//
کدخبر: ۳۴۸۴۱۷ //

آیا داورها با بازیکنان استقلال و پرسپولیس مهربان‌ می‌شوند؟

‌بررسی آمار نشان می‌دهد که داورها مقابل بازیکنان استقلال و پرسپولیس چه رویکردی دارند.

آیا داورها با بازیکنان استقلال و پرسپولیس مهربان‌ می‌شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در این فصل از لیگ برتر 581 مرتبه بازیکن‌ها با کارت داور جریمه شدند. از مجموع 235 بازیکنی که بیشتر از یک‌سوم مسابقات فصل بازی کردند، فقط 4 دروازه‌بان و 20 بازیکن اصلا با کارت داور جریمه نشدند. سایر بازیکن‌ها حداقل برای یک‌بار، کارت گرفتند. در این بین کارت 2 دروازه‌بان و 29 بازیکن هم قرمز بود و از زمین مسابقه اخراج شدند.

رکوردداران کارت بین دروازه‌بان‌ها؛ حقیقی کارت قرمز، فروزان کارت زرد!

فرهاد کرمانشاهی و علیرضا حقیقی دو دروازه‌بانی هستند که با کارت قرمز داور از بازی بیرون رفتند. با این تفاوت که کرمانشاهی کارت زردی در این فصل نگرفته، ولی حقیقی 3 مرتبه با کارت زرد داور هم جریمه شد. البته رکورد دریافت کارت زرد در اختیار محسن فروزان است که 4 بار از سوی داورها جریمه شده است. 

بیشترین کارت قرمز؛ نفری 2 بار!

طالب ریکانی و مسعود کاظمین دو بازیکنی هستند که در این فصل 2 مرتبه با کارت قرمز داور جریمه شدند. ریکانی که در 10 هفته اخیر 6 گل زده و جزو بهترین بازیکنان تیمش است، 2 برد این فصل نفت آبادان را به دلیل محرومیت بابت دریافت کارت قرمز از دست داد. ریکانی هفته سوم، اولین کارت قرمز فصلش را دریافت کرد و بازی مقابل نساجی را از دست داد. دیداری که تنها برد نفت آبادان در 9 هفته ابتدایی بود. او سپس در بازی با گل‌گهر هم با لگدی عجیب، از بازی اخراج شد تا دیدار با پرسپولیس را هم از دست دهد. مسابقه‌ای که نفت آبادان موفق به شکست پرسپولیس شد. 

اخراج مقابل استقلال و پرسپولیس!

دیگر بازیکنی که 2 مرتبه با کارت قرمز داور جریمه شد، مسعود کاظمین است. دفاع راست پدیده که حدفاصل هفته یازدهم تا چهاردهم شرایط عجیبی را تجربه کرد. کاظمین در هفته یازدهم مقابل استقلال با دریافت 2 کارت زرد، از زمین بازی اخراج شد. او یک هفته محرومیتش را طی کرد و به ترکیب تیمش برگشت. او در هفته چهاردهم مقابل پرسپولیس، ابتدا یک گل به خودی زد و سپس در آن بازی هم اخراج شد.

خشن‌ترین بازیکن فصل؛ مسعود شجاعی!

تنها بازیکنی که تعداد کارت‌هایش در این فصل دو رقمی شده، مسعود شجاعی است. ستاره تکنیکی نساجی که بیشترین پاس‌کلیدی، بیشترین دریبل موفق و بیشترین خطای متحمل شده را در نساجی دارد، ولی خودش صدرنشین ارتکاب خطا و دریافت کارت هم هست. شجاعی در 20 بازی این فصل نساجی حضور داشته که در نیمی از آن‌ها با کارت زرد داور جریمه شده است. شجاعی یک مرتبه هم کارت قرمز گرفت. مسعود شجاعی هم در جام حذفی و هم در بازی رفت لیگ، به دلیل محرومیت قادر به همراهی نساجی مقابل استقلال نبود.

رکورد محمدحسین مرادمند نیمه‌تمام ماند!

محمدحسین مرادمند تا زمانی که برای خدمت سربازی از استقلال جدا نشده بود، رکورددار دریافت کارت بود. به آن نشان که هفته‌هاست در لیگ برتر حضور ندارد، ولی فقط مسعود شجاعی بیشتر از او کارت گرفته است. مرادمند در 9 بازی پیاپی که در ترکیب استقلال حضور داشت، 8 کارت زرد گرفت. رکوردی که در صورت ادامه حضورش در استقلال می‌توانست تاریخی شود.

چرا سپاهان خشن‌ترین خط حمله لیگ است؟

سپاهان بالاترین امیدگل این فصل را بین همه تیم‌ها دارد. این تیم در 23 از 24 بازی فصل، مالکیت توپ بالاتری از حریفش هم داشت. آمارهایی که نشان می‌دهد شاگردان محرم نویدکیا بی‌مهاباتر از همه تیم‌ها حمله می‌کنند. نتیجه این حملات پردامنه این می‌شود که ضدحمله زدن به سپاهانی که دفاع‌هایش بالا بازی می‌کنند، راحت‌تر از بقیه تیم‌هاست. پس برای خنثی شدن این ضدحملات، مهاجمان سپاهان وظیفه‌ی جلوگیری از شکل گرفتن آن را دارند. آن‌ها با خطا کردن در زمین حریف، بیشترین کارت را دریافت کردند. محمدرضا حسینی با دریافت 7 کارت زرد و شهریار مغانلو با 5 کارت، خشن‌ترین مهاجمان لیگ هستند. کریم اسلامی وینگر نساجی هم 6 کارت زرد گرفته است.

شاگردان قلعه‌نویی؛ رکورددار کارت زرد

علاوه بر اینکه محسن فروزان در بین دروازه‌بان‌ها رکوددار دریافت کارت زرد است، گل‌گهر هم بین تیم‌های لیگ بیست‌ویکم رکورددار دریافت کارت است. گل‌گهر با 57 کارت زرد خشن‌ترین تیم فصل است.

تیمی با کمترین کارت زرد، بیشترین کارت قرمز!

پیکان با دریافت 37 کارت زرد، کمترین کارت را از داورها دریافت کرده است. اما همین تیم، با 5 کارت قرمز، رکورددار اخراجی بین همه تیم‌های لیگ است. 

داورها با استقلال و پرسپولیس مهربان‌تر هستند؟

استقلال در بین تیم‌هایی که بیشترین کارت را دریافت کردند، در رتبه هشتم جای دارد. این در حالی است که بازیکنان استقلال بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل خطا کردند. طبق آمار «متریکا» استقلالی‌ها در این فصل 420 خطا مرتکب شدند که در 370 مورد، کارتی از داور نگرفتند. 

پرسپولیس هم در این فصل یکی از دو تیمی است که اصلا کارت قرمز نگرفته. بازیکنان پرسپولیس در این فصل 319 مرتبه بازیکنان حریف را با خطا متوقف کردند، اما هیچ کدام از آن‌ها منجر به دریافت کارت قرمز نشد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان