//
کدخبر: ۳۵۱۱۷۹ //

«تن‌هاخ» با قهرمانی و سورپرایز به منچستر یونایتد می‌آید

تن‌هاخ با قهرمانی در لیگ هلند، آژاکس را به مقصد منچستریونایتد ترک خواهد کرد.

«تن‌هاخ» با قهرمانی و سورپرایز به منچستر یونایتد می‌آید
به گزارش فرتاک نیوز،

 چهارشنبه شب آژاکس آمستردام تحت هدایت اریک تن‌هاخ موفق شد با پیروزی پرگل مقابل هیرنفین، هم یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی‌اش در لیگ هلند را قطعی کند و هم انتقام شکست ماه گذشته در فینال جام حذفی را از آیندهوون بگیرد.

حالا اریک تن‌هاخ ماموریتش در «یوهان کرویف آرنا» به پایان رسیده و پس از آن که عصر یکشنبه صدای سوت پایان آخرین دیدار آژاکس در لیگ هلند به گوش‌هایش برسد، رسماً سرمربی منچستر یونایتد خواهد بود و با استراحتی کوتاه، برای برگزاری تور پیش فصل شیاطین سرخ، بار سفر را به مقصد منچستر خواهد بست. دیدار پایانی آژاکس در لیگ هلند مقابل ویتس و در خانه این تیم به انجام خواهد رسید و درحالی که این مسابقه برای شاگردان تن‌هاخ جنبه تشریفاتی پیدا کرده، آنها سودای رسیدن به تعداد گل‌های زده 3 رقمی، برای سومین فصل متوالی در سطح اول لیگ فوتبال هلند را در سر دارند.

 

در سودای تکرار رکورد

آژاکس تحت هدایت تن‌هاخ برای سومین سال متوالی موفق شده عنوان قهرمانی را به نام خود سند بزند و این درحالی است که به جز فصل اول حضور تن‌هاخ (نایب قهرمانی با کسب 79 امتیاز و 89 گل زده)، اهالی آمستردام در 2 فصل متوالی با به ثمر رساندن بیش از صد گل در هر فصل (119 گل زده در فصل 19-2018) و به ترتیب با 86 و 88 امتیاز، بالاتر از آیندهوون عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند. آژاکس فصل جاری با توجه به تساوی بدموقع مقابل آلکمار، تنها شانس رسیدن به امتیاز 85 در پایان فصل را خواهد داشت اما در صورتی که شاگردان تن‌هاخ هفته آینده موفق شوند 4 بار دروازه حریف رده ششمی را باز کنند، رکورد جالب توجهی از خودشان بر جای خواهند گذاشت.

 

سلطنت مطلق بر لیگ هلند

درحالی که تن‌هاخ با حضورش در آمستردام موفق شد پس از 5 سال طلسم قهرمان نشدن‌های آژاکس در سطح اول فوتبال هلند را بشکند، تیم تحت هدایتش فصل جاری، هم کم‌ترین میزان باخت در میان تیم‌های لیگ هاند را در کارنامه دارد، هم بیش‌ترین پیروزی را به ثبت رسانده و هم رکورد کم‌ترین گل خورده (17) و بیش‌ترین گل زده (96) را بر جای گذاشته است. همچنین آژاکس در تمامی عرصه‌ها، چه فاکتورهای عملکرد تدافعی، چه عملکرد تهاجمی و چه عملکرد فنی، رتبه اول را در لیگ به دست آورده است. سباستین آلر با 21 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته و ایستادن در صدر جدول ارسال کنندگان پاس گل، سهمِ دوشان تادیچ شده است. حالا اریک تن‌هاخ در حالی که یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ آژاکس است با خیالی آسوده و کسب 3عنوان قهرمانی لیگ، 2 جام حذفی، یک سوپرجام و یک مرتبه رساندن تیم به مرحله ماقبل پایانی لیگ قهرمانان اروپا با گذر از رئال مادرید و یوونتوس، راهی تئاتر رویاها خواهد شد.

 

تن‌هاخ با یک سورپرایز می‌آید

پس از اعلام رسمی نام اریک تن‌هاخ به عنوان سرمربی منچستر یونایتد، رسانه‌های بسیاری از آغاز پروژه جدید در اولدترافورد پرده برداشتند و نام‌های بسیاری در رسانه‌های معتبر برای خروج از منچستر یا ورود به جمع شیاطین سرخ شنیده شد؛ اسامی که بسیاری از آن‌ها بحث برانگیز بوده و بسیاری دیگر  گزینه‌های جذابی برای هواداران به حساب می‌آمدند. به هر حال با اعلام خبرنگاران نزدیک به باشگاه بارسلونا، فرانکی دی‌یونگ که یکی از اصلی‌ترین مهره‌های آژاکس 2019 در رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود، اولین خرید قطعی تن‌هاخ بوده و توافقات غیررسمی برای انتقال این هافبک دفاعی به تئاتر رویاها انجام شده است. بنابراین ستارگان جوانی همچون دی‌یونگ و فن‌دبیک شانس همکاری مجدد با تن‌هاخ را خواهند داشت. فن‌دبیک با پایان قرارداد قرضی‌اش در اورتون به منچستر یونایتد باز خواهد گشت و دی‌یونگ هم پیش بینی می‌شود با انتقالی به ارزش 60 میلیون یورو، پایان فصل از بارسلونا راهی الدترافورد شود.

 

پیام احساسی فن‌درسار

ادوین فن‌در سار، سنگربان اسطوره‌ای منچستر یونایتد که سال‌های باشکوهی را در آخرین سنگر دفاعی شیاطین سرخ به ایفای نقش پرداخت، حالا چند سالی است در پست مدیریت ورزشی باشگاه هلندی فعالیت می‌کند و همان‌گونه که نقش به سزایی در انتقال دُنی فن‌دبیک داشت، نمی‌توان از تاثیر او در توافق منچستر یونایتد و اریک تن‌هاخ چشم پوشی کرد. او در جشن قهرمانی آژاکس، چند ثانیه‌ای با سرمربی تیم به گفت‌وگو پرداخت و پیامی احساسی را خطاب به سرمربی آینده منچستر یونایتد داد: «اریک! گاهی اوقات فکر می‌کردم که تو چقدر آدمِ عجیب و غریبی هستی اما تو پایت را از همه انتظاراتی که وجود داشت، فراتر گذاشتی و افتخارات پرشماری برای آژاکس به دست آوردی. حالا به باشگاهی خواهی رفت که همواره تکه‌ای جداناشدنی از قلب من خواهد بود و برایت در منچستر یونایتد، بهترین آرزوها را دارم. موفق باشی اریک تن‌هاخ!».

سرمربی 52 ساله هلندی  از ابتدای فصل آینده و با قراردادی به مدت 3 سال به همراه بند تمدید خودکار به مدت یک سال دیگر، سکان هدایت شیاطین سرخ را در اختیار خواهد گرفت و امیدوار است همان گونه که طلسم 5 سال ناکامی آژاکس را پایان بخشید، پس از یک دهه طلسم ناکامی‌های منچستر یونایتد پس از سر الکس فرگوسن را بشکند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان