//
کدخبر: ۳۴۹۹۸۳ //

۱۱ نکته که باید قبل از بازی پرسپولیس - پیکان بدانید؛ در تعقیب صدرنشین

پرسپولیس در دیداری از هفته بیست‌و‌پنجم میزبان پیکان است.

۱۱ نکته که باید قبل از بازی پرسپولیس - پیکان بدانید؛ در تعقیب صدرنشین
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس که در ۵ فصل گذشته در هر فصل حداقل یک جام به دست آورده بود، در جستجوی پیدا کردن روزنه امید برای فتح تنها جام باقی‌مانده در این فصل است. حریف این هفته پرسپولیس، پیکان است. این مسابقه روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰:۴۰ با حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته این مصاف مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۵۰ امتیاز تیم دوم جدول است. این تیم با استقلال صدرنشین، ۶ امتیاز فاصله دارد و برای امیدوار ماندن برای قهرمانی باید حداکثر امتیازات بازی‌های باقی‌مانده را کسب کند و منتظر لغزش استقلال باشد. پرسپولیس با هر نتیجه‌ای در بازی این هفته در رتبه دوم باقی خواهد ماند.

2- پیکان با ۳۳ امتیاز هفتم است. این بهترین عملکرد این تیم در لیگ برتر از لیگ هشتم تاکنون است. فشردگی امتیازات در میانه جدول بسیار بالاست و پیکان در صورت پیروزی در این مسابقه ممکن است در رده پنجم قرار گیرد و با شکست به رتبه دهم سقوط کند.

3- پرسپولیس در هفته‌های اخیر از فرم مطلوب خود فاصله گرفته و در ۶ هفته اخیر به ۳ تساوی، ۲ پیروزی و یک شکست دست یافته است. پیکان که با ۱۲ تساوی رکورددار بیشترین تساوی در این فصل است، در ۶ هفته گذشته ۵ تساوی و یک شکست نصیبش شده است. از ۱۳ بازی اخیر پیکان، ۹ بازی مساوی شده است.

4- پرسپولیس بر اساس آمار «متریکا»، در نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در مالکیت توپ، دقت شوت، تعداد پاس، دقت پاس و دریبل موفق جزو ۳ تیم برتر لیگ است. پیکان و پرسپولیس در زمینه تکل موفق یکی از ۳ تیم ضعیف لیگ هستند.

5- آمار فوق‌االعاده پرسپولیس برابر پیکان، این تیم را به پیروزی در این دیدار خوش‌بین می‌سازد. پرسپولیس ۲۴بار بر پیکان غلبه کرده که این بیشترین پیروزی تیمی مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس در ۸ مصاف قبلی برابر پیکان به پیروزی رسیده و در صورت ادامه این روند با رکورد بیشترین برد متوالی در تاریخ لیگ برتر برابر خواهد شد.

6- پرسپولیس فرصت رکوردشکنی دیگری را در این بازی خواهد داشت. پرسپولیس در ۲۸ بازی اخیر خانگی باختی نداشته و اگر در این بازی هم بازنده نباشد به تنهایی رکورددار تاریخ لیگ برتر خواهد شد. پرسپولیس بهترین تیم دیدارهای خانگی لیگ است و پیکان هم آمار خوبی خارج از خانه دارد و در رده دوم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار گرفته است. این تیم در بازی‌هایی که میهمان بوده باختی نداشته و حتی هفته گذشته مقابل استقلال صدرنشین در ورزشگاه آزادی به تساوی رسید.

7- علی علیپور با ۶ گل، بهترین گلزن تقابل پرسپولیس و پیکان در لیگ برتر است. مهدی عبدی با ۴ گل در رده دوم بهترین گلزنان این جدال است و بهترین آمار گل زده را بین بازیکنان فعلی دارد.

8- مهدی ترابی با نمره ۷.۲۳، بهترین بازیکن پرسپولیس و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. غلامرضا ثابت ایمانی با نمره ۶.۸۸ بهترین بازیکن پیکان است. در ترکیب پرسپولیس، مهدی عبدی با ۷ گل بهترین گلزن این تیم است و مجتبی حق‌دوست و ابراهیم صالحی با ۳ گل بهترین گلزنان پیکان هستند.

9- سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر ۲ بازیکن سابق پیکان در ترکیب پرسپولیس هستند. احسان پهلوان و احمد گوهری در سایر تیم‌ها شاگرد مجتبی حسینی سرمربی فعلی پیکان بوده‌اند. محمد قاسمی‌نژاد، محمد ناصری و محمدعلی فرامرزی هم سابقه کار با گل‌محمدی را دارند. یکی از جذابیت‌های این مسابقه تقابل یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی است که سابقه طولانی همکاری با یکدیگر را دارند. در ۳ تقابل این دو سرمربی، هیچ وقت مجتبی حسینی به پیروزی نرسیده است البته گل‌محمدی به دلیل محرومیت قادر به نشستن روی نیمکت در این مسابقه نخواهد بود.

10- مهدی ترابی، بهترین بازیکن پرسپولیس، بزرگترین غایب این تیم در این دیدار است که به دلیل محرومیت قادر به حضور در این بازی نخواهد بود. فهرست مصدومین پرسپولیس در طی ماه‌های اخیر بسیار شلوغ بوده ولی در این بازی وضعیت کمی بهتر شده و سیامک نعمتی پس از مدت‌ها شرایط بازی را پیدا کرده است. وحید امیری به تمرینات گروهی اضافه شده ولی احتمالاً قادر به حضور کامل در این بازی نخواهد بود. فرشاد فرجی دیگر مصدوم پرسپولیس است.

11- رضا عادل داور این بازی خواهد بود. این داور فصل گذشته بازی ۲ تیم را قضاوت کرده بود که با برتری پرسپولیس به پایان رسیده بود. عادل ۴ بازی در این فصل سوت زده که یک بازی سهم پیکان بوده که در آن مسابقه به پیروزی رسیده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان