//
کدخبر: ۳۵۴۷۴۱ //

لیگ یک/ بازی ویستا با ملوان به نفع پایین جدولی‌ها

بازی‌های همزمان هفته پایانی لیگ یک طوری رقم خورد خورد که ویستاتوربین تهران به لیگ دسته دوم سقوط کند و رایکا و سایپا در این لیگ ماندگار شوند.


لیگ یک/ بازی ویستا با ملوان به نفع پایین جدولی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

لیگ فشرده و نفسگیر آزادگان بالاخره به پایان رسید. سومین تیم سقوط کننده به لیگ دو و قهرمان این فصل دسته اول در انزلی و در بازی ملوان- ویستاتوربین مشخص شد. با شکست ویستا دو گزینه جدی سقوط دیگر یعنی سایپا و رایکا پیش از پایان بازی‌های‌شان نفس راحتی کشیدند و در لیگ یک ماندگار شدند. هفته سی و چهارم هم عجایب خاص خود را داشت و سه بازی به علت شرکت نکردن تیم‌های میهمان لغو شد!

*ماشین سازی ۱-شاهین ۲؛ جدال برای آخر نشدن

در یکی از کم اهمیت‌ترین بازی‌های هفته پایانی لیگ یک دو تیم سقوط کرده ماشین‌سازی و شاهین شهرداری بوشهر در جدال خداحافظی با لیگ آزادگان به مصاف هم رفتند که کار با برتری بوشهری‌ها به پایان رسید. با این نتیجه ماشین سازی با دوازده امتیاز هجدهم و شاهین با کسب پانزدهمین امتیاز خود در رده هفدهم جای گرفت و هر دو تیم سقوط کرد‌ند.

*خیبر۰ - مس ۲؛ ۷۰ امتیاز برای قهرمانی کافی نبود

در یکی از بازی‌های حساس هفته پایانی که برای قهرمانی اهمیت بسیار زیادی داشت، خیبر از شاگردان فرزاد حسین‌خانی میزبانی کرد‌. کرمانی‌ها که پس از صعود دنبال کسب عنوان قهرمانی بودند با توپ پر به زمین آمدند تا با لغزش احتمالی ملوان ربان‌های جام را نارنجی رنگ کنند اما این پیروزی و هفتاد امتیازی شدن مس کرمان نیز برای قهرمانی کافی نبود تا دوئل نفسگیر مس و ملوان سرانجام در هفته سی‌وچهارم پایان یابد. عارف زینلی در دقیقه ۴۴ و میثم آقایی در دقیقه ۴+۹۰ گل‌های مس را به ثمر رساندند. مس اگرچه نتوانست قهرمان شود اما به سومین تیم کرمانی لیگ برتر تبدیل شد و از همین حالا برای بستن تیمی خوب برای بازی در سطح اول فوتبال کشور تلاش خواهد کرد. خیبر خرم آباد نیز ۵۹ امتیازی باقی ماند و در رده چهارم به کار خود پایان داد.

*شمس آذر۲- رایکا ۰؛ بابلی‌ها با شکست ویستا ماندگار شدند

در یکی دیگر از بازی‌های حساس انتهای جدول شمس آذر قزوین میزبان رایکا بابل بود. رایکایی‌ها که هفته‌های زیادی در منطقه سقوط قرار داشتند و در هفته پایانی نیز مغلوب شدند علی‌رغم این باخت به دلیل پیروزی ملوان بر ویستاتوربین با یک امتیاز بیشتر و با ۳۸ امتیاز در رده پانزدهم جای گرفتند و از سقوط گریختند.

*خوشه طلایی ۳- قشقایی۲؛ کاکوها هم با شکست ویستا لیگ یکی ماندند!

بازی تیم مدعی ملوان در هفته آخر با ویستاتوربین که یکی از گزینه‌های سقوط بود بسیار به سود دیگر تیم‌های پایین جدولی شد. یکی دیگر از تیم‌هایی که احتمال داشت سقوط کند قشقایی شیراز بود. قشقایی در یک بازی پر گل در حالی که بازی به تساوی دو بر دو نیز کشیده شده بود با دریافت گل سوم شکست خورد اما باخت دو تیم ویستا و رایکا سبب شد کاکوها با ۳۹ امتیاز و در رده چهاردهم به کار خود پایان دهند.

*سایپا ۲- شهرداری همدان ۱؛ بقای خودروسازان با درخشان

سایپا که پس از سقوط به لیگ یک در سراشیبی سقوط به لیگ دو هم قرار گرفته بود در هفته‌های پایانی لیگ آزادگان با آوردن حمید درخشان برای بقا تلاش می‌کرد‌. پیروزی دو بر یک نارنجی‌پوشان در ورزشگاه دستگردی سبب شد آنها بدون اما و اگر در لیگ یک بمانند. سایپا با ۴۰ امتیاز و در رده سیزدهم به کار خود پایان داد. شهرداری همدان نیز با ۴۳ امتیاز نهم شد.

*ملوان ۱- ویستاتوربین ۰؛ اشک شاگردان بلادی درجشن قهرمانی لیگ

قرعه سخت ویستا برای هفته‌های پایانی سبب شد آنها شرایط پیچیده‌ای را تجربه کنند. گرچه این تیم تهرانی همه توان خود را مقابل تیم قهرمان و صعود کرده این فصل به کار گرفت اما نتوانست تک گل خورده را جبران کند تا این تیم در شب جشن قهرمانی انزلی‌چی‌ها غم سقوط را بچشد.

*سه بازی هفته پایانی لغو شدند!

سه مسابقه مس شهر بابک- استقلال خوزستان، پارس جنوبی جم- شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی و آرمان گهر لغو شد تا کمیته انضباطی برنده را تعیین کند‌. تیم‌های استقلال خوزستان، شهرداری آستارا و آرمان گهر سیرجان با توجه به اینکه بازی هایشان تاثیر زیادی در جدول مسابقات نداشت و در کورس سقوط و همچنین تعیین قهرمان هم موثر نبودند، به ترتیب به شهربابک، جم و اهواز نرفتند تا به طرز عجیبی 3 مسابقه از هفته پایانی برگزار نشود!

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان