//
کدخبر: ۳۵۰۹۵۰ //

پرسپولیس خرق عادت نکرد؛ کامبک‌نزن‌ها

پرسپولیس می‌توانست با کامبک مقابل ذوب‌آهن، امیدهایش را برای قهرمانی زنده نگه دارد اما این اتفاق نیفتاد.

پرسپولیس خرق عادت نکرد؛ کامبک‌نزن‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر بخواهیم از جذابیت‌های فوتبال در یکی، دو هفته‌ای که گذشت بگوییم حتما باید به بازی رئال مادرید و منچسترسیتی و برد 3 بر یک شاگردان آنچلوتی اشاره کنیم. بعد از آن هم می‌شود از برد 4 بر 2 اینتر مقابل امپولی صحبت کرد. نقطه اشتراک این دو بازی به عنوان جذاب‌ترین بازی‌های این چند روز، «کامبک» بوده در غیر این صورت شاید در حالت عادی نتایج به دست آمده غافلگیری و جذابیت خاصی نداشت. کامبک زدن یکی از جذابیت‌های فوتبال و مهم‌تر از آن یکی از اتفاقات مهم برای تیمی است که می‌خواهد به جام دست پیدا کند. بزرگترین نقطه ضعف پرسپولیس این فصل را در همین‌جا می‌توان پیدا کرد. تیمی که جذابیت و جام را همزمان با گم‌کردن کامبک از دست داده است و نقطه عطف این اتفاق را باید بازی با ذوب‌آهن دانست.

همه کامبک‌نزدن‌های یحیی

پرسپولیس در این فصل 6 بار از حریفانش عقب افتاد و گل اول را دریافت کرد و در هیچ کدام از این 6 بازی نتوانست برنده از میدان خارج شود. شروع این اتفاق از بازی تلخ با آلومینیوم اراک افتاد که پرسپولیس با تک گل دقیقه 65 مغلوب گربه سیاهش شد و اولین شکست خود را رقم زد.

بازی مس رفسنجان هم شاگردان محمد ربیعی زننده گل اول بازی بودند. چند دقیقه بعد یک پنالتی توانست باخت را به تساوی تبدیل کند اما باز هم خبری از برد نبود. اتفاقی که هفته قبل هم مقابل گل‌گهر سیرجان افتاده بود و پرسپولیس بعد از خوردن گل اول، به یک تساوی دست پیدا کرد.

دیگر تساوی این فصل پرسپولیس مقابل هوادار بود. هوادار گل اول را زد، پرسپولیس جبران کرد، هوادار گل دوم را زد و پرسپولیس جبران کرد و در نهایت هم یک امتیاز به هر دو تیم رسید. گل دقیقه (1+90) سیامک نعمتی، شاگردان یحیی را از باخت نجات داد.

یک باخت دیگر هم باید به کارنامه پرسپولیس اضافه کرد. باخت مقابل صنعت‌نفت آبادان با 2 گل و باز هم خبری از کامبک نبود.

ضربه آخر ذوب‌آهن

به این لیست برای آخرین بازی هم باید از تساوی تلخ مقابل ذوب‌آهن بگوییم. 2 امتیازی که از دست دادن آن احتمالا به قیمت از دست دادن قطعی جام تمام خواهد شد. شاگردان مهدی تارتار برخلاف تصور در همان دقایق ابتدایی به گل رسیدند اما شاگردان یحیی گل‌محمدی در بیش از 85 دقیقه نتوانستند باخت را به برد تبدیل کنند و به یک امتیاز قناعت کردند. ذوب‌آهن تیمی است که در این فصل کامبک نخورده اما در کل لیگ برتر آن‌ها رکورددار کامبک‌خوردن هستند و شاید پرسپولیس می‌توانست از این رکورد به نفع خودش استفاده کند که این اتفاق نیفتاد.

صفر برد در 6 بازی که پرسپولیس گل اول را خورده، قطعا بیشترین نقش را در واگذاری جام این فصل به استقلال داشته است. این آمار در حالی ثبت شده که پرسپولیس فصل گذشته آمار شگفت‌انگیز 5 بازی نباختن در 5 بازی که گل اول را خورد، ثبت کرد و 3 بار توانست برنده از میدان خارج شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان