//
کدخبر: ۳۴۹۹۵۸ //

ستاره‌ای در دام سیاهچاله‌های حاشیه؛ تمام‌کننده‌ای که فوتبالش را تمام کرد

به نظر می‌رسد در منچستریونایتد میلیون‌ها پوند در جستجوی یک تمام کننده هدر رفت.

ستاره‌ای در دام سیاهچاله‌های حاشیه؛ تمام‌کننده‌ای که فوتبالش را تمام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

رابین فن‌پرسی، همان چارچوب‌شناسی که با هر 2 پایش گلزنی می‌کرد با نظر فن‌خال از جمع شیاطین سرخ جدا شد تا یکی از مهم‌ترین دردسرهای منچستریونایتد بعد از خداحافظی الکس فرگوسن به شکل پیچیده‌ای قوت بگیرد. منچستر در کنار تمام نقاط ضعف  بزرگ و کوچک، ناگهان با معضلی به نام نداشتن مهاجم تمام‌کننده‌ شش دانگ مواجه شد و این دردسر، میلیون‌ها پوند خرج روی دست گلیزرها و وودوارد گذاشت. نه وین رونی با طراوت دوران جوانی‌اش  رقبای منچستریونایتد را به زانو درمی‌آورد، نه چیچاریتو موفق به جلب اعتماد کادر فنی تیم شد، نه دنی ولبک مسیر رشدش را با موفقیت ادامه داد، نه رادامل فالکائو برای تیم جدیدش، فالکائوی اتلتیکومادرید بود، نه ممفیس دپای تبدیل به گلزن اول تیم شد، نه آنتونی مارسیال، تیری هانری جدید فوتبال فرانسه بود و نه حتی مارکوس رشفورد بازیکنی بود که بشود در هر مسابقه برای گلزنی روی او حساب کرد. زلاتان، لوکاکو و الکسیس سانچز هم هر کدامشان به نوعی در پروژه‌ شکست خورده‌ منچستریونایتد، برهه‌ای نه چندان پر فروغ از دوران حرفه‌ای‌شان را سپری کردند و هر 3 بازیکن روز رفتن از منچستر برایشان روز مهم‌تری از روز پوشیدن پیراهن پرافتخار میراث الکس فرگوسن بود.

 

ظهور یک پدیده در دوران مورینیو

مورینیو اما روی نیمکت منچستر با موهبت جدیدی آشنا شد. آکادمی، ستاره‌ نوجوانی را معرفی می‌کرد که علاوه بر شم بالای گلزنی، قدرت حمل توپ، تجربه‌ بازی‌های زیاد در رده‌های سنی و تکنیک و هوش، یک چارچوب‌شناس 2 پا بود؛ درست مثل روبین فن‌پرسی. میسون گرینوود به معنای دقیق واژه‌های فوتبالی، به عنوان یک تمام‌کننده‌ تمام عیار در 16 سالگی به تیم بزرگسالان باشگاه راه پیدا کرد تا بارقه‌های امید درباره‌ آینده‌ خط حمله‌ شیاطین سرخ به چمن سبز اولدترافورد بتابد و الکس فرگوسن از روی سکوهای ورزشگاه تیم محبوبش و از ضلعی که به نام خودش نام‌گذاری شده، در کنار تماشای بدترین روزهای میراث ارزشمندنش، گاهی هم با دیدن استعداد جدید آکادمی و قدرت بدون حرف و حدیث تمام کنندگی‌اش، لبخندی بزند و امیدوار باشد  گرینوود آمده تا با تمام‌کنندگی‌اش، روزهای سخت منچستر را دست کم در خط حمله تمام کند. شواهد و قرائن هم حاکی از این بود که پسر نوجوان آکادمی از عهده‌ این کار برمی‌آید. 16 سالگی و اولین تجربه‌ پوشیدن تیم اصلی در شرایطی که باشگاه هزینه‌های کلانی برای جذب مهاجمان نامدار کرده بود، 17 سالگی و 31 بازی در یک فصل به همراه 10 گل زده، اولین تجربه‌ ملی در حضور بزرگانی مانند هری کین و در نهایت فصلی که با 3 گل در 3 بازی پیاپی در شروع فصل شروع شد، همه را به ظهور یک تمام‌کننده‌ بزرگ و شروع دوران باشکوه خط حمله‌ جدید منچستر امیدوار می‌کرد. 

 

تمام کننده در زمین و بیرون از زمین

میسون گرینوود، به تمام کنندگی‌اش ادامه داد اما نه در خط حمله و نه به مقصد تور دروازه‌ رقبای تیمش. محصول آکادمی منچستری‌ها با همان صلابت تمام کنندگی درون زمین و با همان سرعت به تمام کردن دوران حرفه‌ای‌اش پرداخت! از حواشی به وجود آمده در اردوی تیم ملی گرفته تا حرف و حدیث در مورد اختلاف با رونالدو در رختکن، حاشیه عضو جدایی‌ناپذیر روزهای گرینوود به شمار می‌رفت و این بازیکن جوان درست بر خلاف تسلطش روی توپ، تسلطی روی زندگی شخصی‌اش نشان نمی‌داد. همه‌ این حواشی قابل مدیریت و کنترل بود تا اینکه آن عکس‌ها و فایل صدای پسر جوان منچستر و اتهام ضرب و شتم، کار را به قدرت همان گل‌های از پشت هجده قدم برای گرین‌وود، دستکم فعلا تمام کرد. این بار دیگر باشگاه هم حامی دست‌پرورده‌ خودش که احتمالا هزاران پوند هم برایشان هزینه داشته است، نبود. هیچ هم‌تیمی و سرمربی هم جسارت ایستادن در کنار کسی که با اتهام ضرب و شتم به یک دختر مواجه است را نداشت و در تنهاترین روزهای دوران فوتبالش، کار میسون گرینوود حداقل تا پایان فصل جاری تمام شد.

 

وضعیت فعلی

یونایتد از زمان اتهام گرینوود وضعیتش در باشگاه را به حالت تعلیق درآورده و این جوان 20 ساله هم‌اکنون با قید وثیقه روز و شبش را دور از زندان سپری می‌کند اما این در حالی است که اتهام ضرب و شتم و تجاوز همچنان گریبانگیر مهاجم سرخ‌پوشان منچستر است. پلیس منچستر در آخرین خبر از وضعیت او تایید کرده که وکیل این بازیکن درخواست تمدید وثیقه ارائه کرده و از همه مهم‌تر این‌که در باشگاه و ساختار جدیدش برای فصل بعد صحبتی از تمام‌کننده‌ سابق تیم نیست. اریک تن‌هاخ و اخبار پیرامونش، کوچکترین اشاره‌ای به بازگشت مهاجم جوان نمی‌کنند و صحبت‌ها از جذب مهاجمان مورد نظر سرمربی جدید می‌باشد. خبرها جدید نیستند و اتهام برای ستاره‌ جوان کماکان پابرجاست و اگر دفاع قابل ملاحظه‌ای از طرف وکیل گرینوود ارائه نشود، بعید است وضعیتش در فصل آینده بهتر از حالا باشد.

 

تمام‌کننده، دوران خودش را تمام کرد

آلن شیرر گفته بود رکوردش در لیگ جزیره توسط گرین‌وود شکسته خواهد شد، ماتیچ ادعا می‌کرد این ستاره جوان، او را به یاد روبن می‌اندازد، سولسشر بازی به بازی از او تمجید می‌کرد و حتی فیل فودن، ستاره‌ جوان تیم رقیب هم میسون را مورد تمجید قرار داده بود اما اکنون هیچ یک از تمجیدکنندگانش، جسارت ایستادن در کنارش را ندارند و اتهام سنگین و خشونت‌آمیز ستاره‌ جوان، او را به تنهاترین عضو لیگ جزیره مبدل کرده است. قسمت ناامیدکننده‌ ماجرا اینجاست که همچنان هیچ خبر مثبتی از گلزن سابق شیاطین سرخ روی خروجی رسانه‌های ورزشی قرار نمی‌گیرد و همه‌ آن‌هایی که روی هر گل و حرکت جذابش، مانور خبری می‌دادند هم خبرهای مربوط به گرینوود را به حالت تعلیق قرار داده‌اند. اگر خبری هم هست، فوتبالی نیست و مربوط به وضعیت حقوقی این ستاره می‌شود. نکته‌ عبرت‌آموز در مورد او این است که در آسمان مستطیل سبز، ستاره شدن کار مهم و قابل تقدیری است اما هر ستاره‌ای هم در این آسمان بزرگ با تهدید سیاهچاله‌ها روبه روست. سیاهچاله‌هایی از جنس، حاشیه، رفتار بیرون از زمین و مدیریت ناصحیح دوران حرفه‌ای در کمین استعدادهای فوتبال نشسته‌اند و توجه نکردن به آنها تاوانی به سنگینی تمام شدن فوتبال یک تمام‌کننده خواهند داشت. حتی اگر نامزد تبدیل شدن به گلزن اول یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال دنیا باشید، خطر در کمین شماست و ممکن است اولین اشتباه، آخرین اشتباه باشد. گرینوود، تمام‌کننده‌ تمام‌عیار منچستریونایتد، باز هم تمام کرد اما این بار هدف دروازه رقبا نبود بلکه دوران اوج‌گیری و شاید تمام دوران فوتبالش بود که حداقل تا آینده‌ نزدیک و پیش رو طعمه‌ تمام‌کنندگی او شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان