت: در حال حاضر تنها سه مجموعه ۱۵ خرداد، انقلاب و آزادی را برای تیم هایمان داریم که زمین ۱۵ خرداد مشکلات زیادی دارد؛ از جمله اینکه دروازه های آن بصورت استاندارد مقابل هم نصب نشده اند، امکانات و آب ندارد و ... .  

محبی یادآورشد: زمانی مسئولین اداره کل ورزش و جوانان اعلام کردند که این زمین آماده میزبانی از مسابقات فینال حذفی جام خلیج فارس است که تنها در حد یک شعار بود، چراکه نماینده فدراسیون، آقای جلال مرادی از داوران مطرح و پیشکسوت کشورمان، در بازدید از این مجموعه لیست سیاهه ای از مشکلات این زمین از جمله ۱۵ ایراد گرفت. شرایط کنونی این زمین هم بگونه ای است که هیچ تیمی حاضر نیست در آن بازی داشته باشد. مجموعه ورزشی انقلاب شرایط بهتری دارد، اما فضای رختکن ندارد.

وی افزود: متاسفانه در بحث زمین های چمن مصنوعی هم مشکلاتی داریم، ازجمله زمین چمن شماره دو مجموعه ورزشی آزادی یکی از بدترین انواع چمن های مصنوعی را در آن بکار گرفته اند، موضوعی که کارشناسان این حوزه به آن معترف هستند و از طرفی مدام باعث آسیب دیدگی بویژه از ناحیه زانو برای کودکانی که در آن تمرین می کنند، می شود.

محبی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکدام از زمین های کرمانشاه از نظر روشنایی استانداردهای لازم را ندارند، افزود: جای تاسف دارد که در شهری کوچک همچون کامیاران باید زمین چمن با روشنایی استاندارد باشد، اما در کلانشهر کرمانشاه یک زمین استاندارد نداریم و مدام برای میزبانی هایمان دچار مشکل شویم و هربار با پادرمیانی هیات، فدراسیون به تیم هایمان اجازه می‌دهد که میزبان تیم های دیگر باشند.

رئیس هیات فوتبال استان ادامه داد: پس از تهدیدات مکرری که برای گرفتن میزبانی ها از کرمانشاه داشتیم و پیگیری های متعدد، سرانجام اداره کل ورزش و جوانان پذیرفت تا روشنایی زمین چمن شماره یک آزادی را تاحدودی ارتقا دهد و سرانجام میزان روشنایی این زمین از ۹۴ لوکس به ۴۰۰ لوکس رسید، درحالیکه استاندارد آن در ایران ۸۰۰ و در استادیوم های دنیا ۱۲۰۰ لوکس است.

وی درخصوص نحوه انتخاب پیمانکار برای این پروژه هم گلایه ای داشت و افزود: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی باید پیمانکار را از طریق مناقصه مشخص و خود نیز با پیمانکار تسویه حساب کند، اما پیمانکار از طریق مناقصه انتخاب نشد و از طرفی اداره کل ورزش مبلغی را به حساب هیات واریز کرده که برای پرداخت به پیمانکار است، اما هیچ نامه رسمی از سوی اداره کل به ما ابلاغ نشده که این پول در چه محلی صرف شود و اگر ما بدون چنین ابلاغی بخواهیم آن را به پیمانکار بدهیم، بعدا از نظر حسابرسی برایمان مشکل ساز خواهد شد.

محبی در ادامه با تاکید براینکه متاسفانه اداره ورزش و جوانان در نگهداری زمین های ورزشی عملکرد خوبی نداشته، در پاسخ به این سوال که مگر نگهداری از زمین های ورزشی بر عهده هیات فوتبال و بهره بردار نیست، گفت: طبق ماده ۸۸ تمام زمین ها را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و در حال حاضر هیچکدام از زمین ها در اختیار هیات نیست که بخواهد از آنها نگهداری داشته باشد.

وی به احداث تعداد قابل توجهی زمین چمن در مناطق مختلف استان از جمله ۱۵ زمین در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با وجود این تعداد زمین بازهم مشکل تامین فضا برای تمرین مدارس فوتبال و تیم های باشگاهی داریم، چراکه برخی از آنها زیرساخت های رفاهی لازم همچون رختکن و سرویس بهداشتی را ندارند و از طرفی واگذار شده اند.

محبی به انتقادات زیادی که این روزها متوجه عملکرد هیات فوتبال استان شده اشاره کرد و گفت: وقتی شرایط حمایت متولی اصلی ورزش استان از فوتبال اینگونه است و از طرفی هیچ اسپانسری هم برای کمک به این رشته پای کار نمی آید، چه باید کرد؟ با اینحال یکی از مشکلاتی هم که با آن دست به گریبان بوده ایم، ضعف در ارائه گزارش عملکرد بوده که بدنبال مرتفع کردن آن هستیم‌.

رئیس هیات فوتبال استان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی تقابل این هیات و پیشکسوتان فوتبال استان هم گفت: خودم از پیشکسوتان فوتبال هستم و به همه پیشکسوتان فوتبال استان ارادت دارم‌. با همه اینها تعدادی از این پیشکسوتان علیرغم اینکه اینکه دوستان خوبی هستند، اما اهل کار کردن نیستند و یکی از آنها که اکنون در تقابل با هیات قرار گرفته، زمانی ریاست یکی از شهرستان ها را برعهده داشت که متاسفانه فوتبال آنجا را به نابودی کشاند و اکنون با حضور رئیس جدید، فوتبال این شهرستان جان گرفته است.

تیرماه سال گذشته بود که استاندار پیشین کرمانشاه در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، از دستاوردهای دیداری که آن روزها با رئیس فدراسیون وقت داشت، سخن گفت و اعلام کرد: "طبق رایزنی هایی که داشتیم، قرار براین شد که حدود 10 هکتار زمین را برای احداث آکادمی فوتبال در اختیار فدراسیون قرار دهیم و  بحث سرمایه گذاری نیز با خود  آنها خواهد بود."

وی آن زمان از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان خواست تا به منظور شکوفایی فوتبال کرمانشاه، پیگیر احداث این پروژه باشند، اما علیرغم گذشت یک سال هیچ  خبری از آن نشد و حالا رئیس هیات فوتبال استان در پاسخ به سوالی در این رابطه به خبرنگار گفت: طبق قول مسئولین ورزش استان قرار بر این بود که این زمین در دهکده المپیک برای احداث آکادمی فوتبال در اختیار فدراسیون مربوطه قرار گیرد و حتی ما پیشنهاد دادیم که با توجه به چهار فصل بودن آب و هوای قصرشیرین آن را در این شهرستان احداث کنند، اما اداره کل موافقت نکرد و اعلام کردند که می خواهند در دهکده المپیک اجرایی شود.

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه عنوان کرد: ما منتظر بودیم که اداره کل ورزش و جوانان استان طی نامه نگاری محل زمین در نظر گرفته را برای ما مشخص کند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و علیرغم اینکه ما پیگیر شدیم، با این وجود این طرح ابتر ماند.

وی در پایان این گفت و گو در پاسخ به سوالی در این رابطه که به چهار سال ریاستش در فوتبال کرمانشاه چه نمره ای می دهد، گقت: باتوجه به امکانات و زیرساخت هایی که داشته ایم، نمره ۱۸ می گیرم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان