//
کدخبر: ۳۵۲۲۲۵ //

صانعی: زیر بار حرف مدیران غیرورزشی مس نرفتم/ تیمداری در فوتسال نفعی ندارد

سرمربی سابق مس سونگون می گوید دلیل قطع همکاری‌اش با این باشگاه، دخالت مدیران غیرورزشی در تصمیم‌های او بود.

صانعی: زیر بار حرف مدیران غیرورزشی مس نرفتم/ تیمداری در فوتسال نفعی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی صانعی در اتفاقی عجیب طی سه ماه گذشته با دومین تیم تحت هدایت خود نیز قطع همکاری کرد. صانعی کمتر از یک ماه قبل با مس سونگون، نایب قهرمان لیگ فوتسال قرارداد امضا کرد تا جانشین بی‌غم در این تیم شود. همکاری صانعی و مس ادامه پیدا نکرد و او به دلیل اختلاف با مدیران مس سونگون از سمتش کناره‌گیری کرد. صانعی حدود 2 ماه پیش هم از سرمربیگری تیم ملی جوانان استعفا داده بود، آن هم در شرایطی که مدت حضورش روی نیمکت این تیم به سه ماه نکشیده بود.

این مربی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قطع همکاری با مس سونگون گفت: زمانی که با مس قرارداد بستم، مدیری ورزشی و با اخلاق به نام کافی را در این تیم می‌شناختم و طرف حساب قراردادم با مس سونگون نیز این مدیر بود. ما تیم خوبی را می‌توانستیم ببندیم اما متاسفانه دخالت مدیران غیرورزشی در باشگاه باعث به وجود آمدن اختلاف نظر شد. من هم مربی‌ای نیستم که زیر بار هر حرفی بروم و اصول و عقاید خودم را دارم. مدیران غیرورزشی مس سعی داشتند که از بازیکنان و مربیان بومی بیشتر استفاده شود اما برنامه من، بستن تیمی برای رسیدن به هدف باشگاه مس سونگون یعنی قهرمانی در لیگ فوتسال بود.

وی ادامه داد: البته خوشحالم که این اتفاق زودتر رخ داد زیرا هم مربی بعدی مس می تواند تیمش را با سلیقه خود ببندد و هم اگر قرار بود این اتفاق دو ماه دیرتر رخ دهد، مس و من وارد حاشیه می‌شدیم. به هر حال هر کسی سلیقه و تفکراتی دارد و در این مقطع زمانی، تفکرات و عقاید من با مدیران غیرورزشی که سعی داشتند در کارهای تیم مس دخالت کنند، یکی نبود. یکسری از اتفاقات طبیعی است که در هر مجموعه‌ای رخ دهد زیرا ممکن است مربی یا مربیانی وجود داشته باشند به هر قیمتی خیلی کارها را انجام دهند اما من کسی نیستم که زیر بار حرف‌ها و اتفاقاتی بروم که خلاف عقیده و تفکراتم است.

سرمربی سابق مس سونگون درباره اختلاف نظر با مدیران در خصوص جذب بازیکنان مدنظرش گفت: اختلافی وجود نداشت و روند جذب بازیکن به خوبی داشت پیگیری می‌شد. بیشتر بازیکنان مس قراردادی یک ساله داشتند و بازیکنانی مثل سعید مومنی و محمدحسین درخشانی قصد این را داشتند که به دلیل مشکلات خانوادگی از تیم جدا شدند. همچنین بازیکنانی که ما با آن‌ها برای پیوستن به مس صحبت کردیم، هنوز قراردادشان در هیات فوتبال ثبت نشده تا شاید مربی بعدی بخواهد با سلیقه خودش یارگیری کند.

صانعی در خصوص ادامه همکاری حسین شمس با مس نیز عنوان کرد: او هم قرار بود با باشگاه مس قطع همکاری کند و فکر می‌کنم تاکنون این اتفاق رخ داده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در خصوص انصراف بسیاری از تیم‌ها از تیمداری در لیگ برتر فوتسال توضیح داد: هزینه‌های جاری تیم‌ها مثل سفر به شهرهای دیگر، محل اسکان و هزینه رفت و آمد زیاد است و روز به روز هم زیادتر می‌شود. پخش تلوزیونی در فوتسال ضعیف است و همین باعث می‌شود هزینه‌هایی که انجام می‌شود برنگردد. به تازگی لیگ قهرمانان آسیا هم لغو شد و حتی تیم‌های اول و دومی هم که انگیزه حضور در این مسابقات و درآمدزایی از این طریق را داشتند از تامین پول از این راه محروم شدند. با تعطیلی لیگ قهرمانان آسیا، نه دیگر دلخوشی برای تیم‌های بالای جدولی وجود دارد و نه تیم‌های میانه و انتهای جدولی دلخوشی برای تیمداری و برگرداندن هزینه‌های انجام شده‌شان در لیگ فوتسال دارند. با شرایط به وجود آمده، تیمداری در لیگ فوتسال نفعی ندارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان