//
کدخبر: ۳۵۲۹۰۳ //

آمار درخشان فرهاد مقابل آلترناتیوها؛ ۳۰ امتیاز از ۳۶ امتیاز ممکن

سرمربی استقلال ضمن شکست‌ناپذیری در مقابل سرمربیان استقلالی شاغل در لیگ برتر، موفق به کسب 30 امتیاز در دیدارهای مستقیم با آن‌ها شد.

آمار درخشان فرهاد مقابل آلترناتیوها؛ 30 امتیاز از 36 امتیاز ممکن
به گزارش فرتاک نیوز،

حضور پرشمار بازیکنان سابق استقلال در کسوت سرمربی تیم‌های مختلف لیگ برتری یکی از نکات جالب‌توجه بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود. به طوری‌که از میان 16 تیم لیگ برتری به غیر از استقلال که هدایت آن برعهده فرهاد مجیدی است، 7 تیم دیگر هم با استقلالی‌های سابق به عنوان سرمربی تیم‌شان همکاری داشتند.

ناک‌اوت ژنرال، نکو و منصوریان

امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و علیرضا منصوریان سه استقلالی سابق به شمار می‌روند که رابطه چندان حسنه‌ای با فرهاد مجیدی ندارند و حتی نام‌شان به عنوان آلترناتیو نیمکت استقلال هم همواره مطرح بوده است. هر چند که قلعه‌نویی و منصوریان تجربه حضور روی نیمکت استقلال را دارند و نکونام هم بارها نامش در یک‌قدمی نیمکت آبی‌ها شنیده شده است.

فرهاد مجیدی در مصاف با گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان که هدایت‌شان برعهده قلعه‌نویی، نکونام و منصوریان بود، با انگیزه‌ای مضاعف حاضر شد و به دنبال آن بود در دوئل رودررو آلترناتیوهای خود را شکست بدهد.

مجیدی مقابل گل‌گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست هر 6 امتیاز ممکن را به دست بیاورد (هر چند بازی رفت در زمین مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید اما پرونده جنجالی بازیکن گابنی گل‌گهر باعث تغییر نتیجه به سود استقلال شد). سرمربی استقلال در مقابل جواد نکونام و فولاد خوزستان هم برتری مطلق داشت و آبی‌پوشان هر 6 امتیاز دیدار رفت و برگشت خود در لیگ بیست‌ویکم برابر فولاد خوزستان را به‌دست آوردند.

سرمربی استقلال در مصاف با تیم صنعت‌نفت در آبادان 2 امتیاز را از دست داد اما شکست‌ناپذیر بود و در بازی برگشت که جنجال بزرگی هم میان منصوریان و مجیدی شکل گرفت، فرهاد مجیدی توانست همبازی خود را شکست بدهد تا در مقابل علیرضا منصوریان هم 4 امتیاز ارزشمند را به کسب کرده باشد.

فرهاد مجیدی با این وصف در مقابل 3 رقیب اصلی خود که از آن‌ها به عنوان آلترناتیو یاد می‌شد، توانست 16 امتیاز از 18 امتیاز ممکن را به دست بیاورد.

12 امتیاز شیرین مقابل عنایتی و سیدعباسی

رضا عنایتی و داوود سیدعباسی، دو استقلالی سابق دیگر هم در کسوت سرمربی رقیب مقابل تیم سابق‌شان قرار گرفتند. عنایتی در نقش سرمربی هوادار و سیدعباسی در نقش سرمربی پدیده (شهرخودرو).

استقلال در مجموع 4 بازی رفت و برگشت خود مقابل هوادار و پدیده (شهرخودرو) موفق شد 12 امتیاز کامل را کسب کند تا فرهاد مجیدی در مصاف با دو سرمربی استقلالی دیگر حاضر در لیگ بیست‌ویکم، رکوردی خوب از خود به جای بگذارد و حداکثر امتیاز را به‌دست آورد.

ناکامی فرهاد مقابل خطیبی و رحمتی

فرهاد مجیدی برخلاف موفقیتی که برابر چهره‌های نامداری چون امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و علیرضا منصوریان داشت، در حالی لیگ بیست‌ویکم را به پایان خواهد رساند که دو سرمربی استقلالی را نتوانست شکست بدهد. شاگردان مجیدی در بازی رفت مقابل آلومینیوم اراک برابر شاگردان رسول خطیبی متوقف شدند و خطیبی توانست در مقابل تیم سابق خود امتیاز ارزشمندی را کسب کند و در مقابل فرهاد مجیدی شکست‌ناپذیر بود. در دوئل برگشت استقلال-آلومینیوم، یک چهره استقلالی دیگر روی نیمکت تیم اراکی بود و مهدی رحمتی هم توانست از استقلال امتیاز بگیرد تا او هم در لیگ بیست‌ویکم در مقابل مجیدی شکست نخورده باشد و اولین امتیاز خود در کسوت سرمربی را در مقابل استقلال به‌دست آورد.

دوئل انتقامی که شکل نگرفت

نفت مسجدسلیمان یکی از تیم‌های پرتغییرات لیگ بیست‌ویکم بود. آن‌ها فصل را با فراز کمالوند آغاز کردند، سپس حمیدرضا عبداللهی در مقطعی کوتاه سرمربی این تیم شد و محمود فکری به عنوان جانشین عبداللهی روی کار آمد و نتایج ضعیف به‌دست آمده با فکری باعث شد تا محمدرضا مهاجری در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ویکم به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان انتخاب شود.

فرهاد مجیدی و استقلال در بازی رفت در شرایطی مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند که دوئل با فراز کمالوند یا محمود فکری می‌توانست دوئلی انتقامی و جذاب شود، آبی‌پوشان اما در برهه‌ای مقابل نفت صف‌آرایی کردند که هدایت این تیم برعهده حمیدرضا عبداللهی بود و آن مسابقه با برتری 3 گله شاگردان مجیدی به پایان رسید. استقلال در هفته پایانی لیگ برتر مقابل نفت مسجدسلیمان قرار خواهد گرفت، محمدرضا مهاجری اما سکان هدایت نفتی‌ها را برعهده دارد تا این‌گونه رویارویی فرهاد مجیدی مقابل فراز کمالوند یا محمود فکری میسر نشود.

سرمربی استقلال در مجموع لیگ بیست‌ویکم در 12 مسابقه مقابل سرمربیان استقلالی شاغل در لیگ برتر قرار گرفت که توانست آمار درخشان و فوق‌العاده 9 برد و 3 تساوی را در کارنامه خود به ثبت برساند و عملکردی موفق را در مقابل همبازیان سابق و چهره‌هایی که نام‌شان به عنوان آلترناتیو نیمکت استقلال همواره مطرح بوده است را از خود به جای گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان