//
کدخبر: ۳۵۱۹۷۱ //

رقابت جذاب ۳ بازیکن برای کسب عنوان آقای گلی

3 بازیکن خارجی لیگ، رقابت جذابی برای آقای گلی این فصل دارند.

رقابت جذاب 3 بازیکن برای کسب عنوان آقای گلی
به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از مهم‌ترین عناوین فردی در لیگ برتر فوتبال ایران، عنوان آقای گلی است که همواره در هر فصل رقابت نزدیکی میان مدعیان برای تصاحب کفش طلا در جریان است و در لیگ بیست‌ویکم هم این رقابت در جریان بوده و گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای مس رفسنجان در آستانه رسیدن به عنوان آقای گلی فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران است.

منشا، هفتمین آقای گل خارجی لیگ برتر؟

گادوین منشا با 13 گل زده هفته‌هاست که صدر جدول گلزنان لیگ برتر ایران را در اختیار خود دارد. منشا این رکورد ویژه را به لطف مهارت بالای خود در گل زدن از روی نقطه پنالتی به دست آورده، چرا که 7 گل مهاجم نیجریه‌ای مس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

دنیل اولروم، عمادرضا، لوسیانو ادینیو، کی‌روش استنلی، لوسیانو پریرا و شیخ دیاباته بازیکنان خارجی هستند که در لیگ ایران توانسته‌اند آقای گل شوند و منشا این فرصت را دارد که در پایان لیگ بیست‌ویکم به جمع این نفرات اضافه شود.

مهاجم مس رفسنجان البته در هفته‌های اخیر سیر نزولی در روند گلزنی‌اش داشته، به طوری‌که او در 10 بازی اخیر مس، تنها 3 بار موفق به گلزنی شده اما تعلل رقبا و البته درخشش او در ابتدای فصل، جایگاه مطمئنی را برای منشا در صدر جدول گلزنان ساخته است.

پنجمین لیگ با آقای گلی استقلالی؟

کوین یامگا در ابتدایی که توسط استقلال جذب شد، به عنوان یک وینگر راست و حتی مدافع راست به جمع آبی‌پوشان آمد اما در بخش مهمی از لیگ بیست‌ویکم در فاز تهاجمی استقلال به کار گرفته شد و توانست شم بالای گلزنی خود را نشان بدهد. یامگا در این فصل توانسته 10 گل بزند که 5 گل او از روی نقطه پنالتی بوده و در حال حاضر جدی‌ترین تعقیب‌کننده منشا است.

ستاره فرانسوی استقلال نتوانسته روزهای درخشان خود در نیم‌فصل نخست را تکرار کند و در نیم‌فصل دوم تنها 3 بار در 11 مسابقه برای آبی‌ها موفق به گلزنی شده است. یامگا در صورت درخشش در 3 بازی پایانی فصل می‌تواند به منشا نزدیک شود و جایگاه او را در صدر جدول گلزنان بگیرد.

رضا عنایتی (2 فصل متوالی)، آرش برهانی و شیخ دیاباته بازیکنانی استقلالی هستند که در لیگ برتر سابقه آقای گلی دارند و یامگا این فرصت را دارد تا پنجمین آقای گل استقلالی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران شود.

حمله شیمبا به رکورد انصاری‌فرد و طارمی

مهاجم کهنه‌کار فولاد کماکان یکی از آماده‌ترین مهاجمان لیگ برتر فوتبال ایران است. لوسیانو پریرا در 38 سالگی در کورس آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد و با 9 گل زده، امیدوار است بتواند در 3 بازی باقی‌مانده فصل خود را به منشایِ صدرنشین برساند و برای دومین‌بار تجربه آقای گلی را به دست بیاورد.

پریرا در لیگ هجدهم مشترکاً با کی‌روش استنلی توانست عنوان آقای گلی لیگ برتر را با به ثمر رساندن 16 گل به دست بیاورد اما این عنوان می‌تواند با گذر از منشا و یامگا برای لوسیانو پریرا به دست آید. البته که احتمال وجود دارد که به مانند لیگ هجدهم، مجدداً آقای گلی مشترک نصیب دو مهاجم خارجی لیگ شود و منشا و پریرا مشترکاً کفش طلای لیگ بیست‌ویکم را به دست آورند.

کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی بازیکنانی هستند که در لیگ برتر توانسته‌اند 2 بار عنوان آقای گلی را تجربه کنند و لوسیانو پریرا در فصل جاری شانس رسیدن به رکورد این دو مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را دارد. بالاتر از رکورد انصاری‌‎فرد و طارمی، رضا عنایتی مهاجم سابق ابومسلم و استقلال حضور دارد که توانسته 3 بار عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست بیاورد.

ضعیف‌ترین آقای گلی تاریخ لیگ؟

ادموند بزیک مهاجم تیم فوتبال سپاهان در دومین دوره لیگ برتر توانست با 13 گل صاحب کفش طلا شود و در فصل جاری گادوین منشا صدرنشین جدول گلزنان برابر با تعداد گل‌های بزیک در لیگ سیزدهم موفق به گلزنی شده است. اگر در 3 هفته پایانی ناکامی مدعیان آقای گلی لیگ برتر در گلزنی ادامه پیدا کند و منشا با 13 گل کفش طلای لیگ بیست‌ویکم را به دست آورد، این مهاجم نیجریه‌ای در کنار ادموند بزیک ضعیف‌ترین آمار را در بین آقای گل‌های لیگ برتر به ثبت خواهد رساند.

رضا نوروزی مهاجم فولاد در لیگ دهم توانسته بود با 24 گل زده رکوردی فوق‌العاده در گلزنی را از خود به جای بگذارد. البته که نوروزی در لیگ هجده تیمی موفق به ثبت این رکورد ویژه از خود شده بود و در لیگ شانزده تیمی بهترین آمار در اختیار رضا عنایتی است. مهاجم اسبق استقلال در پنجمین دوره از لیگ برتر توانسته بود با 21 گل زده عنوان برترین گلزن را به‌دست آورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۹۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان