//
کدخبر: ۳۵۳۰۲۵ //

آخرین ماموریت پرسپولیس در پایان یک فصل بد/ عدد جادویی «۲» را حفظ کن!

شاید یکی از چالش‌های پرسپولیس در این دوهفته پایانی، حفظ میانگین بالای 2امتیاز از هر بازی باشد

آخرین ماموریت پرسپولیس در پایان یک فصل بد/ عدد جادویی «2» را حفظ کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

  پرسپولیس عنوان قهرمانی لیگ برتر را از دست داده و این هفته‌های پایانی برای سرخپوشان، با غمی جانکاه سپری می‌شود. آنها که در این چند سال عادت کرده بودند در هفته‌های پایانی برای قهرمانی بجنگند یا حتی از جامی که چند هفته زودتر گرفته‌اند لذت ببرند، امروز حال و هوای متفاوتی دارند. پرسپولیس 2 بازی پایانی فصلش را باید برابر 2 تیم قعرنشین جدول یعنی پدیده مشهد و فجرسپاسی شیراز برگزار کند. آنها البته کمی هم نگران تثبیت نایب‌قهرمانی خود هستند؛ جایگاهی که از سوی سپاهان تهدید می‌شود. با این حال از پرسپولیس انتظار می‌رود با وجود از دست رفتن جام، لیگ بیست‌ویکم را در وضعیت آبرومندانه‌ای به پایان برساند.

شاید یکی از چالش‌های پرسپولیس در این دوهفته پایانی، حفظ میانگین بالای 2امتیاز از هر بازی باشد. طبیعتا این تیم در 5 سال گذشته به‌عنوان قهرمان لیگ برتر حدنصاب خوبی از خود به‌جا گذاشته بود. سرخپوشان در لیگ شانزدهم که نخستین جام‌شان را گرفتند، صاحب 66امتیاز شدند و این یعنی آنها به معدل 2.2امتیاز از هر بازی دست یافتند. در لیگ هفدهم پرسپولیس با 64امتیاز قهرمان شد و معدل 2.13را به جا گذاشت. سومین و آخرین قهرمانی برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس در لیگ هجدهم با 61امتیاز رقم خورد؛ یعنی میانگین 2.03امتیاز از هر مسابقه. در لیگ نوزدهم زوج کالدرون و گل‌محمدی با 67امتیاز جام گرفتند که بالاترین رکورد پرسپولیس بود. این 67امتیاز در لیگ بیستم هم تکرار شد که میانگین 2.23 را نشان می‌داد.

امروز پرسپولیس از 27بازی صاحب 54امتیاز است و این یعنی آنها دقیقا میانگین 2امتیاز از هر مسابقه را کسب کرده‌اند. احتمالا نتیجه بازی نیمه‌تمام سرخپوشان برابر تراکتور، 3 بر صفر به نفع این تیم تمام خواهد شد و پرسپولیس می‌تواند روی 57امتیاز از 28بازی حساب کند. به این ترتیب شاگردان یحیی گل‌محمدی از 2 بازی آخر 3امتیاز می‌خواهند تا به عدد60 برسند و میانگین کسب 2امتیاز از هر بازی را به ثبت برسانند؛ سنتی که در 5سال گذشته وجود داشته و امروز هم می‌تواند به‌رغم از دست رفتن قهرمانی حفظ شود. در این صورت پرسپولیس به دومین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که از هر بازی به‌طور متوسط 2امتیاز می‌گیرد، اما قهرمان نمی‌شود. فصل گذشته چنین اتفاقی برای سپاهان رخ داد و تیم محرم نویدکیا با وجود کسب نتایج درخشان، پشت سد خود پرسپولیس باقی ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان