//
کدخبر: ۳۵۱۷۰۸ //

حسینی به دنبال دستکش طلایی؛ طلسم ۸ ساله می‌شکند؟

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال می‌تواند با درخشش در 3 بازی آینده تیمش به رکوردی ویژه در کلین‌شیت در فوتبال ایران برسد.

حسینی به دنبال دستکش طلایی؛ طلسم 8 ساله می‌شکند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شنبه شب قهرمانی تیم فوتبال استقلال در لیگ بیست‌ویکم قطعی شد، آن‌هم در شرایطی که هنوز 3 هفته از رقابت‌های لیگ برتر باق‌یمانده و آبی‌ها چند رکورد ویژه را هم توانسته‌اند همراه با قهرمانی‌شان به دست بیاورند که مهم‌ترین رکورد، شکست‌ناپذیری شاگردان فرهاد مجیدی تا پایان هفته بیست‌وهفتم است.

استقلال در خط دفاعی هم آمار درخشانی را داشته و شاگردان مجیدی با گلی که در آخرین لحظات در مسابقه شنبه مقابل فولاد دریافت کردند، 10 بار دروازه‌شان در طول لیگ بیست‌ویکم باز شده که میانگین هر بازی 0.37 گل خورده است.

خیز حسین برای دستکش طلایی

حسین حسینی دروازه‌بان باتجربه استقلال که در این فصل کاپیتان دوم تیمش هم بود، در 22 مسابقه درون دروازه تیمش ایستاد و تنها 9 بار دروازه‌اش باز شد و موفق شد در 14 بازی کلین‌شیت کند. البته برخی سایت‌های آماری تعداد کلین‌شیت‌های او را 15 عدد می‌دانند که علت آن‌هم احتساب حضور حسین حسینی در مصاف با ذوب‌آهن است، اما دروازه‌بان استقلال در آن مسابقه 10 دقیقه حضور داشت و بعد از آن، جای خود را به دلیل مصدومیت به رشید مظاهری داد تا کلین‌شیت آن مسابقه به نام مظاهری ثبت شود.

حسینی تنها در بازی رفت مقابل مس رفسنجان 2 بار دروازه‌اش باز شده و هیچ تیم دیگری تا پایان هفته بیست‌وهفتم نتوانسته دو بار دروازه حسین حسینی را باز کند.

همبازی سابق، رقیب اصلی در راه آقای کلین‌شیت‌ شدن

حسین پورحمیدی دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک تنها رقیب حسین حسینی در مسیر رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌ویکم است. پورحمیدی که در استقلال همبازی حسین حسینی بود، هیچگاه برای آبی‌ها به میدان نرفت. او در فصل جاری در 26 مسابقه درون دروازه آلومینیوم ایستاد و توانست 13 کلین‌شیت را به ثبت برساند تا در یک‌قدمی رکورد دروازه‌بان استقلال قرار داشته باشد.

پورحمیدی البته از لحاظ گل خورده فاصله زیادی با حسینی دارد، چرا که دروازه او در فصل جاری 21 بار باز شده است، اما در نبرد حساس هفته آینده استقلال-آلومینیوم این دروازه‌بان جوان امیدوار است بتواند مقابل تیم سابق خود بدرخشد و در کلین‌شیت آمار خود را برابر با حسین حسینی کند.

طلسم 8 ساله می‌شکند؟

مهدی رحمتی در لیگ دوازدهم و همزمان با آخرین قهرمانی استقلال، توانست بهترین آمار کلین‌شیت را به ثبت برساند و رکورد رحمتی در تاریخچه فوتبال ایران به یادگار ماند. چرا که سنگربان پیشین آبی‌ها توانست در لیگ هجده تیمی، 21 کلین‌شیت داشته باشد و رکوردی جاودانه را از خود به جای گذاشت.

رحمتی آخرین دروازه‌بان استقلالی بود که توانست صاحب دستکش طلایی لیگ برتر شود، چرا که بعد از لیگ دوازدهم، نیلسون کوریا از پرسپولیس، علیرضا سلیمی از فولاد، فرناندو دخسوس از استقلال خوزستان، سه فصل متوالی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، پیام نیازمند از سپاهان و سپس حامد لک از پرسپولیس توانسته بودند بهترین آمار کلین‌شیت را در پایان لیگ سیزدهم تا لیگ بیستم از خود به جای بگذارند و صاحب دستکش طلایی شوند.

حسینی حسینی این فرصت را دارد که به 8 فصل ناکامی دروازه‌بانان استقلال در رسیدن به دستکش طلایی لیگ پایان بدهد و به مانند رحمتی که همراه با قهرمانی استقلال صاحب دستکش طلایی شد، او هم این عنوان را توأمان با قهرمانی تیمش در لیگ بیست‌ویکم به دست بیاورد.

حمله حسینی به یک رکورد تاریخی

علیرضا بیرانوند، حامد لک و پیام نیازمند سه دروازه‌بانی هستند که بعد از 16 تیمی شدن لیگ برتر، توانسته‌اند بیشترین رکورد کلین‌شیت در یک فصل را از خود به جای بگذارند؛ 17 کلین‌شیت در 30 مسابقه. حسین حسینی که در حال حاضر 14 کلین‌شیت دارد، در صورت بسته نگه داشتن دروازه تیمش برابر آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان می‌تواند به رکورد بیرانوند، لک و نیازمند برسد.

حسینی اگر در دیدار با ذوب‌آهن مصدوم نمی‌شد و کلین‌شیت آن مسابقه به جای مظاهری به نام او نوشته می‌شد، این فرصت را داشت تا با 18 کلین‌شیت رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در فوتبال ایران از خود به جای بگذارد، هر چند که 17 کلین‌شیت هم در یک فصل خود آماری درخشان برای دروازه‌بان جوان استقلال به شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان